OT - Övriga djur :)
Vet inte om detta inlägg finns redan, jag hittade inget sånt iaf :)
Här tänkte jag att vi kunde lägga in våra andra djur än bara våra söta och goa ninisar! :)
Tänkte om vi kunde berätta lite om våra andra djur :)
Hälsningar Lisa - medarbetare på Jättekanin iFokus

Min lilla katt Felix. Han älskar att sova, sova och sova! ;)
Han gör faktiskt inget annat :)

Jag kan berätta om min häst ikväll men jag måste byta dator :P
/Elvira :D

Min lilla knäppa hund som älskar att hoppa och älskar att jobba, hennes bästa leksak är ju såklart bollen som hon vill jaga i evigheter. Och hon älskar att jaga pippifåglar ;D

Min systers hund Grollan, hon är nästan våran eftersom vi umgås varje dag och tränar hundarna tillsammans :)

#2 Okej, gör det :)

Förutom kaninerna har jag 2 djur till - guldhamstern och hunden.

Peabo heter min lille guldhamster, och är en långhårig offwhite.
Väldigt lugn och lätthanterlig är han, precis som sina syskon.
Nog kan det vara fart på honom ibland, men för det mesta sitter han lugnt i handen och spanar.
Han blir 12 veckor den 10 januari.

#7 Hihi söt! :) Gulligt namn!

Vovven våran heter Balder, och bor hos pojkvännen.
Han är en rottweiler på 1 år och 5 månader.
Supergo och lugn hemma, men blir mer livlig när man åker bort.
Älskar att busa, det får han aldrig nog utav.
Fortfarande väldigt valpig utav sig i psyket, även om kroppen inte ser så valpig ut längre.
Våran lilla hund heter Prinsen´s Agent Red No 1, "Tigger" till vardags. Min mans lilla ögonsten.
Han är en dvärgpinscher, uppfödarna hittar ni här www.prinsens.se
Har en del katter och även en hund (som inte bor här), utöver kaninerna. (: Plus höns, en jaktlabrador (hund), katter, och dvärggetter hos min pappa. :)
Men jag lägger upp en bild på min egna katt bara :P Blir så väldigt långt annars ;) Lilla My heter hon, en vanlig huskatt som har fått tre kullar. :)
Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson
Besök gärna min blogg :)
#14 Han är så stilig eran Otto!
Min lillayster har också en tigrerad boxerhane men han är nästan helt svart. Har ingen bild på honom tyvär. Boxrar har så cool personlighet!

#10 åh jag bara älskar Rottweiler!

#17 Vad är hon för ras?

#18 Hon är en blandras mellan Labrador och Amstaff :)

#24: Han är SÅ söt! ^^
#24: oj så söt! Vilken ras?? :)
Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson
Besök gärna min blogg :)
#16: Ja, tänkt om fler kunde göra det ^^

#24 ÅH! :D
Vi har 3 cavalier king charles spaniel och en bonos vovve som kommer och bor med oss emellanåt när husse/matte jobbar för mycket.
Från vänster Nala våran äldsta blir 7 i sommar hon är mamma till hela gänget på bilden. Nala är lugnet själv, finner sig i allt.
Bella är bonus vovven, hon är från våran uppfödning men inte våran hund. Busigare än busigast.
Kiara diva nr 1, hon är som Emil i lönnerberga. Hittar alltid på hyss.
Belle en riktig pussgurka. Världens goaste hund. Belle och Kiara är kullsyskon som vi behöll från våran andra kull.
Sen har vi akvarie fiskar i 3 akvarium.
Största akvariet som är på 220L (ni får ursäkt att det är två likadana bilder på det)
Detta är på 120 L och är vårat räkakvarium + att vi har en massa minifiskar i det.
Vårat minsta som är på 27 L, här bor ingen just nu. men snart.
#26, han är en Eurasier. :)

#31. Gud så härligt akvarium! Skit coolt!
Min katt Ozzian, Helig Birma född 11/1 2003.
För underbar för att beskrivas med ord<3
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
#36 - Tack, det ska jag hälsa honom att Du tycker, då kommer han bli skitglad!

