Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninhoppning-och-selar
Läst 544 ggr
Tiggros
0

Första steget över hindret.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag hopptränade jag Drutten för första gången. Visst det var inga höjder men han var så ducktig. Det ble 3 st hindren ( Satte upp 6 st gympaskor och 6 st pinnar.) 2 pinnar på varje, en uppe och en under. Hindrena var kanske 5 cm. Han var iaf jätte duktig och skuttade över dem gallant.
är så nöjd efter våran lilla träning. Har tänk anmäla mig på någon hopp klubb men vet ju inte så mycket om det här med hoppning och sånt och jag tror att det är ganska så långt bort från mig.

Men men.. här kommer en bild. ite så bra men den duger väl =)

KajsaM
0

Vad roligt :) Söt kanin ;)

Tina-A
0

Vad kul :) Skönt att det gick så bra, grattis

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Lotta_A
0

Åh vilken sötnos! Kul att det gick bra. Jag hade tänkt att börja hoppträna Molle någon dag snart :)

Tiggros
0

Har hoppat min kompis kaniner för skojs skull men tänkte att man kanske skulle vara lite seriösare med Drutten och försöka tävla. =)

Hur gammal är din Molle ? Drutten är väl snart ett år men har haft han i 2 månader. Så jag ver ju inte om förra ägaren har hopptränat honom.

Tina-A
0

Molle är snart 1 år också och vi köpte honom när han var 3 månader :) men vi har aldrig hoppat med honom

Muumintrollan
0

Det låter kul och lyckat!!!

Har precis bett min pappa som pysslar med lite av varje som pensionär…att göra hopphinder till sonens kanin (vår kanin). Så vi får väl se vad det blir av med det hela. Vår RPunzie hoppar gärna runt och högt och rusar omkring allmänt o busar så jag tror vi borde passa på och testa lite kaninhopp med henne. Det där med skor o pinne låter ju smart……enkelt med för den delen!

//Muumintrollan

Tiggros
0

j aman tar ju vad man har =) Skall inverstera riktiga kanin hinder men tyvärr så för att få ihop en bana behöver jag minst 8 st.. det blir inte billigt inte.. varför kna man inte ha träslöjd i gymnasiet! grrr…

Lotta_A
0

#7: Men, det kan ju inte vara allt för svårt att bygga sina egna hinder? Införskaffa lite plankor och pinnar så kan det nog bli riktigt bra :)

Vad kostar ett hinder annars???

Tiggros
0

http://www.libraartic.com

Där finns priser för olika tyger. Hade tänkt mig rätt upptående Lillen omålad.. då får man 3 st för 390..Men höjden är ju bara 35 så om man sedan skall gå över till mellanklass så måste mna ju köpa högre.. blä.. det komemr svida regält i plånboken..

Denna kommentar har tagits bort.
Muumintrollan
0

Ett tips? ….man kan ju fråga efter spillbitar på nån Trävarubutik i sin närhet. De brukar kunna "skänka lite" speciellt om man har ett barn med sig….fniss. Vi gjorde så till en förskola en gång…fick en hel del.

Byggen kan ju också ha "lite över" som räcker till nåt hinder för kaninen allafall.

//Muumintrollan

Lotta_A
0

#11: Jättebra tips? ju.
Och om man har målarfärg hemma kan man göra hindrena riktigt snygga och precis i sin egen stil me :)

Tiggros
0

såhär ser det flrtillfället ut hemma =)

Lotta_A
0

Hehe :) Jättefint ju! Värsta bra lösningen.

Muumintrollan
0

Hehe…..coolt hem….fniss. Ska nog minsann bygga bana ikväll här…har inte hunnit ännu idag. Har ni tur så har jag kameran laddad också….vi får väl se.

Tiggros
0

spännande spännande =) Skall beställa hinder i morgon.. på den där libero Actik eller va den nu hette :P

Tina-A
0

#13: Verkligen jättefint. Vilken kreativitet, hehe

Tiggros
0

det var fiffigt att ha halt golv utanför mattorna jag laggt ut.. han höll sig liksom på mattorna =)

Jo visst ser det rikgit proffsigt ut.. Mamma var måttligt gla på mig när hon slutat jobb och det såg ut sådär.. 

Sjuk vettu.. 

Tog denhär bilder efter våran träning =)

Tina-A
0

#18: Han passar i blått ;)

Tiggros
0

Han ser ut som en liten bebis i blått jue :P