Buröppning?!
Har ni buröppningen på sidan av buren eller ovanpå buren? Min bur är hemmabyggd och jag har två stora burluckor på ovansidan av buren.. Jag lagade så för att jag tänkte att hon inte smiter lika lätt då och ex. jakthundar har svårare att ta sig in i buren..
Jag har inneburar, o de har en stor lucka ovanpå o en stor på sidan också. Jag använder mest taköppningen, medan kaninerna kan använda den på sidan när de ska skutta in o ut ur buren. Så jag måste ha både och ;D
Har en inne bur med en stor lucka ovan på och en liten på framsidan ;)

Jag har min bur ute och går både att öppna uppifrån och på sidorna. Det är bra att ha på sidorna också för alla kaniner gillar inte när man öppnar taket…
#4 Det var det jag började fundera på lite.. Men min kanin är ju ändå snart 4 år så hon är väl säkert van med att jag öppnar taket :P
På mina fackburar i kaninhuset har jag ett stort galler som täcker hela "framsidan". Inneburen har en stor i taket och en liten på långsidan och mina två uteburar har två resp. 3 stora luckor på framsidan.
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
jag har både en stor på taket och en liten på långsidan
Myrtorpets Möss och Kaniner
Har som en stor "dörr" på mina burar. Funkar väldigt bra =)
I mina två fackare så är det en liten lucka på vänster sida och en större lucka på höger sida, så hela fram går på så sätt att öppna, även taket går att öppna :)
Och de flestaav mina inneburar är med "frontöppning" så hela framsidan går att öppna där - mycket praktiskt :D Sedan har jag två stycken som man kan öppna hela taket, och en liten lucka fram - inte att rekommendera precis.. Sedan har jag en bur med en lagom stor lucka på taket, och en lagom stor lucka på framsidan!
Inneburarna har stora luckor på taket och små luckor på framsidan där kaninerna kan hoppa in och ut själva. I uteburarna har jag en stor dörr jag kan öppna på alla burarna och på de flesta har jag även en till dörr som går till huset. Men taken på uteburarna går också att lyfta bort men det görs bara när jag ska flytta burarna eller ibland då jag ska städa dem.
Jag har en stor utebur, och där lyfter man hela taket och sätter dit pinnen som sitter fast i väggen(dålig på att förklara ;P)