Syr och säljer mysiga sovställen
Har börjat sy hängtunnlar och hängmattor och säljer :) Nu fick jag en beställning på hängmattor till kanin och då kom jag på att jag har helt glömt att lägga ut annons här, så nu gör jag det då :)
Själv är jag chinchillauppfödare så det var till dem jag började sy från början men det är mest råttägare som handlar av mig faktiskt.
Hur som helst, har mest fleecetyg och detta är de färger jag har hemma nu: grå, röd, grön, vit, svart, blå
#3 vad fin! Hur mycket kostar en sådan tunnel?
Priser? Ev. Hemsida där man kan kolla mer?
Isabel Runneberger
www.isabel.webb.se
www.denimiella.blogg.se
Prislista:
(Mått på standardhängmatta är 30 cm x 30 cm)
Omönstrad hängmatta 80 kr
Mönstrad hängmatta 90 kr
Fluffig hängmatta 100 kr
(Mått på standard hängtunnel är 25 cm i diameter och 35 cm längd)
Omönstrad tunnel 120 kr
Mönstrad tunnel 130 kr
Fluffig tunnel (fleece på insidan) 130 kr
Priserna är alltså satta efter måtten som angetts, ändras måtten åt större eller mindre så ändras priset åt samma håll :) Jag tar gärna måttbeställningar!
Hemsida har jag tyvärr ingen, jag har precis börjat. Men jag tänkte lägga in en del på min chinchilla-hemsida som en liten shop så fort jag hinner.
Jag skickar beställningarna som brev, så frakten beror på vikten men en hängmatta eller en tunnel kostar bara 5,50 kr i frakt.
Är tunnlarna 25cm i diameter eller är dom 25cm i omkrets?
Tycker dom är jättefina och funderar på att beställa :)
De är 25 cm i diameter, kanske jag skulle förtydligat :) tack så mycket, kul att du tycker det!
#13 Det står ju i diameter? :)
#14 Ville bara dubbelkolla :) Då borde väl en standard fungera till en hermelin som kommer väga drygt 1kg som vuxen?
Hahaha ja det står det ju till och med ;) Då är det redan tydligt nog då iaf så jag inte missat nåt, skönt.
#16 ja det fungerar utmärkt.
Kollade fel i min tabell *skäms* frakten är följande:
1 hängmatta 11 kr
2 hängmattor 22 kr
1 tunnel 22 kr
2 tunnlar 33 kr
1 hängmatta + 1 tunnel 22 kr

oj vad söta grejer ;D Jag har lite tajt med pengar just nu men om några veckor ska jag nog beställa en tunnel :)
the vanity, it becomes insanity
Tack så mycket, låter kanon det :) Bara at tskicka ett pm sen när du vill beställa :)

ååå, såg dom på zoonen! fy va jag blev sugen på att beställa :O :P , men har inga pengar nu tuvärr. :P
20 årig djurgalen moder*
Www.windsoropalm.weebly.com

Åh vad fina! Får se om jag beställer senare :)
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
#22 #23 Tack så mycket :) Det är bara att skicka ett pm eller maila till mantassen@hotmail.com
Tänkte bara höra med dig, är det typ ståltråd eller något i tunnlarna så de håller formen?
Ja, det är ståltråd runt båda öppningarna för att djuren lättare ska kunna hoppa in och ut.
Ska lätt köpa en fluffig tunnel sen!
"Var dig själv - det finns redan så många andra"
Prova att sälja på iller.ifokus ;) dom brukar ju ha sånna tunnlar och hängmattor :D
Ska köpa en när jag får pengar! :D
Skulle aldrig funka till muff ^^ han skulle först gräva ett stort hål i den och rycka bort massa tygbitar xD pyroman!
Emma

Ska beställa snart!
Har letat efter sköna hängmattor och dessa är ju underbart söta! 
här kommer mer bilder, fick lite internetproblem innan. Jag annonserar redan där iom att jag själv har iller.
kan tyvärr inte posta bilder just nu, det kommer bara upp en errorsida :(
Nu har jag lagt upp bilderna på min blogg, länkar dit då så ni kan se dem där:)
Jättefina! :D
Tack så mycket :)
Ingen som vill beställa nåt i grönt/vitt/rött/kattmönster/zebra/tiger? :P
Mitt gråa, svarta och ljusblå tyg är tillfälligt slut och alla vill ha nåt i svart eller grått på sina beställningar, så känner mig lite tillfälligt sysslolös medan jag väntar på min tygleverans :P Det röda räcker typ till en grej till innan det nya röda tyget kommer.

hänger man tunnlarna i taget?
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus
det beror på vad du har för bur? har du galler så kan du köpa till en hake och sätta fast den i antingen väggarna eller taket. i träbur kan man köpa till små krokar och skruva in i trät och likaså där hänga antingen i väggrna eller taket. Jag brukar hänga mina egna i väggarna hos chinchillorna och illrarna.

