Kanin lös inomhus?
Jag undrar om det är någon av er som har era kaniner lösa inomhus som en hund eller en katt?
Hur är det att ha kaninen så? Fungerar det bra? Eller är det jobbigt? Har någon av er som har era kaniner lösa inne haft problem med att eran kanin biter på möbler eller sladdar eller liknande?
Berätta allt! :P
Ja, hur går det att ha kanin lös och sedan ett annat djur om någon har det? Dadoo hade väl både kanin och katt?
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Vi har hund och har våran kanin lös, men inte alltid såklart. Boy (kaninen) är mkt mer intresserad än hunden.
#2: Bråkar dom aldrig? :)
#2: är du inte rädd att hunden ska göra illa kaninen?
Hur går det när ni har kaninen lös då? Vart kissar och bajsar den?

Min kanin hoppar lös i huset! Fast han får inte gå upp för trappan för då trillar han ner =/ heheh

Har haft två kaniner vid olika tillfällen samtidigt som vi haft våra två katter, båda (kaninerna) fick hoppa lösa i rummen deras burar stod i. Katterna var ju självklart lite nyfikna första kaninen, nosade på henne ibland och nån gång försökte de slå till henne över huvudet, men då sa hon ifrån, jagade bort dom. Sen efter det om hon tyckte de kom för nära jagade hon bara iväg dem.
Sen när vi hade den andra kaninen var katterna rädda för den, höll sig på ordentligt avstånd :)
#2 & #3 - Nej de bråkar aldrig, men vi kollar alltid på kaninen när den är lös, men när den är instäng i mitt rum utan hunden kollar jag honom ofta men inte jämt. Hunden är 14 år så hon orkar säkert inte heller göra nått mot kaninen ; )
Han kissar/bajsar på mattor, därför har jag inga mattor kvar i rummet, och i sängen. Men hoppar han upp där tar jag ner honom igen.
#5 Min kanin kan gå upp i trappor men när vi kommer runt kröken så börjar han skynda sig mer och hoppar för snabbt så han ramlar. Men han får aldrig gå upp utan att jag är bakom, nerför tror jag inte att han kan. ; )

#4 Min kanin hoppar in i buren å bajsar å kissar =) Sen bär det av utåt igen! haha
#8 Önskar min också gjorde så x)

#9 Ja, då slipper man ju oroa sig för små "missöden" hihi ;)

min lilla kanin är lös i hela nedervåningen, hon föll från trappan så den är hon rädd för.. hon gilllar att sitta o gömma sig under bordet och sedan komma fram när det är mat.. hon har bitit lite på sladdar, men dom är det bara att gömma undan.. sen så var hon på tapeten.. men det hände bara en gång.. hon kissar o så i en låda vi har ställt ut.. fast.. är arg på att katten får ha sin låda i badrummet så hon kissar på golvet när katten har kissat.. =S
det är så de e hos mig.. =D
#11: låter ju jättebra. Jag läste på ett ställe att deras kanin och katt delade toalettlåda. ganska tufft :P

#12: gjorde dom? oj.. O.o
#12: Wow! Delade?.. Då måste de vara bästa kompisar ;)
#14: haha. ajo. kanske dom var. Eller så började kanin kissa i kattlådan för att det luktade bajs där :D
Vem vet, vi får väl fråga kaninen själv :P
Jag har jätteproblem med att min kanin biter på sladdar! Han flyttade inomhus för en vecka sedan och han har demolerat 6 sladdar. Han älskar dem och gör allt för att få fram dem. Har smort in dem i tabasco men det hjälper inte. han e iof "tonåring" nu så det blir nog bättre menjust nu är det väldigt jobbigt. Har någon nåt tips???? Jag behöver hjälp….
#17: Jobbif liten krabat. Hoppas det går över snart.
Smörja in slddarna i något som dom inte gillar är bra. Typ citron. Jag har hört att man kan linga in sladdarna i. Nu kommer jag inte ihåg vad det heter bara för det. Sånt där silvrigt papper som man har runt mackan :P. Plastfolie? Nee. hmm. Förstår du vad ja menar för nåt? :P
Annars ärväl ända sättet att typ spärra av så att han inte kan komma åt sladarna

annars kan du väl köpa såna där saker som man sätter runt sladdarna under databordet?vet ni vad jag menar?
kan man typ har en baj/kisslåda på toan å låta kaninen var där endast i typ några dagar så den vänjer sej. sen kankse den kan springa i hela huset?kanske funkar det?
#19: Det kan kanske fungera. Den kommer antagligen minnas vart lådan står och så kommer kaninen springa tillbaka dit om den måste göra sina behov.
Om det inte fungerar kan du pröva att ställa ut flera kisslådor i huset.

