Kanin iFokus

Kanin

Etikettfärger-teckningar-och-raser
Läst 3324 ggr
Mammsie
0

Frassesnack

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ny tråd för snack om frassar. Välkomna hit!

moonsi
0

tack Glad

bidrar med prins harry

Mammsie
0

#1 Han är så söt lilla Harry, tänk att han ska bli jättestor… Förvånad

moonsi
0

2 ja helt otroligt egentligen , samma med ens egna barn tyckde de inte var längesen den stora kom till värdlen å hon är 4 nu :-)

söt rocky/ior Glad

jobbet kallar trevlig dag

Mammsie
0

#3 Ha ha, tror du är lite insnöad på Ior…? Cool

Ha en trevlig dag på jobbet! Nu ska jag städa det sista till frassarna innan min lilla älsklingstjej vaknar, för då blir det mamma för hela slanten.

[Stampelina]
0

Yes! Bra ide att ha en frassetråd med plats för allt frasseprat!Skrattande

Har precis haft Glenn inne en stund. Jag bjöd på kel och gurka, vilket var högt uppskattat! Lilla plutten, han tycker det är så otäckt att gå på parketten så jag får lägga ut handukar överallt när han är inne! Tessan, hur tycker dina kaniner att det är att gå på golv utan mattor eller handukar?

Hur löste Du det med bur för Rocky? Bor han på balkongen nu eller? Kan Du inte lägga ut en bild på hur han bor?

Och moonis, hur ska Harry bo?

Mammsie
0

#5 Vad mysigt att ta in honom en stund!

Yes, jag har en stor tvåfackare ute på balkongen där Rocky bor. Har Diezel där ute en stund nu också när det är så milt väder. Har en stor balkong så det blir en bra rastgård för dom att skutta runt i också.

Inne så är mattorna populärast, men parketten funkar också.

moonsi
0

4 kolla likheten

Mammsie
0

#7 Om du fortsätter så här får jag nästan ta och byta namn ju… Obestämd

moonsi
0

den här tänker jag på när jag tänker rocky

så de kanske är bäst du byter namn Flört

moonsi
0

man får trycka på bilden

Mammsie
0

Ha ha, jag tycker ju mest bara att det är ett coolt namn. We´ll see…

moonsi
0

jo de är ett coolt namn Skrattande

men går man efter hans utsende så är det ior Kyss

nepp jobbet igen ha de gött

[Niike]
0

Jag är såå sugen på en havanna mantel härifrån!

Sashhi
0

Usch, man blir ju själv jättesugen på en frasse när ni visar upp era godingar! Någon gång i livet ska jag skaffa mig en manteltecknad frasse i antingen: viltblå, viltgul, havanna eller blå.

Not your mom, not your milk.

[Niike]
0

Det är sjukt hur mycket man kan sakna någon <3

[Stampelina]
0

#15 - Men gud vilken underbar bild!

Har Du inte kvar din frasse?

[Stampelina]
0

Undrade bara hur många det är här som har frassar. Kan inte ALLA som har frassar bara skriva "jag har en frasse och h*n heter…"

Lägg gärna ut en bild på den med!Glad

Mammsie
0

Jag har en frasse som heter Texas.

Mammsie
0

En som heter Diezel.

Mammsie
0

Och en som heter Rocky.

Mammsie
0

#15 Den där bilden på Alpha RIP är så himla fin!

[Stampelina]
0

#21 - Du vet väl att jag kommer stjäla din Diezel nån gång va? Han är sååå SNYGG!!

Jag har en frasse som heter Glenn. Han är bara en bebis på 10 veckor!

Deco
0

Jag har en frasse - Maximus!

Men tyvärr måste jag omplacera honom.. Rynkar på näsan

[Stampelina]
0

Idag när Glenn var inne hos oss på lunchen så lyfte min man upp honom från golvet där han skuttade omkring och snosade. Han klappade på honom och sa att han tyckte han var så jäkla fin i färgen. Sen gick han iväg till köket med Glenn i famnen, öppnade kylen och stod där och pratade lite med honom, frågade om han var sugen på lite gurka, sen satte han honom på golvet medans han skar upp en bit gurka åt honom. Sen matade han honom med gurkan och jag bara toknjöt av att ha en sån underbar man. Han är så jäkla fin, det värmrer verkligen när gubben engagerar sig i kaninerna med. Han är världens bästa pappa / make / djurvän.