#39 okej:) jag testade att sy en hängmatta till min kanin en gång, fast han kom inte ens upp i den:P
Haha ojdå, det kan var lite läskigt för dem ibland :) Tunnel brukar funka bättre, iaf för mina chinchillor. De fattar att den är mjuk och har lättare för att klättra in i den. En hängmatta verkar de se som en hylla och tar för mycket fart och ramlar ner igen.
Det där fluffiga tyget kan vara farligt, kaninen kanske tuggar i sig det? :/
För att anpassa puffarna för burar så kan jag tänka mig att sy fast nylonband i puffarna (och göra dem mindre) så att man kan hänga en puff i buren.
#43 Ja fleece passar ngo bättre till kanin, särskillt om man har en tuggit kanin.

Jag vill nog käpa ifall du säljer i låtsas läder:D så mina kaniner inte kissar då den;)
haha jo det skulle jag nog kunna men jag är ändå tveksam till att det står emot kiss faktiskt. Bättre att köpa i fleece som du bara kan slänga in i maskinen. var det hängmatta du tänkte på?
#48 Är det min tunnel som syns där i bakgrunden månne? :D
Haha ja det stämmer bra det faktiskt :) Den läggs på lådan idag, du har den hos dig på måndag :)
Toppen :D

Är intresserad av en tunnel. Du hade bild på en som var svart inuti och rosa fluff utanpå.
Riktigt snygg!
Jag trodde aldrig en kanin skulle ligga så i en häng-tunnel :) Ska säkerligen köpa en till Bella.
Hahaha vad roligt, jag har heller aldrig sett en kanin ligga i en sådan..vet iofs ingen som nånsin testat köpa en tunnel till sin kanin. Är hemskt glad at tdet funkar och att din kanin tyckte om det. Det var väldigt ku latt se bilder, tack så mycket :)
#54 ja jag har fått hem två nya tyger idag me, ljusrosa och ljuslila. Så det är bara att skicka ett pm om du är intresserad :)

Vilka fina hängmattor och tunnlar!
Tack så mycket :)

:D
Jag trodde man var tvungen att ha tunneln på marken för att få en kanin att gå i den ^^ Tydligen inte :P Skulle kanske vara intresserad av att köpa en.. Vi får se :)
#55, #56 Funkar det bra att hänga upp den i gallret och så? Verkar den sitta fast bra, den kan inte ramla ner?
Nej den kan inte ramla ner. Alltså jag syr fast nylonband så de sitter ordentligt, sen syr jag fast mässingringar i nylonbanden så att de också sitter ordentligt. Sen så om man har en gallerbur så kan man köpa små krokar som man först hakar på ringen och sen hakar fast i gallret. Superlätt och stabilt!
#65 Aha, då förstår jag hur man sätter fast dem. ^^ Jag är ganska säker på att jag vill ha en ^^ Men jag ska kolla hemma först :) Det kanske står i tråden, men ungefär hur länge tar det att få den efter man skickat beställningen?
Nej det står inte i tråden, jag har en del beställningar men många av dem är puffar och just nu är polyesterstoppningen i tygaffären slut, så medans jag väntar på ny så går hängmattor och tunnlar före. Dessutom är det många osm beställt hängmattor och tunnlar som ska ha i grått tyg och det får jag hem nu i slutet av veckan. Så om du beställer snart så ska den kunna bli klar innan helgen faktiskt. När det grå tyget kommer så går ju turordningen tillbaka och då blir det kanske mitten/slutet av nästa vecka.

