En till kanin?
Jag sitter här och funderar lite.. Hur tror ni att det skulle gå att föra ihop två systrar med ytterligare en kanin? Kommer då att vara en hane som är kastrerad.
Min kusin har en kaninhane som han inte bryr sig om. Och kanske blir det så att jag får ta hem honom till mig. Men vill ju först vara rätt säker på att det kan funka med de andra två.
Man kan aldrig veta säkert ifall det funkar eller ej.
Hänger en del på personligheterna hos kaninerna det gäller.
Det gäller att alltid vara beredd på att det inte funkar.

Jo, men det vet jag.. Men jag vill som sagt vara rätt säker.
Och är det fler här som har satt ihop kaniner, så är det ju bättre att fråga innan man chansar=)
Värt att prova, men det kan ta lite tid. Jag vande samman en hona (chefens barn hade tröttnat…) med mina redan sammanboende två honor, alla okastrerade. Jag fick jobba lite för att få det att funka. Först prövade jag med alla tre på en gång, men då blev det våldsam jakt… När jag istället lät den dominanta av mina honor träffa den nya ensam accepterade hon snart nykomlingen och se'n trivdes alla tre ihop. Viktigt är att det är gott om plats och att börja på neutralt område.
MarHai här på kif har ju flera honor tillsammans i en stooor Hage vilket verkar funka jättebra.
Men man kan inte räkna med att slippa bråk först, dom måste ju göra upp rangordningen :) För vissa funkar det inte, alla kaniner vill inte ha sällskap, men det kan ju gå. Kanske värt ett försök då :)