Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1199 ggr
LaylaBlack
0

Varför snuttar Stampe?

Jag måste fråga för jag är nyfiken och hittar inte svar på info sajter osv haha.

Det är så att Stampe snuttar för fullt. På sin handduk han har och även på mina mjukisbyxor när han ska mysa osv. Jag vet att han snuttar för det blir en liten blöt fläck efter så han "gnager" inte eller något.

Jag vet att t.ex. katter som snuttar gör det för dom blev tagna för tidigt ifrån sin mamma.

Är det så med kaniner också? o.0

Är det vanligt att en kanin snuttar?

conejo
0

Menar du att han slickar/pussar dig och handduken? I såfall så menar han ju bara kärlek. Han gillar dig, vilken är ett bra tecken, HAHA :) Förresten, hur gammal var han?

LaylaBlack
0

Nej, han slickar inte…Han snuttar på mina mjukisbyxor och handduken. Som en del katter gör när dom kelar på kläder och filtar. o.o

Han pussar väldigt mycket också hehe, han har gjort ifrån dag ett sen han kom ut ur transportburen (:

Han är nästan 10 månader ^^

Sashhi
0

Snuttar? Vad menar du med snuttar? Juckar elller vad?

Not your mom, not your milk.

gullenos
0

Jag vet inte varför han gör så men Morris gör så mer tror jag. Eller så slickar han på mina mjukisbyxor jag ser inte allt hår är ivägen :P Men han e en riktig slickig kanin (;

TereseE
0

Har aldrig hört om en snuttande kanin, så gulligt!

LaylaBlack
0

#3 Bästa sätt att förklara snuttande är väl en bebis som diar/ammar. Dom snuttar i på mammans tutte för att få i sig mjölken. Stampe gör så med sin handduk och mina mjukisbyxor när han kelar, vilar osv.

Nästan som ett barn som snuttar på tummen/napp xD

#5 Nej, inte jag heller och hittar inget om det nånstans så är väldigt nyfiken nu om varför xD

Emma-lundqv
0

Katter har jag sett snutta på folk, men aldrig en kanin. Gulligt ^^

LaylaBlack
0

#7 Nej, katter är de enda djur jag träffat på som gjort så xD Tills Stampe då…

Så, ingen som vet varför?

ciss
0

Har hört att kaniner gör så när de blivit tagna för tidigt av mamman, och att ungar som blivit uppnappade av en människa (stödmatade) också snuttar ibland.

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

tinaLY
0

mysig kanin du har^^<3

LaylaBlack
0

#9 Så det är som det är med katter som gör så?

Vi fick honom när han var 13 veckor och jag vet han inte var stödmatad…Så han kom ju inte för tidigt till oss i varje fall o.o

#10 Hehe, jo han är helmysig Kyss

PaaatyPalm
0

Min kussins kanin gör så ^^

20 årig djurgalen moder* 

Www.windsoropalm.weebly.com