#37 Jätte fin!
#38. Ja, gör det! Det var bara för urläckert!

#31 Det var verkligen jättesnyggt=) Akvarium kan bli så himla coola^^
Mina hundar Roffe och Disa :)
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
Roffe (Lashappso/Tibetansk Terrier)tror att han är en livsfarlig pittbull/rottweiler blandning.
Han fyllde 5 år den 28 dec, så nu är han stor pojke :)
Han älskar godis, men skäller åt allt och alla som är i huset, på tomten eller ca 100m inom tomtgränsen.
Han har ett otroligt stor underbett och ser faktiskt inte riktigt klok ut :P
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
Han älskar att bada! :D
(eller inte)
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
Nyklippt, nybadad och underbettet på plats :]
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
Disa är en blandning mellan Basset Hound och Bouvier. Hon är absolut den mest underbara hund jag någonsin träffat. Hon är alltid glad och svansen går 24/7. Hon vet inte vad ordet arg betyder :).
Hon är min absoluta bästa vän <3
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
Hon blir hela 5 år den 7/8..
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
Min lille kissemiss Musselina. Hon hatar hundarna och är också hatad tillbaka. Hon är mest ute och jagar möss, eller ligger och sover i något skåp. Hon blir 14år i år och vi har haft henne sedan hon var liten bebis. Hon är otroligt liten och väger nog runt 1-2kg.
Hon är hur snäll som helst, men hatar småbarn (dvs. hatade hon mig när jag var liten :P) vilket hon visar genom att bitas och rivas :P
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
Min bebis Tiger <3
Han är verkligen min lilla bebis, jag fick honom som liten bebis och till en början litade han bara på mig :P Han älskar att ligga och sova på rygg och är lillebror åt Ralf, dom älskar varandra mer en allt annat :)
Tiger blir 3 år i sommar :)
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
Tisse hämtade vi på örebro katthem :).
Han har levt som vildkatt och blivit sparkad, slagen, folk har kastar stenar, grus och pinnar på honom. Och han har haft det väldigt svårt i över huvudtaget. I början hade han väldigt svårt att lita på oss, och när han väl gjorde det förstod han inte skillnad på kel och bus :P
Han har något fel i hjärnan, men han är helt otroligt undebar :)
Dock har han svårt att ta signaler, nu börjar han också bli äldre.
Han har fällt sedan han kom it för några år sedan. Utan uppehåll :P
Dock verkar han älska att ha ett hem då han ibland kan ligga på golvet i ett hörn och bara kurra :P
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
Ralf är en trevlig herre på stadiga 9,7 kg ;)
Han kommer från ett katthem han också :)
Ralf, Tiger och Tisse följer alltid med ut på promenaderna med hundarna :P Vilket är lite roligt :P
Han älskar att mysa, och dregglar som bara den.. Han ska dock alltid ligga på rygg instoppad undertäcket och tätt intill, och om han inte hjälper honom lägger han sig så i alla fall :P.
Han är väldigt vacker och förmodligen den största (och fetaste) katt jag sett i hela mitt liv :P
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
Också har jag min lilla häst :)
TH's Lilla Jag "Lillis" är ett brunt varmblod med stjärn. Hon är 4år och ca 153cm hög :) Hon är hur snäll som helst. Hon skulle aldrig göra något dumt :P Hon är väldigt pigg och älskar att vara ute i skogen :)
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
Bilderna är fotade med min mobil så dom är inte så vackra (A)
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
Sen har min pappa byggt en otroligt stor damm med vattenfall på våran tomt full med koi, samt byggt om hela vårat garaget. Just nu ser det ut som en fiskaffär elelr något :P Akvarium över allt fullt med fiskar :) Sen har vi ett väldigt stor akvarium inne med "vanliga" fiskar, typ malawi ciklider å sånt :)
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
Förutom kaninerna så har jag en ödla, 6 höns, 3 tuppar och 2 undulater. förut så hade vi två hästar och 5 katter också, och så har jag haft massor av djur när jag var liten. ^^
Ja vi har ju förståss två hundar också ^^.
