Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 452 ggr
Clariiz
0

Överlycklig :D

Jag har haft en väldans massa otur nu i slutet av 2008, men nu har det verkligen vänt :)
Vilgots död tre dagar innan hans debut som pappa _(Jag saknar dig så otroligt mycket lilla älsklingen <'3)
_

Gary The Snail dog vid en ålder av 3 dagar.
Sheldon J. Plankton dog vid 2 veckors ålder.

Och Eugene H. Krabs lyckades på något sätt skada vänster framben och vänster bakben, vilket ledde till en "knöl" på vänster fram och ett otroligt innåtböjt bakben.
Han satt still till en början, och såfort han gick vinglade han otroligt mycket. Så jag övervägde att avliva honom, pratade med en veterinär.. Men jag försökte hjälpa honom och ge honom en chans endå. Han hade inte ont han såg bara lite konstig ut, och människor kan leva med "missbildningar" så varför inte han?
Han lärde sig gå och var nästan helt balanserat, han sprang runt som en galning och lekte precis som de andra bebisarna men han vilade lite oftare.

Och idag när jag kände igenom honom som vanligt var det något som inte stämde.. Han vänstra bakben var inte innåt böjt, bara ytterst lite. Och han hade suttit otroligt stilla när jag kom, inte skuttat runt som en galning för att få lite kärlek förs av alla.. Jag satte ner honom, och han skuttade helt normalt, lite hackigt och osäkert men han var så otroligt balanserad och stadig. Och han var så otroligt glad, och klarade till och med av att göra ett riktigt glädjeskutt! Och inte sina små hopp som slutar med att han tappar balansen, utan ett riktigt glädjeskutt!

Krabban kommer kunna få ett normalt liv, förhoppningsvis får han lite mer muskler i benet och snart kommer han kunna skutta ordentligt! :)
Jag så otroligt glad just nu.
Min lilla bebis <3

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

annaforsgren
0

Vad roligt att det funkar så bra för honom:D har du en bild?:)

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

Jojsan
0

Vad kul! :)

Veero
0

Hå vad kul att det slutade så bra :D

[Niike]
0

Härligt att det har vänt nu Clara :)

Påminner om ett lamm vi fick våren 08, hände något med hans ben så han knappt kunde gå först.. Var nära att avliva men jag ville inte, jag trodde han kunde bli bra. Han blev faktiskt bättre och efter ett par veckor skuttade han fram som en galning med dom andra lammen, och när han blev äldre märktes det inte alls att det hänt något. Kan vara värt att vänta och ge det en chans :)