Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 772 ggr
Wilmas
0

Hyr kaniner?

Vi köpte våran kanin som att ville vi inte ha dem efter sommaren fick vi lämna tillbaka dem. Frågade då i fall man kunde hyra samma kanin nästa sommar fick då svaret att det fick man allt se. Vi hyrde pga att se om det fanns någon allergi hos någon hemma. Vi var inte allergiska så vi har kvar våra sötisar. Men nog tror jag att många av dessa kaniner som man får hyra far upp till kanin himlen eller??

Zvintos
0

Varför skulle de göra det?

Chikuma
0

Undrar samma som #1.

[Niike]
0

Tror hon menar att kaninerna kanske blir misskötta när dom hyrs ut? Eller?

Tejoos
0

#3 Kanske att stora uppfödare som hyr ut inte skulle ha plats för kaninerna som kommer tillbaka och egentligen hoppas att familjerna ska bli så fästa efter hyresperioden att de hellre behåller… Många uppfödare avlivar djur de inte får sålda och som de inte vill behålla i framtida Avel, men inte alla.

[Niike]
0

#4 Jaa, så kan det också vara.. tyvärr =(

RatLover
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I somras hyrde jag en kanin, Hampus. Jag (och även mamma) blev otroligt fästa vid han då han är otroligt snäll, och även jättesöt. I söndags åkte vi och lämnade tillbaks honom, men uppfödaren lovade att vi fick komma och kolla när vi ville och sa att han och hans kullsyskon ska på utställning den 27 för att se om dom är lämpliga att avla på. Om dom inte skulle avla på han (vilket jag tror dom ska, hon sa att kullen såg mycket lovande ut) så skulle dom höra av oss så kan vi kanske ta honom… Det är mycket sorgligt att lämna ifrån sig en kanin, men jag vet iallafall att han kommer till ett bra hem (:

ninnak
0

hej

Vi hyr ut kaniner på sommaren, vi har familjer som återkommer år efter år och dom kan hyra samma kanin om dom vill. Man bokar kaninen till nästa sommar så finns den kvar. Kaninerna far inte till himlen hos oss utan dom finns kvar eller blir sålda efter hyrtiden.

Kaninen är ingen maskin man hyr ut utan dom ska ha ett bra liv även efter hyrtid.

Familjen kan alltid komma tillbaks och hälsa på sin sommarkanin om den inte blivit såld.

Kaninerna kommer ju oftast tillbaks då måste man ha plats för dom såklart.

Wilmas
0

Vad bra att man kan få samma kanin år efter år för en del kan ju inte ha kvar kaninen när hösten kommer.