Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 405 ggr
Cagi
0

Gjorde jag rätt?

Min kaninhona har fått bebisar idag när jag var borta, en hittade jag pipande en bit från sina syskon nedkyld. Jag värmde upp honom i min hand tio minuter sen la jag honom tillbaka till sina syskon. Skulle jag ha värmt honom längre?

[Wera]
0

Var h*n pigg? Om ungen var pigg skulle jag inte värmt längre, beror ju på hur ungen mådde.

Jetaime
0

Blev han bara varm och pigg igen så ska det inte ha varit någon fara.

Cagi
0

Han var pigg hela tiden men kall, han var varm när jag släppte ner honom till sina syskon.

Blir så orolig hela tiden bara när jag får kullar. Honan hade dragit av sig hår och lagt det i ena hörnet av husdelen medans kaninungarna låg i det andra hörnet under 2 dm hö….Hon verkar inte riktigt fattat hur man gör ett bo, detta är iallafall hennes andra kull så men hon springer in och ut ur huset och checkar läget ofta. 5 ungar kom det och jag tror att alla blir vita :-)

lomsen
0

Grattis!

[Niike]
0

Grattis!

JAG tror det bästa är att man inte lägger sig i så mycket. Självklart gjorde du rätt i att ta hand om ungen och det, inte så jag menar. Men vill honan ha ungarna under höet blir det förmodligen bra så :) Fast man vet ju aldrig, något kan ju slå fel i hjärnan på dom.. Men det ska nog gå bra ska du se. :)