Var bara tvungen att få skryta lite!Glad

[Stampelina]
0

Maximus är så fin! Nån som anmält intresse på honom än? Säljer Du med buren?

Jessica78
0

Tack för tipset. jag har letat efter havanna frassar men inte hittat några. Kanske blir några till våren. vem vet.

Mammsie
0

#24 När min man engagerar sig i mina kaniner blir jag så kär i honom. Visst blir man glad?

#21 Han är jättefin buspojken Diezel! Men Texas är ändå den som ligger mig allra närmast hjärtat.

Texas när han var bebis på bilden…

Deco
0

#25 Nej, inte ännu. Men jag har bara annonserat om honom här ännu. Jag drar mig för att sätta ut en "riktig" annons, typ på blocket.. :(

Jag kan inte riktigt skicka med bur eftersom han och Nala bor i samma bur. Hon har övervåningen och han har nedervåningen. Och eftersom Nala stannar behöver vi ha buren kvar "tyvärr".

[Niike]
0

#16 Nej tyvärr Gråter Ekbackens Alpha.

#21 Visst är den. Saknar henne så <3

#26 Har också letat, mest för skojs skull. Kul att jag kunde hjälpa dig =)

[Stampelina]
0

#29 - Usch vad tråkigt för dig… Hon var verkligen jättefin! Man vet ju att den dagen då kaninerna dör ska komma nån gång, men det går ju inte att förbereda sig, gör ju alltid helt galet ont. Minns när min allra första kanin Musse dog, det tog evigheter innan jag kunde sluta gråta. Det var verkligen sann smärta!

Har Du funderat något på att skaffa dig en ny frasse nån gång?

[Niike]
0

#30 Ja hon var den underbaraste och personligaste kaninen jag haft. Och jag har haft en hel del. Det var tråkigt att hon var så pass ung också, knappt 1½ år..

Ja jag är så himla sugen på det, men börjar gymnasiet nästa år så jag vet inte hur det blir. Kanske flyttar, och då vet jag inte hur det blir med ninerna. Men någon gång i framtiden - en självklarhet !

moonsi
0

13 dom var jätte fina .

14 de förstår jag med alla dom här sötnosarna Glad

moonsi
0

han är ju inte helt min ännu men jag bidrar med pris Harry 2 v

moonsi
0

31 hon var jätte fin Alpha synd att hon avled så tidigt.

måste säga de igen jätte fina havanna

[Niike]
0

#34 ja visst var det =(
ja de är superfina!

Era "små" nallebjörnar är så himla snygga, allihop! Var riktigt stolta över dem! Glad

moonsi
0

35Glad

[Stampelina]
0

moonsi, har du sett att jag skrivit ett inlägg i din gästbok?

moonsi
0

37 nee kollar nu pronto :-)

myhombrero
0

Kul med en frasse tråd :)

Min frasse tjej hallon

Världens busigaste,odrägligaste underbara kanin. Det är hallon i ett nötskal.

Är inte hundra på att han är renrasig, men här är iaf smultron. Världens bästa,snällaste kanin med sin bästis.

Mammsie
0

#39 Jag älskar viltgrå frassar, tycker det är originalet på något vis…

[Stampelina]
0

Sjukt fin! Hon ser så feminin ut lilla Hallon, jättesöt!

myhombrero
0

#40 Tack jag älskar den färgen jag med på alla kaniner. Det är absolut den finaste färgen.

Jojsan
0

Vilka söta frassar alla har, man blir alldeles kär i rasen!

Mammsie
0

#42 Håller med, den absolut finaste färgen. Din tjej är så vacker!

#43 Välkommen i fanclubben Jojsan!

Jojsan
0

#44 ^^ Måste verkligen skaffa en frasse någon gång… :)

Mammsie
0

Hur är era frassar?

Texas älskar kel och kommer alltid när jag ropar på honom, hur lugn och snäll som helst att lyfta upp och bära och sitter gärna i knäet.

