japp

Ja, tycker att det är väldigt viktigt.
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

Japp självklart!:)
Nej, men nästan.
så gott som varje dag. men ibland blir det inte så mkt

Jaarråååå :)

Ja, hon får springa i hagen varje dag & kanske gå ut i sele någon gång i veckan.
Japp :) Om inte jag är hos någon kompis eller något hela dagen+natten.
- Mvh Emma
Ärligt talat, Nej..
ja, i den mån det går. Jag tycker det är väldigt viktigt med Motion och har ute dem åtminstone ett par timmar varje dag. På sommaren och ibland när jag är ledig får de vara ute hela dagen. :)

Ja!

Ja, tkr det är väldigt viktigt som ciss skrev.

japp släpper ut han på altanen innan jag går till skolan.. sen när jag kmr hem och det är bra väder får han vara i hagen :)<3
Tyvärr får min inte det pga min allergi =( vilket jag mår skit dåligt av men efter nyår blir allt bättre när vi installerar elektisk doftspridare och kastrerar honom (om han bu får stanna).
Ja
Ja

Neh, eftersom jag inte har någonXD

Nej, inte varje dag.

när jag har tid att gå ut med dom:P det är så tråkigt när jag inte hinnner:( önnskar att jag bodde i hus så jag slapp gå ut med dom i sele.. kan inte ha dom inne heller för de är utekaniner
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus
nästan varje dag. Om jag är borta någon dag t.ex. då får de vara i buren.

nästan varje dag.
Ja
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

#28 Vad har bilden med kaniner att göra?
Nej, inte varje dag. Det kan vara dåligt väder t ex regn och blåst, eller så kan det vara att man inte har tid. Men jag försöker.
Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se

oftast, men iblad finns det inte tid för det.
Det blir nte heller om det är jättedåligt väder..

har min bur i köket och den står alltid öppen
Jaa , han får springa lös i mitt rum från 07.00 - 22.00
ibland är han ute med sele , men mest på helgerna , hinner inte gå ut varje dag eftersom har en häst som ska skötas varje dag .
Ja, mellan 2-7 timmar var.
JA varje dag, tycker det är viktigt att dem får komma ut varje dag eftersom dem annars bara sitter i buren resten av dagen.
www.facebook.com/profile.php?id=100001224241293
Nej, inte motion som i att springa lös i hagen eller på tomten, det får de ju inte varje dag exempelvis inte de dagarna då det bara spöregnar eller stormar.
Men när vädret tillåter så kommer de ut allihopa och får springa och skutta!
De dagarna de inte får komma ut pysslar jag om de extra mycket istället på andra sätt istället!
Absolut! Minst 3-4 timmar iallafall :)
Emma
Oftast kommer dem ut varje dag, ibland varannan på vardagarna eftersom jag slutar så pass sent.
Sex av mina bor i burar på 2 kvm var så det finns ganska bra med plats att springa på ändå, om de måste vara inne någon dag. Om det har varit ihållande dålig väder så turas de om att springa i kaninhuset istället för att vara ute i hagar.
Min sjunde däremot har bara 0,6 kvm och han måste få komma ut varje dag - antingen springer han i kaninhuset om det är dåligt väder, eller så är han ute. Jag har fixat så att han kan hoppa ut och in i buren som han vill bara jag öppnar, så vissa dagar har han tillgång till kaninhuset hela tiden. Den enda nackdelen är att han vandaliserar och skitar ner överallt ;)
Ja, så länge det inte är uselt väder (har utekaniner) men då försöker jag ha dem lösa i t.ex. källaren en stund. Men om det är många minusgrader vill kaninerna helt enkelt oftast inte komma ut i hagarna.
Sen tar jag ut dem i sele några gånger i veckan var.
Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson
Besök gärna min blogg :)