Julia, är en golden retriver, som har funnits här så länge jag kan minnas, då hon blir 13 år i mars, så kommer jag inte ihåg något annat. Hon är världens snällaste och har kunnat en massa som ung, mamma tävlade lydnad med henne när hon va yngre och hon va väldigt duktig, hon lyssnade alltid och va hur duktig som helst ;) Men nu är hon tyvärr gammal och det finns inte mycketkvar av henne, hon äter en massa, men blir ändå bara smalare och smalare, men ändå kan hon va så pigg ibland.. Det kommer bli tomt när hon inte finns mer<3
Selma, vår labbe på 3½ år. Snällare, busigare och lyckligare hund får man leta efter. Hon tycker allt är kul, till och med när man är arg på henne går den lilla svansen :P Underbar hund, hon gör en glad i alla lägen, man kan inte låta bli att le<3
Hade ingen bra på julia på datan men hittade en där hon låg och "passade" kaninen :)
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Men gud vad mycket djur ni har Clara!! Hur hinner ni med alla?
Jag som tyckte vi hade mycket djur, he he! Men visst är det helt underbart att ha mycket djur i sitt liv? Dina vovvar är söta och hästen med! Vad är det för häst?
Jag hade också hästar ( 3 stycken ) innan jag skaffade barnen. Sålde sista hästen för 5 år sen, trodde aldrig jag skulle sluta gråta när nya ägarn åkte iväg med honom… Han hette Laronne och var ett underbart halvblod på 165cm. Efter mycket fina föräldrar och med världens bästa temperament. Ibland undrar jag varför i hela fridens namn jag släppte honom men jag vet ju innerst inne att det var det enda rätta med tanke på att någon av dem skulle blivit försummad, barnen eller hästen. Har massor med bilder på honom, men inga digitala tyvärr…
Malawiciklider alltså? Så din pappa är också inne på dem? Precis som min gubbe.
Förlåt Clara, nu såg jag att Du skrivit varmblod!
Familjen äger 2 små hundar i rasen Chines Crested Dog "kinesiska nakenhundar"
Fiffi är 6, snart 7 år gamal. Hon är väldigt dominant liten tjej som är pappas älskling;) Hon älskar stenar ;O haha! hon kan jaga stenar 24/7. Syrran tränar agility med henne och det går toppen(: hon har tävlat 1gång än så länge men den ska vi inte prata om…
Ronja är 5, snart 6år (Fiffi, Ronja & jag fyller år på samma dag!!!) Hon är väldigt försiktig och osäker hund. Det är ingen hund som går ihop med barn eller nya människor i början, men efter några gånger börjar hon bli social :P. Min lilla prinsessa<3
Syrran äger en vattensköldpadda vid namn Lennart. Helcool sköldpadda som är social till 1.000, står man vid hans akvarium och snackar börjar han stänka ner hela golvet xD men jag har inte vågat hålla honom ännu, höhö. Hon äger även förmodligen min Albins bror som heter Napoleon "Nappe" (tror in´te jag har berättat detta så ja en kanin kom med i min story)
Har inga bra bilder på denna datorn, kan lägga upp till ehlgen(:
#58; Jag tycker vi har väldigt några djur nu :P Vi har haft 7 hästar, 3 hundar, 8 katter, 4 gerbiler, typ 12-14 minigrisar (+ flera hundra kultingar <3), en get, hur mycket höns som helst :P Och andra fåglar och ödlor i miljoner. När jag var lite hade vi också små skaldjur (om man kan kalla dem för det?), jag hade bla en kräfta som hette Pippi :P.
Han var det förut, nu är det mer Koi, och så ska han ha lite saltvattens. Vi har bara malawi inomhus :)
Åh halvblod är så otroligt vackra <3 Vilken färg??
Jag ska se om jag kan ta lite bilder på våra akvarium -.-
Jag förstår inte varför han ska ha så många :P Det är ju bara fiskar.. Fast han säger det samma om mina kaniner iof.. :P
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
Känner igen det där sista du skriver! Ha ha!
Min Laronne var fux med vit bläs och 4 vita strumpor, den vackraste hästen jag någonsin sett!
Jag hade spanat på honom i 2 år innan jag till slut la ett bud på honom. Han var inte till salu då så jag la budet mycket högra än vad han var "värderad" till, men de sa nej.
Tiden gick och ett tag senare återkom dem och frågade mig om jag fortfarande ville ha honom för då hade han blivit till salu. Jag ville så klart det men kunde inte längre erbjuda den höga summan för honom då jag köpt en annan häst också. De frågade vad jag kunde lägga och jag sa mitt pris och förberedde mig på ett skrattande nej, men de funderade ett tag och sa sen att det var ok.
Gud vad lycklig jag var då!
Kommer aldrig mer skaffa häst för jag kommer bara jämföra med honom, han var helt enkelt bäst, alla älskade honom!