Diezel kommer alltid fram och vill gosa, men är lite mer sprattlig än Texas. Han är fortfarande som en busig kaninunge på många sätt.

Rocky har jag inte haft så länge men han är så cool och lugn. Gillar att bli gosad med men inte så glad i att bli lyft och sitter inte i knäet.

Alla är helt rumsrena/lådtränade och går jättefint i sele med koppel.

myhombrero
0

Smultron älskar att sitta i knät och gosa. Han låter en göra precis som man vill med honom och han är jätte snäll med barnen. Dom får konka på honom hur som helst (minsta orkar inte bära honom ordentligt). Han älskar hundarna och blir jätte glad när han får busa med dom. Där hundarna är kan man vara ganska säker på att hitta smultron. Han gillar inte sin bur och bryter sig gärna ut (men nu har matte satt lås på den *haha*). Han är jätte duktig på att gå på lådan, han använder bara den numera. Han hade en period då han sprutade på väggarna (inte så trevligt) Men det är över tack o lov.

Hallon hatar att bli buren, hon blir jätte sur och protesterar när man släppt ner henne. Hon går att bära men det är inget man gör en längre stund för då börjar hon sprattla. Hon undersöker allt med tänderna, men hon bits inte på oss männsikor iaf inte på hundarna för den delen. Hon har tuggat sönder framdelen på sin bur (suck). Hon hatar allt vad kaniner heter, speciellt smultron. Honom ger hon sig på så fort han kommer för nära.

Men hon är super duktig på att använda sin låda, inte en enda plopp hamnar utanför. Hon har skönhet och charm så det räcker och bli över, så mig gör det inget att hon har sina sura perioder.

Dom få gånger kaninerna haft sele så har det funkat bra, men jag föredrar att ha dom lösa på gården.

Baralisah
0

''mammise'' .. jag undrar vart du köpte diezel? Kommer han från Camilla från Dalarna?

:)

Hälsningar Lisa - medarbetare på Jättekanin iFokus

Mammsie
0

# Deras pappa kommer från henne.

Jessica78
0

#40 Hallon ser inte ut som någon viltgrå snarare en ljus isabella möjligen vilt.

Deco
0

# 45… inte nu? ;) Maximus letar nytt hem och han finns ju i närheten ;)

Baralisah
0

#49 Okej, så köpte du Diezel i Uppsala? Vet du någon Uppf. i Uppsala? :)

[Niike]
0

#50 det är Smultron. Hallon är på översta bilden och är viltgrå :)

Jojsan
0

#51 Tyvärr har jag inte plats just nu… Men nästa år har jag möjligen plats.. men det är ju då.. Maximus är ju jättefin.. :)

moonsi
0

39 välkommen med sötnosarnaGlad

Jessica78
0

#53 Aha såg fel. jag var väl trött.

moonsi
0

någon som vet vart man kan hitta tvåfackare ?

hittar ju bara för en kanin

Mammsie
0

#52 Ett tips? är att du kollar på Ulkafs hemsida vilka som har vad.

#57 Tror det är svårt att hitta tvåfackare för jätteraser. Antingen så får du försöka hitta någon som bygger efter måttbeställning eller bygga själv.

Jag har bestämt mig för att ha två ute permanent och ska ge mig på att bygga större bur själv till våren. Det "braiga" är ju att det (förhoppningsvis) blir precis som man vill ha det då. Finns många bra konstruktioner på Kanin-net har jag sett. Massa händigt folk!

Kommer behöva mer utrymme inne när lillan ska få eget rum.

Egentligen vill vi ju flytta till större, men måste ju hitta något som passar alla i familjen inkl storskuttarna och det är inte helt lätt…

moonsi
0

58 jo då blir väl så att man får bygga , är ju inte så haj på de men får väl försöka ialf.

ok blir det rocky/ior dizel som ska få bo ute då eller ?

tittar ni bara efter lgh eller hus också ?

[Stampelina]
0

#59 - Har Du sett hur Jessica byggt upp sitt lilla kaninstall? Tycker det systemet är väldigt smart. Det är ju i princip som att bygga en jättestor bokhylla med gallerdörrar och sitthyllor inuti.

