Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 2098 ggr
Cherry
0

VAD KOSTAR DET

Vad kostar det att klippa klorna på kaninen hoss veterinären eller på en djur affär är det någon som vet ungefär vad det kostar?!

KajsaM
0

Nej tyvär ;( Hoppas nån annan kan :D

Muumintrollan
0

Jag var tvungen att gå till veterinär med vår förra kanin för att få klorna klippta. De hade då nåt slags klippkort så man kunde köpa ett kort som det var tio klippningar på för …..ops minns inte hur mycket.

Hur som helst så valde jag att betala varje gång och betalade ca 100:- det var precis under från början och sen strax över, men inte mer än typ 120:- om jag minns rätt. Och det är ju inte så mycket för de kan göra det bra och det går fort och man behöver kanske göra det två tre ggr per år om det är en innekanin som vi hade.

Från början gick jag till vår trevliga zoo handlare och fick det gjort för 40:- men kaninen blev en gång så skrämd och formligen flög ur famnen på honom och höll på bli akvariefisk……oj.

Så efter det valde jag veterinären.

//Muumintrollan

Cherry
0

okej :P Tack

Zvintos
0

Brukar åka till djuraffären då min blåa kanin måste klippas, för han är enda kaninen med mörka klor. De tar 28kr för att klippa klorna. Billigt och bra tycker jag.Glad Djuraffären har en speciell tjej som håller på med kloklippningen, eftersom hon är extra duktig på det.

Hopi
0

Min uppfödare kom hem o klippte klorna på Dennis. Jättesnällt! Får se hur det går nästa gång, om jag kan prova själv. Bara man tar ytterst lite, så går det ju bra, fast det är mörka klor! Men det gäller ju att klippa lite bara.. Så det inte blöder!

#4; Är det nån av djuraffärerna i Ludvika du åker till?

Zvintos
0

#5: Jajemen! Åker till Expert Zoo. Glad

Hopi
0

#6: Okey, dit var jag idag och köpte sele till Dennis! Flört

Hopi
0

#6; Dom hade sååå söta kaniner där idag oxå!!!!!Räcka ut tungan

Zvintos
0

#8: Åååh! Var aldrig in dit i torsdags när jag var där!! Var dit med min hamster som är köpt där, och som fått ohyra. Torde inte gå in bland djuren då. Men får ta det nästa vecka!!!Skrattande

Hopi
0

#9; Så du var dit i torsdags.. jag i fredags.. Vad tråkigt att din hamster fått ohyra! Vad gjorde du? Fick du hjälp med behandling eller? Jag har köpt min hamster där oxå! Han är över 2 år nu! Vet inte precis hur gammal han är, men köpte heonom i december för 2 år sen och han var ingen unge.. Men tyckte han var så söt! Och han har alltid varit en sååå snäll och gullig hamster!

Zvintos
0

Tja, har inte så stor koll på hur gammal min tös är heller. Men hon är väldigt snäll och sällskaplig för att vara ifrån djuraffär.
Japp, ringde i onsdags om att hon fått ohyra och att hon var köpt hos dem. De ville jag skulle komma dit så de kunde behandla henne åt mig. Så hon var jättesur hela torsdagen för hon var full i behandlingsmedlet. Räcka ut tungan Ska dit på måndag igen för att behandla henne en gång till. Kostade inte ett öre! Skrattande

Min tös är förresten köpt den 8 augusti iår. Så hon torde ju inte vara så gammal.

Hopi
0

#11; Vad bra att dom behandlar din hamster utan kostnad iaf! Det låter ju bra! Säkert inte alla djuraffärer som skulle göra det.. Hoppas det försvinner nu iaf. Jobbigt med ohyra…  Kan tro att din lilla hamster var sur. hehe. Inte kul att lukta av sånt medel… Ledsen

KajsaM
0

#12 Nej, det är det nog inte ;)

Hopi
0

#13; Synd om den lilla hamstern…