Har inte läst igenom hela tråden, men kollade prislistan. Hur mycket kostar en fluffig mönstrad tunnel? =)

om det finns :P haha
Borde vara olagligt att sälja såna fina tunnlar, jag vill ha så många att det kommer bli piss dyrt, men köper jag bara några blir ju vissa utan :(
Säljer du puffar också? :) Skulle isf vara intresserad av en, Bounty älskar att ligga i allt med kant på :)
Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.
#68 hmm vet inte om jag förstod dig rätt, men de fluffiga tygerna är bara enfärgade. :) Finns i rosa, svart o vitt. Men om det ska vara en fluffig tunnel så rekommenderar jag ex. fleece på insidan, och då går det ju med en fluffig mönstrad tunnel iom att det finns mönstrad fleece ;) 140 kr kan jag ta för en sådan tunnel. Finns även syntetmönstrat ju, tiger, zebra och leopard.
#71 ja jag syr puffar, finsn en bild i inlägg #42, men visar här ännu en puff jag sytt :)

#72: jo du fattade rätt :) okej, ska fundera lite! =)
#57 om det funkar för bella ska jag nog också köpa en ;) de är ju lixom syskon :D
Emma
#63 samma här! :P
Supersnygga saker du gör!
#64 Jag har fäst den med 3 "kattstrypare" (buntband) i varje mässingring så det borde hålla ;) Haha jag använder ta mig tusan kattstrypare till allt ^^
Det är ju också en väldigt smart och billig lösning :)
Verkligen jätte fina! :) Hur fäster man dom om man har en utebur?
#78 Aha, smart, det går ju också :)
Om man har en utebur så kan man köpa krokar på coops bygghandel t ex och skruva fast dem i trät och sen bara hänga på mässingringarna där så är det klart.
#82 Ska man sätta skruvarna i taket då eller väggen ?
Kanske beställer en tunnel om nån vecka när jag har byggt klar min bur :')
Man kan göra vilket som faktiskt :) På mina chinchillaburar så har jag den från vägg till vägg.
#85 okej :)
putt
Gud så fina tunnlar och hängmattor ;O
Blir nästan sugen på att köpa en till Lova! ;D
Får se när jag blir rikare! :)
Lycka till med försäljningen! ;D
Blir lite sugen på att köpa en,dom ser så fin ut ^^ hur mycke kostar en?

vad fina:D
#90 Det står ju i tråden =)
#92 Heheh tack,missade den biten

Kan man köpa en lite större tunnel som bara ska ligga på golvet ?
Jadå det går bra, men då måste jag nog klura på nåt sätt att ha mer ståltråd i den annars så kommer den inte hålla sig stående så att säga.
#95 Du kanske kan ta tjockare ståltråd eller stora "järnringar", som du sätter mellan tygen :)
Det spelar ingen roll, det håller upp öppningarna men den säckar ju ändå ihop på mitten isåfall, så jag måste som sagt ha mer ståltråd än vad jag har i de som hänger.
#97 Men jag menar att man kan sätta någon järnring i mitten t ex också :))
ja det däremot skulle vara ett alternativ men tror det kan va bättre att dra en längs med ryggen på tunnelen ev.
#95 Du kan Ta två ringar av ståltråd i ändarna och sen ta med ståltråd emellan som en spiral. Min tunnel är så och sen faller inte ihop :)
Ja det var ungefär så jag tänkte också, för jag har en tunnel till mina illrar som är uppbyggd så, som ligger på marken. Så det går ju att testa.
Nu har jag lagt upp en hemsida :) http://www.mantassen.com/tass-shoppen/main.htm

Jag funderar på att köpa ngt, men vet inte riktigt vad..
Vet du ngt som är omtyckt av kaninerna? :)
Jag har en som köpt en tunnel till sin kanin, finns bild på det i denna tråden, den ser väldigt omtyckt ut. Och en som köpt en puff till sin kanin som också var väldigt omtyckt :)

Vad rekomenderar du, hängmatta eller häng tunnel? :)
Hängtunnel isåfall, de brukar tycka det är mysigare att krypa in i nåt.
Nu har jag fått in nya tyger från USA, jättefina mönster. Begränsad åtgång så passa på att beställa :)
Veronica (min syster) har gjort en tunnel, den blev ganska fin, dock stor men dom kanske ska vara så stora? Den är grå och svart, hon gjorde den på sy slöjden :D Bild kanske kommer om ni vill se ^^
tänkte precis på dej marina,
ska beställa snart :) om ngra dar :P :)
någon som vet om man kan ha tunnlar till degusar :)?

blir jätte sugen på att beställa =) så fort jag får lite pengar över så hör jag av mig ;)

putt
Bebbe tyckte om att vara i hängtunneln men hon tyckte det var ännu roligare att bita sönder den eftersom den är i tyg.. :/ Ska försöka laga den innan hon får röra den igen… Annars var den jättefin den jag beställde :)
#108 Åh, det ljusgrå tyget med svarta och vita tassavtryck var ju döläckert! ;)
Ja visst är det sött :)
blir riktigt sugen på att beställa en tunnel ;)
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
det tycker jag du ska göra ;)