Funderade nämligen själv på att bygga om ena väggen i vårat förråd så, men jag måste nog övertala gubben först…

Har Du något förråd med lite plats över så är väl det en rätt bra lösning? Det kostar ju visserligen en slant med allt byggmaterial, men man får ju se det som en engångskostnad.

Tessan, vem mer än Rocky är det som ska bo ute? Blev också nyfiken!=) Fick Du tag på en begagnad  bur till Rocky eller fick Ni snickra ihop nånting själva?

Mammsie
0

#58 Det är Diezel som ska få bo ute, har honom ute när det är milt väder och han trivs jättebra med att skutta runt i friska luften.

Rocky bor redan ute på uteplatsen och trivs bra med det.

Texas bor numera i köket. Byggde ju en kompostgallerhage till honom för att han inte skulle göra sig illa när han hoppar upp i soffan och så eftersom han är blind. Men nu vill han bara vara i köket, går inte därifrån alls och där hoppar han inte upp på stolar och sånt heller. Flyttar honom till vardagsrummet om vi har gäster och vill bjuda på middag i köket, men han skuttar inte ut själv längre.

Det är lite olika var de trivs bäst, inne eller ute beroende på kanin…

Vi tittar bara efter lägenhet, eventuellt radhus men inte villa. Vi är inte så mycket för att pyssla med hus, trädgård och så. Kanske kommer…

moonsi
0

60 nje bara en lekstuga å de är ju barnens Glad

har bara sätt de på hemsidan.

de blir väl till å bygga , tänkde de tar ju så mycket mindre plats en två stora burar.

61 okhoppas ni hittar något.

var dizel ute kanin innan han flytta hem till er ?

Mammsie
0

#62 Yes, Diezel var utekanin innan han kom till oss för 2 månader sedan.

[Stampelina]
0

Har Du bara haft honom i 2 månader? Trodde Du haft honom mkt längre än så, men det är ju klart han är ju inte så gammal heller iof.

Vet inte varför jag trodde det.

Han ser så himla stor ut! Tänk att han fortfarande växer då också!Skrattande

Mammsie
0

Texas har jag haft sedan han var bebis, Diezel fick jag från uppfödaren när han var 4 1/2 månad gammal så det är väl 2 månader sedan ganska precis tror jag… Inte så länge egentligen nej.

moonsi
0

va de snöar här har kommit massa under natten.

vet en som kommer att bli glad när jag är hemma på lunch å få skutta av sig i snön .

och dom två prinsesorna ska väl dras i pulka till dagis *phu*

vet ju att de är en frasse tråd men bilden är härlig en som var sugen att åka med sist vi hade mycket snö Glad

önskar er alla en trevlig dag :-)

Mammsie
0

#66 Vilken härlig bild på dina tjejer och Ruben!

[Stampelina]
0

Ja jättehärlig bild!Skrattande

Det spelar ingen roll att det är en frassetråd, här finns utrymme åt fler kaninerFlört

Hur känns det nu med Harry då? Fortfarande sprudlande bra? Du måste hålla på att längta ihjäl dig, det vet jag att jag nästan gjorde inför Glenn i alla fall.

Söta flickor Du har med, ser ut att vara ungefär lika gamla som mina små prinsessor, mina är 3 och snart 5 år.

moonsi
0

68 ja längtar snart ihjäl migGlad har mycket nu nästa år jan HARRY feb lungt sen mars är det METALLICA Skrattande

tack ja nästan lillis är 1,5 å storis är 4,5

moonsi
0

de är lillis å de här e prinsessan storis :-D

[Stampelina]
0

Ååå så fina de är!!

Mammsie
0

#69 Lyllos dig! Hur fick du tag i dom om man får vara nyfiken?

Inte direkt lätt att få tag i biljetter… Vi skulle så gärna vilja gå!

[Stampelina]
0

Nej, eller hur! Mina jobbarkompisar satt den morgonen flera stycken och tokköade när biljetterna släpptes, de var säkert 7 stycken som satt och ringde från varsin telefon, men ingen av dem fick tag på nån endaste biljett, så verkligen - LUCKY YOU! De tog ju typ slut på en kvart!

