Planera kull???
Hejsan igen.
Jag har en del frågor o får bra svar och massa hjälp här från er. Så nu kommer en fråga till.
Fråga 1:
Ska hämta hem mina godingar nästa helg och undrar hur lång tid de kan ta innan dom känner sig hemma här??
Fråga 2:
Har lite småplaner på att para och undrar hur jag vet att, Nu går de bra att para??
Fråga 3:
Nu äter dom hö som basföda och lite pellets varje kväll. Jag har planer på att ställa in stora grankvistar till dom när dom kommer hem. Men tror inte att dom får något granris nu. Blir de reaktion på magen om jag gör de??
Ska jag vänja in magen med granris??
Tack =)
Mvh Emma

Ingen som vill hjlpa mig=(
1. Olika, men de kaniner jag haar/haft har tagit en vecka, och vissa upp till en månad.
2. Det går bra att para när de blivit könsmogna, man ska vänta med att para tills honan är 6 månader men bästa är när dom paras när de är 8 månader, hanen är det olika, men har hört att hanen bör inte paras förän han blivit 5-6 månader.
3. Det ska inte skada.

"2 Tack för ditt svar.
Då gör jag så att jag väntar ca 1 månad för att vara helt säker på att de känner sig som hemma.
Sen blir de perfekt åldersmässigt, då han redan nu är 1 1/2år och har kullar efter sig och hon kommer att vara runt 8 månader då. Så jag gör så att jag släpper ihop dom i slutet av februari så får vi se ifall dom vill eller inte. O så kan dom komma hit till sina mysiga burar fulla med granris och bolådor och hyllor=)=)
Hoppas dom gillar de bara.
Tack än en gång=)
#3 Det kommer bli bra :):)
Måste bara skriva att jag tycker att du borde vänta lite längre innan du tar en kull på en ny hona. Det kan vara stressande för en hona att få ungar när hon nyligen flyttat till ett nytt hem, hon kan få sjukdomar som bryter ut pga av stressen o.s.v. Men det kommer du att märka själv när hon verkar redo :)
"Var dig själv - det finns redan så många andra"

#5 Ok=( De vill jag ju inte utsätta henne för=(
Hur kommer jag att märka när hon e redo??
Jag e ju helt ny på detta med kaniner!!
#6: När hon gjort sig hemmastadd, verkar lugn och helst att hon lärt känna dig också, så blri det lättare att hantera ungarna sen :)
"Var dig själv - det finns redan så många andra"

#7 Ok. Då får jag gå på min egen känsla. Hoppas bara att jag förstår hennes språk. Har ju inte haft kanin på över 5 år o dom bodde inne så de blir ju inte alls samma sak nu som de va då.
Tack än en gång för era svar=)