Upphittad kanin
Skulle gå ut och mata mina niner, öppnar dörren och så sitter det en kanin på gräsmattan och tittar på mig.
Jag går in igen men låter ytterdörren vara öppen.
Kaninen hoppar upp på trappan, och helt vanligt går lungt in i hallen och kollar mig igen.
Jag tog upp den och satte den i en innebur.
Kaninen har ingen öronmäkning, och har inte någon vinterpäls, den har inte långa klor heller:
Den är lite skygg, men den är inte rädd av sig, verkar som den är van att springa lös innomhus.
Återfås mot egna bilder, samt om du kan säga vilket kön den har.
(jag vet…)
/Anders
Ojdå, det var inte nån feg rackare som vågade sig in i huset.
Hoppas det inte är någon kanin som blivit dumpad till vintern nu. Håller tummarna för att ägaren hör av sig =)

Det ska bo nån tjej i området som enl. uppgift har kaniner i trädgården (uteburar), men om det stämmer eller ej vet jag inte.
Jag har satt upp lappar i affärerna, så vi får se…

Jag vet inte vart du bor? Men här finns en annons om en borttappad kanin….
putt!

#5 Jisses vilken underbar färg!!
#5 Oj vad sööt, härlig färg!!

Ägaren har hämtat honom nu… 

#8 Vad bra att allt kom yill sin rätta! :)

Jaha, så var det dags igen !!!
Lille Skutt (samma kanin) har kommit och hälsat på igen.
Nånting bökade på min varanda kl 03 på natten, när jag öppnade dörren satt han där på gräsmattan.
- hej du, sa jag och öppnade dörren fullt ut.
Skutt gick in i hallen och gned hakan på min fot, och gick vidare in i TV-rummet, som om inget hade hänt…
Alldeles våt var han, men han torkade snabbt och nu mår han fint…
hehe, han kanske är sugen på att flytta :-)

Jaa, kanske det, men det är väldigt oansvarigt av ägaren…
har inte sett nån lapp om att hon söker efter honom…jag tänker inte sätta upp nån iaf…
#12 men vad störande det borde vara. Nog för att han var grymt fin men ägaren har ju uppenbarligen dålig koll
Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |
eller också är han en mästare på att rymma .

Han har inte försökt, eller på nåt vis visat att han är rymningsbenägen…
han är väldigt snäll och så, men nån kelkanin är han inte…
k
har dom hört av sig ?
ojsan, vilken cooling. trevlig prick ^^
www.lottaoleia.hundbenet.se Amstaffpower

#16: Nix, inte en bokstav :(
18 konstigt ..
dom kanske inte vill ha han utan släpper ut han ?
vem vet .
Himla söt var den iaf ^^
va söt han va :) har dom hörtav sig ännu, dom kanske inte vill ha honom?
/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !
han var väldigt söt :)
Men om dem inte skulle vilja ha honom, varför skulle de ha hört av sig över huvudtaget?
Not your mom, not your milk.

Det är ju troligt att de inte vill ha honom då jag har satt ett meddelande på deras dörr att han finns att hämta här, men ingen har hört av sig…
Jag har haft honom här nu i 2 veckor, så snart säljer jag honom för foderkostnaden…
Dålig stil av ägaren, men tittar man på deras tomt, så får han det bättre var han än hamnar…
rätt beslut tycker jag!
håller med ..
vilket folk de finns..
De känns som väldigt oansvariga människor, de kunde iaf ringt dig och frågat om du kunde hjälpa dem omplacera kaninen eller om du ville ha han. Att bara strunta i det sådär är hemskt. Hoppas dem inte har andra djur.

De har en hund också av dömma av de STORA hål där finns i gräsmattan som något djur grävt.
Och en liten stackars hermelinkanin (tror jag) som sitter i förrådet i en innomhusbur, dörren stod fullt öppen när jag gick förbi…gnagarblandning i en skål på hyllan….
Nää, han får allt stanna här tillsvidare…
Väldigt dålig stil av ägaren..
Ska du sälja honom eller får han stanna? :)
Väldans fin var han iaf!

#23: Jag säljer honom, då jag inte har plats i kaninstallet, och det är synd att han ska sitta i en innebur…
Vad tråkigt det är med oansvariga djurägare :(
Tur att du tar hand om honom iaf, och hoppas du hittar ett bra hem till honom! Han är verkligen supergullig!

Någon som är intresserad av en ninis, hane ca. 8 månader, ingen direkt kelkanin, men kan kanske bli…
Lämna bud på min hemsida om du är intresserad.
Synd att jag ska flytta när jag ska börja gymnasiet! för annars skulle han fått hem här..! men jag ska bo på elev hem och jag får inte mer än hund där. annars skulle jag tatt med mej min Zatan men han får stanna kvar här med pappa.

Jag har också en hitte kanin.
Ojdå, söt var han iallafall! (:
Synd med så oansvariga ägare, hoppas att han får ett bra nytt hem nu!

Idag kom ägaren och hämtade sin kanin, och mottog en utskällning av mig samtidigt och oansvalighet o.s.v.
Det var nästan så jag skämdes efteråt (jag är en snäll person) att jag gick för hårt fram mot den stackaren, men nu kanske det gick in i båda öronen att det gäller en levade varelse.
Passade samtidigt på att upplysa vederbörande om att kaniner INTE ska utfodras med "gnagarblandning", och dess brister.
Hon fick mitt visitkort med löfte att hon kan ringa OM han rymmer igen, eller om hon andra frågor om kaniner.
Hennes barn såg glada ut iaf, att återse Lille Skutt…
Hoppas de håller bättre koll på deras kanin nu..
Får man inte ge gnagarblandning till kaninen? Är det bättre med bara pellets eller vad?

#39: Det är klart att du får ge din kanin vad du vill, men "gnagarblandning" är inte bra för kaninen.
Gnagarblandningar innehåller bl.a. nötter & fröer i olika sorter. Dessa innehåller i sin tur en massa olika fetter som kaninen blir fet av, inte bara på kroppen, utan fettet sätter sig på olika organ också. Det är sällan en vild kanin hittar en nöt (Ekorren har redan tagit den). och att hitta 10-15 på en gång, är en omöjlighet.
En kanins basföda är Hö och vatten, pellets ger vi människor dem för att vi inte kan fixa fram alla de olika sorters grönt som en vild kanin hittar i markerna.
För mycket pellets är därför inte heller bra för kaninen, 2 matskedar på kvällen, resten ska vara hö, en och annan morot, knäckebröd och nån grönsak (½ vitkålsblad, en broccoliknopp eller så) nån gång i veckan, det är allt.
Givetvis ska kaninen ha grenar och dylikt att gnaga på dagligen.
bra gjort :-)
hoppas de inte händer igen nu.