Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 295 ggr
Cherry
0

HJÄLP!:P

Min kanin är lös inomhus. Och när den går runt är den helt galen den springer om kring som en dåre och man kan inte röra henne. Någon som har något tips??

Lotta_A
0

Så där blir min kanin också ibland. Bara springer runt runt runt och är jätteglad och det är ooomööjligt att få tag på honom :P

Prova att muta med lite frukt kanske?? Eller så är det bara vänta tills kaninen lungnat sig.

Cherry
0

mm jag har försökt med det men den typ bryr sig inte..

KajsaM
0

Det är nog bara att vänta, hur länge håller kaninen på så? :)

Cherry
0

typ hela tiden..

KajsaM
0

Hehhe, Vad gulligt ;) Jaadu då vet jag inget mer du kan göra ;D

Lotta_A
0

Man ska ju helst inte jaga kaninen när man ska ta upp den och lägga tillbaka den i buren, men det är svårt att inte göra det när kaninen springer runt på golvet som dåre :P

Cherry
0

aa jag brukar alla fall försöka få in den i ett hörn sen närmar jag mig sakta och då går det ibland!

Muumintrollan
0

Hihi….flåt att jag skrattar….men jag ser en galet skuttande kanin framför mig som lurar sin ägare hela tiden o smiter iväg…..

Det är nog rätt vanligt tror jag att de inte vill in i buren men som sagt….det är bara att vänta ut dem eller smyga in dem i nåt hörn….eller varför inte lägga ut lockbeten fram till buren…o sen POFF igen med buren. Hihi.

Vår Punzie är rätt så snäll och vet ungefär när det är dags att "gå hem" som vi säger….men inte alltid.

Vår förra kanin mutade vi med nåt gott att äta ganska många gånger….men sen slutade vi efter ett tag för hon fattade hur det hängde ihop och skutta in frivilligt. Hon trodde ju att hon skulle få godis….hihi….elaka vi är va?!

Men det är ett sätt att lära in ett beteende på. Belöning. Sen har ju kaniner ett otroligt minne så det gäller ju att verkligen ge belöning rätt sen…..hm. Inte så lätt alltid.

//Muumintrollan

Cherry
0

#8 men asså allt är typ okej men hon hatar när man lyfter henne då sprattlar hon med benen som en kalning !

Lotta_A
0

#9: Det är ganska vanligt att kaniner ina gillar att bli uppburna.
Men man måste ju lära dom att dom inte får sprattla med bakbenen. När kaninen blir större sen kommer det bli jättesvårt att hantera den.

Håll i bakbenen så kaninen inte kan sprattla när du håller i den. Beröm den när den är duktig. :)