Jag har ju min underbara Happy.
En spansk gatuhund som jag haft i snart 2 år,
Otroligt rädd när hon kom men nu älskar hon allt och alla.
Blir galen när nya männsikor kommer,
Min lilla bebis <3
finns bilder där hon hars tängd mun,
alltså där hon ser normal ut, menmen ^^
Ska även köpa en liten pudelvalp någon sommar,
Kanske denna, Ska börja på hundgymnasium
och då ska valpen få bo med mig där.
Vi hade en pudel när vi köpte Happy,
Men han var sjuk då, epelelepsi(stavning?)
så vi avlivade honom efter två veckor med Happy.
Han blev 7år.

Det här e Stierna (stjärna) hon e nordsvensk brukshäst och fem år. Hon är jäättesöt och det tycker dom flesta som ser henne. Hon har nästan aldrig varit dum och aldrig bitits men en gång sparka hon pappa på knät så det nästan bröts han kunde inte gå :P Hon va typ brunstig. Men det är sorgligt för vi ska typ sälja henne för det är mest pappas häst och han har inte tid med henne
.
Jag var tillochmed med när hon föddes.

#68 haha va söt :D
#69 - Helt sjuuukt galet söt!!
Vilken fin häst!

#72 Mihi tack. Jag hade fler bilder men de gick inte att lägga upp för det var i något konstigt format. Hon e sötare framifrån med sina stora näsborrar och det busiga utseendet!
Kan berätta lite mer om henne. Hon är jätteduktig att bara stå still. Man kan lämna henne bara utan grimma och grimskaft på gården och gå och hämta andra saker. Hon e inte inriden av något "proffs" men hon kan det mesta eftersom vi har ridit henne en gång i veckan (minst) sen hon var så liten att hon kunde bära oss. VI började väldigt tidigt med att bara sitta på henne.
Sen kör vi ju mest med henne. Det e så kul när man är uppe på landet och kör i skogen och bara har ett "flak" och kör över alla stenar och lergropar. Hon är inte rädd för något är jättesnäll att hålla på med och krånglar inte när man ska in i transporten. Jag hade förut ett engelskt fullblod som va jättefin att rida men hon var galen och så jobbig att "lasta" i transporten. Hon gjorde en massa grejer för rymma därifrån sen fastnade hon också på konstiga sätt. Haha.
OJ nu blev det långt! Haha
#70 visst är hon =)

JUSTE! Jag glömde Berra, egentligen heter han Bärtil och han är en guldfisk. Tyvärr har han tappa färgen men han var jättefin innan. Jag tror hans "sort" heter slöjstjärt eller nått :P Har inte koll på sånt!
Det känns som om alla har typ värsta bondgården med djur :P
Vi har bara ett saltvattenskar på 920 liter och ett sötvattenskar på 170 liter. Bilder kommer senare :D.
Emma

Förutom kaninerna så har jag (egna djur) 1 hund ( working kelpie /tollare ) , 2 tusenfotingar & 2 fiskar >.< ^^
Sen har familjen 3 andra hundar (1 hona & 2 hanar). Dock måste vi sälja den ena då han inte går ihop med andra hundar. har varigt några rijäla fighter mellan han och min kastrerade vovve "/
Sen så delar jag och mamma "vårnad" om våra råttor varav 6 honor & 6 hanar. Hade nyligen en kull på 13 stycken som i tis åkte till sina olika hem ^^
20 årig djurgalen moder*
Www.windsoropalm.weebly.com