a det kan man ju med. det är svårt vill inte att han ska sitta i sin bur. hmm. a men hur gör man med vattenflaskan då om dom springer lösa?
#21: Vet kaninen vart vattenflaskan finns så springer han dit för att dricka, samma sak med matskålen. Är kaninen ofta i ett rum som är långt borta från buren kan man ställa dit en liten vattenskål och matskål.

okidkoi. bra.
hej min kanin är lös hela lägenheten. han gillar att var under badkaret och bakom gadinen. men vår kanin bruk bita i sladar och det är ju inte så bra.

Jag har kaninen lös hemma tillsammans med mina två schäfrar. De är även lösa tillsammans även om jag inte är hemma. Fungerar hur bra som helst.
Hon biter inte på någonting och kissar i buren. Oftas hämnar även pluttarna där, men någon enstaka gång kan de hittas på någon matta, men de hinner jag knappt se innan hundarna har mumsat i sig dem.
Så det fungerar hur bra som helst.
När jag var barn hade vi också en kanin som gick lös i hela lägenheten. Hon kissade alltid i buren. Pluttarna la hon antingen i buren eller under en bokhylla där hon ofta satt. Men de är ju så lätt att dammsuga upp dem så det var inga problem. Man såg dem inte heller, då hyllan var ganska låg. Inte heller denna kanin har någonsin bitit i några möbler eller sladdar. Hon kunde tugga på tidningar om vi råkade förlägga någon på golvet. Samtidigt som vi hade den kaninen hade vi även katt och hare hemma utan problem.
Ps. Får väl tillägga att min nuvarande kanin söker tyvärr nytt hem. Fördelar är att hon är snäll, lättskött, frisk, äter inte på något och söt. Nackdelar: Hon är 9 år och matten hennes kräver att hon ska få vara lös inomhus alt. i mycket stor utomhusbur.
#25: Vilken underbar kanin du verkar ha! Blir nästan lite suger :P Men av vissa anledningar går det inte. Har du bilder på kaninen?

Vilken sötnos =D Speciellt på bild #28

Om du ska ha kaninen lös bör du nog ta bort ALLA sladdar, min kanin hampus har gnagat på alla sladdar ;)
Asså jag brukar släppa lös den i sängen men den är inte så rums ren så att du brukar kissa ner hela sängen så det är inte så lyckat. Jag vill inte släppa lös den i lägenheten det är så lätt att dom blir klämmda i mellan en dörr för man hör inte när dom kommer dom smyger..

Mina 3-männingars kanin var lös i huset och fick ner en gifti blomma, som den åt (såklart) så den dog tyvär ..
Mina marsvin (kanske inte hör hit :P) dom får vara ute på mitt rum, och varje gång dom varit ute kollar jag efter kiss och sånt, men dom har en kisshörna där det brukar ligga en tidning eller en låda :) Dom gnagde på sladdarna, men efter ett tag blev det inte så intressant, men jag tog säkeheten före i alla fall, så alla kablar under sängen är uppvirade i brädorna som är stöd för madrassen ni vet :P datorn har jag tagit en hamsterhage och satt runt, och under bokhyllan vid dom sladdarna har jag lagt böcker så dom inte kommer in där :D
#33 Smart. Det jobbigaste med ha kanin inne är faktiskt alla sladdar. Jag har bärbar dator = inga sladdar så det är bra. Har ett par sladda till lampor och så, men dom har jag lagt upp på skrivbordet.

#34 Har okå en bärbar ;)
#34. Man vill ju inte riskera en elchock eller kolsvarta marsvin x'D

#35 Haha. nej inte precis ;)
#36: Hihi, jag tycker svarta marsvin är söta :P
#38. Aah, men de är ett he*.. att klippa klorna på dom!
#39: Det förstår jag. har samma problem med min gråa kanin.. På vissa klor syns pulpan, på andra inte. jättejobbigt!