Snart får jag min BJ!!!
Nästa månad får jag hem min allra första Belgiska Jätte!!!
Kön är inte klart än, men det blir iaf en Blå!!! :D
Honan fick 9 ungar och det är 18st som står på kö-lista och vill ha en BJ. Jag står som nr 2 på listan och kan i princip välja vilken jag vill! 
Ungen kommer komma ifrån Kråkbackens Belgiska Jättar i Mora, och Flora är mamma & Sabian pappa (se hemsidan). Längtar enormt mkt! Har velat haft en BJ sedan jag såg dem första gången, men inte haft plats förrns nu!
Är så lycklig!! 

GRATTIS NINNI! Lyckos dig! Det är så man blir lite avis!
Dom är ju så himla söta! Tittade på den hemsidan häromdagen faktiskt! Såg dom små nyfödda! (eller om det var en annan kull, men tror det var den här kullen..)
Lägger in en cool bild på en BJ som varit med i en tidning! Den kan man säga är STOR!!! hehe.
Grattis =) Superkul! Lägg in massor med bilder när ungen kommit!!!
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

va kul :D
shiit, de måste va stora när de är små ^^ xD
Ja, när de är runt 8v gamla är de större än en Dvärgvädur. 
Har nu tingat en unge! Blir en blå hona! Kolla på hemsidan så finns en bild på henne under "Floras första kull - Järnsaxa".
Är enligt uppfödaren en av de allra keligaste ungarna. Hon brukar tävla om att få sitta längst tid i mattes knä. Så hon kommer passa perfekt med min hane, som ska kastreras nästa månad är det tänkt.

va söt kanin :D
Här kommer 3 bilder jag fått av uppfödaren! Hon är SÅ underbar!! Kaninen alltså. 
Uppfödaren tror inte längre att hon är blå, min tös, utan det verkar mer och mer som om hon är järnblå. Järnblå är inte en Godkänd färg?, och just pga det får jag Järnsaxa billigare. Om hon är blå eller järnblå spelar ingen som helst roll, hade inte tänkt ha henne till utställning direkt.
Vad fin hon är :) Vilka öron!!

Jättesöt ju :)
är dom dyrare än vanliga kaniner?
#13 >"är dom dyrare än vanliga kaniner?"
Vad menar du med "vanliga kaniner"?

vad söt =)
aaa
Vanliga små kaniner menade jag..
Tja, har sett priser runt 6-800 för en Belgisk Jätte. Tycker det nästan är en lite självklarhet att de är lite dyrare, de är ju ändå enormt stora.
aa men blir dom äldre än små kaniner?
Vet ej faktiskt.. men har hört att de inte blir lika gamla, men jag har ingen aning faktiskt.
ok för dom är ju större..

När får du hem BJ:n?? Har du redan hämtat henne?? Isåfall; FOTON!!
Hehe, ska hämta BJn den 21:a (dvs om en vecka) i Falun kl 07,00. Men lovar det kommer bilder direkt.
Lägger in en ny bild jag fått ifrån uppfödaren.
ååh vilken söt :) Och så stora fina örona
vad SÖT! :D fina öööron

Jättesöt :)

Oj! Blir allt bra avundsjuk! Så fin kanin!!!! såg att det fanns en kullsyster (tror jag) till din nin, på blocket nu.. Blev så sjuk..
Jajemen, det är min nins kullsyster på blocket. 

Hej Ninni!
Ja snart är det dags. Tur att Järnsaxa får komma hem till dig och sitta i knät, det börjar bli trångt i knät här när halva kullen ska vara med. Och hon som är så klängig och vill vara med. 
Idag sålde jag första ungen ur kullen, och hon flyttade till Värmland. Det är riktigt att det är en kullsyster på Blocket. Lilla Sinmara, det är en vacker tös. Den 21 när jag far till Tierp så är det förrutom Järnsaxa även Ymer och kanske Drifa som ska levereras. Resten försvinner också snart åt olika håll, förrutom mattes lilla Hyrrokkin då. Den fröken får stanna ett tag så får vi se vad det blir av henne. Lägger in en bild på henne här, hon är så fin så….

#29; Oj vad fin Hyrrokkin är!!! Dom är så himla vackra Belgiska jättarna! Och dina är verkligen underbara.. Skulle vara så kul att få träffa en BJ! Du kan väl berätta lite mer om deras temperament osv, Iram! Det skulle vara kul att veta lite mer! Om man jämför med tex en liten hermelin, som jag har.. Vad är skillnaden, förutom storleken?
#29: Gud vilken sötnos. Och jag älskar verkligen dom stora öronen.
Jag skulle precis som Hopi och vilja veta mer om rasen! Och så vill jag hemskt gärna se fler bilder också :)

Bra, Lotta_A! Visst vill vi se mer bilder på BJ;s!! Både vuxna och ungar! Dom är ju bara för söta!
#29: Snyggt användarnamn Marie. 
Ska bli skönt att få hem Järnsaxa! Och hon kommer nog sitta i mer än bara mitt knä. Även om mina föräldrar inte vill erkänna det, så är de väldigt förtjusta i mina kaniner.
Måste säga att jag tycker Hyrrokkin har fin färg. 
Ja, vi ses på lördag! Då får jag äntligen hem min tös! Fast hon får bo i transportbur tills på söndagen, då jag kommer hem. Men det blir nog inga problem.

Hejsan!
Jag tycker att jättar är underbara i temperamentet. Det finns tydligen anlag för dåligt humör i vissa linjer, men jag har aldrig stött på någon sådan jätte. Men det är klart, de är individer som alla andra. Det som är härligt med dem är att de blir så stora och lufsiga och lite hundaktiga. En jätte sitter inte i ett hörn och vickar stillsamt på nosen, nej den klänger på burgallret, grymtar och stånkar, glufsar i sig maten, slaskar i sig vattnet (halva skålen direkt) och gör liksom allting i stora drag. Åtminstone är mina så. Min Flora ruskar och skakar i burgallret så halva byn hör, ifall hon råkar se att man kommer med en banan.
Men det gäller att hantera dem i tidig ålder så att de blir vana, för en vuxen jätte som inte gillar folk är ingen fröjd! Men för det mesta blir jättar väldigt tama och personliga, och de kan ofta motionera lösa på gården eftersom man inte tappar bort dem så lätt.

#34; Låter som dom är ganska olika min lilla hermelin Dennis! Han är en liten försiktig krabat, gör knappt inget väsen av sig, lugn och sansad.
Men det där att BJ;arna är lite mer hundaktiga kan jag tro! Inte minst så gör ju storleken att dom känns lite så..
Skulle tro att det är än mer viktigt att en så stor kanin blir van vid att handskas med redan tidigt, annars kan det nog bli svårt.. En rädd BJ är nog inte så lätt att ha..
Men dom verkar så underbara!

#36; Men du vad söt han är din BJ!!!!!
Tack 

Gud vad fina Belgiska Jättar är. Man blir ju nästan lite sugen på att skaffa en själv :)