Gallergnagare
Thea har börjat gnaga på gallret till Snödroppes bur sen jag testade släppa ihop de för första gången… Är det nån som kan tänkas veta hur man får henne att sluta med det? Hon driver mig till vansinne >.< Enda gången hon inte gnager är när Snödroppe får springa fritt och Thea således får tillgång till hennes bur (jag har de i inhägnad, varav Snödroppe har en bur i inhägnaden tills de kan flytta ihop. Kan tyvärr inte flytta buren då den utgör en vägg till inhägnaden). Som det är nu får jag sätta Thea i transportbur över natten, men hur kul är det liksom… Inte hjälper det när hon driver mig till vansinne på dagen heller, gallergnagande är helt enkelt så sinnessjukt irriterande. Jag råkar dessutom vara överkänslig för somliga ljud, gallergnagande är ett av de ljuden >.<
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
Sätt upp en tunn skiva emellan så de slipper se varandra. Den nya kaninen inkräktar ju på Theas revir så det är inte kontigt att hon blir irriterad och börjar gnaga galler. Två honor från olika kullar kan funka att sätta ihop, men då bör de har väldigt stort för att det ska fungera och inte på ett ställe där den ene rean har sitt revir. Då blir det bara bråk. Allrahelst bör du kastrera båda dina honor innan du försöker bonda dom.
Min kanin gnagde med på gallret hela tiden speciellt på nätterna så jag kunde inte sova, det var riktigt jobbigt! :O Men jag började lägga en filt över buren där han gnagde, då fick han även lite avskilt på nätterna med och det verkade som att han trivdes med det ett tag i alla fall, jag har också hört folk som har en liten strutflaska och sprutar vatten på kaninerna när dem gnager, personligen tycker jag att det är lite elakt mot kaninerna men jag testa det ändå men min kanin gillade när jag sprutade på honom så det hjälpte inte heller. :P Det bästa tipset jag har att ge är en filt eller något annat som gör det mer avskilt för kaninena.
Tycker det låter bra som #1 säger, sätt för något så de inte ser varandra.
Hon gnagar förmodligen inte för att hon är rastlös, utan för att hon är irriterad på att den andra kaninen är i hennes revir.
Mjae, ang revir så har Snödroppe bott där ett tag i buren (som tidigare bara agerat vägg, Thea har inte haft tillgång till den) utan att Thea har gnagt. Thea har bara suttit där och nosat på den lilla damen, gnaga började hon göra först efter de fick träffas ute för första gången… Så att det är reviret det gäller har jag lite svårt att tro..? >.>
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
#4 Det är helt klart en fråga om revir, så funkar kaniner! 
Nu sitter hon och gnager igen. Och ehm, Snödroppe är inte där… Fortfarande revir?
Hur är det tänkt att man ska göra vid introducering egentligen? Läste nånstans att man ska ha de vägg i vägg så de lär känna varandra via gallret, och gärna byter bur ibland så de lär känna varandras lukter… Så det är det jag försökt köra på helt enkelt >.>
Honor är de som är mest revirbenägna så räkna inte med att du kommer kunna få dom att gå tillsammans om du inte tänker kastrera dom först. Inte ens säkert att det funkar även om du kastrerar, det bästa är faktiskt kastrerad hane och en ung hona.
Det bästa vore om du låter dom vara för sig själva i olika rum helt enkelt, den nuvarande situationen är helt klart mycket stressande för dina kaniner.
Du behöver inte svara så otrevligt eftersom det är du som söker hjälp och vi försöker göra just det, hjälpa dig alltså.
Var har jag svarat otrevligt?