Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 836 ggr
Sashhi
0

Bolåda

Hej! Jo, har funderat ett tag, och tänkt om man skulle kunna ha en transportbur som bolåda i buren när ens hona ska ha ungar. Om den är i godkända mått, och man te.x sätter upp en planka eller dylikt när gallret ska vara, så borde det ju funka. Tänkte bara på det eftersom det skulle vara väldigt enkelt, och dessutom blir det ju som ett "öppningsbart tak". Inte för att det är precis jobbigt att bygga en bolåda, men man kunde ju passa på om man ändå har saker.

Eran åsikt? Och snälla, vill inte ha övriga kommentarer om mina handlingar.

Not your mom, not your milk.

lomsen
0

#0 borde väl funka om du kan komma åt att göra rent och så! hur stor är övriga buren? så det ändå finns plats över menar jag!

Min snälla man byggde en igen och min hona ska få tidigast på måndag(dag 28)!

spännande…

matilds
0

Massor med halm bara, då plats inte håller värmen lika bra som ett bra träslag :)

Jag som har innekanin har haft en helt vanlig kattlåda som bolåda. Myran visste precis att där skulle ungarna födas, så det var verkligen perfekt! Tycker som du att man kan passa på om man ändå har något annat smart ;)

"Var dig själv - det finns redan så många andra"

Sashhi
0

#2 - Ja, men jag tror jag lägger in transportburen, då får hon en stor bolåda att föda i iallafall. Bara de är i godkända mått kan man ju andvända en massa, smarta saker!

Sashhi
0

Det blev en stor plastlåda, som jag sågade en öppning till, och täckte för vassa kanten med isoleringstejp.

Transportburen är för avlång, fick inte plats.

MarHai
0

Många av mina honor ratar bolådorna. Oftast så blir den använd som bajslåda.

Kolla vilket hörn hon brukar vila i, och ge henne en massa halm, så kommer hon nog att fatta vad den ska användas till :)

En vanlig låda, som du har gjort, fungerar utmärkt om den är lagom stor och öppningen är lagom hög :)

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

Sashhi
0

#5 - Ja, men hon sitter faktiskt rätt mycket och bökar där inne. Hon bajsar iallafall inte där.  Halm har hon verkligen i stora lass.