Om Du har 2 biljetter över så får Du gärna skänka dem till mig och Tessan! Eller hur?

moonsi
0

71 tackSkrattande

eftersom datorn klappa ihop vid släppet eller deras j-a hemsida så kom jag också in typ 5 min efter alla biljetterna var slut.

titta lite på block mycket biljetter men rätt dyra, så jag satte ut en annon på blocket metallicas sökes till ett humat pris fick ett mail av en som skulle ha 2600 men men jag pruta ner dom till 2300 sen bodde han i ö-o vilket var bra så man kontrollera dom Glad

och hade man gjort som han åkt till våran biljett affär så hade man fått för alla som var i den kön hade fått, ilket är surt men nu vet jag de till nästa gång.

vet att de kommer komma billigare sen men nu är ju jag å kompisen garanterade att gå ialf Skrattande

hade ingen å gå med när dom var här 07 sen hade jag pricis fått lillisKyss

misströsta inte utan titta på blocket , tradera går dom fortfarande rätt dyrt.

men jag ställer upp er på kö listan har många som vill följa med om inte linda kan , hon är ju gravid också men med ska hon Skrattande

om billjetterna finns kvar när jag ska gå sitter hemma på kylskåpet hos min syrra, hon glömer dom varje gång hon kommer hit undra varför?Obestämd

moonsi
0

p,s har bara en biljett äver så må bästa kvinna isof Skrattande

moonsi
0

bra man skriver rätt..

har bara en biljett över , så må bästa kvinna vinna isofSkrattande

så skulle de stå

Mammsie
0

Rätt sjukt egentligen att folk kan sälja biljetter hur dyrt som helst på Blocket… Finns pengar att tjäna för dom som får tag i biljetter!

moonsi
0

ja vist han vi köpte av hade gett 450 st så han tjäna en hacka.

bästa är om dom gör personliga biljetter istället ..

moonsi
0

puffis

moonsi
0
Mammsie
0

Hoppas det blir en grym konsert, men det är jag säker på! Glad

[Stampelina]
0

Länken funkar inte för mig… Kan nån fixa?

Nu tycker jag denna frassetråd inte är så "frassig" längre!

Bidrar därför med en Glennbild! Vet inte varför, men alla mina kaniner blir helt avkopplade i kroppen direkt  när de hamnar på rygg!

[Stampelina]
0

Nä men! Funkade inte, ska fixa strax!

moonsi
0

82 om du kopierar den å klistrar in så funkar den för mig ialf

81 ja de hoppas jag med

[Stampelina]
0

Ok, provar igen nu då…

[Stampelina]
0

Latmasken, he he!

moonsi
0

85.86  vilken sötnos

annaforsgren
0

Frassar är så söta och fina och vackra:D dom verkar ha så roliga personligheter!
jag ska absolut skaffa en när jag blir stor:)

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

[Niike]
0

Haha naw vad söt han är, Glenn!

Här är länken Tessan!

[Stampelina]
0

#87 & #89 - Tack!

Det var precis det jag letade efter! Härligt! Hur fick Du tag på den sidan?Skrattande

myhombrero
0

fotade mina kaniner idag och här är resultatet på dom stor = inte samarbetsvillig idag.

moonsi
0

88 de gör du rätt i , själv väntar jag otåligt på min Glad

90 av en slump satt å googla lite på fransk vädur och lite så, hitta sidan och hade förmig att du leta efter de Glad

finns för alla kaninraser tror jag på den sidan.

på mån så skulle jag förmodligen få lite nya bilder på harry också ska bli roligt att de hur mycket han har vuxit Glad

moonsi
0

91 vilken sötnos är de smultron?

moonsi
0

jaha första gången var de bara ett kort nu är det ju tre  smultron och hallonGlad super fina

myhombrero
0

#94 *hih* jag föredrar att lägga alla kort i ett inlägg

[Stampelina]
0

#95 - Dem är sååå fina dina kanainer!Glad

Jessica78
0

#92 Imorgon ska jag iväg upp till sthlm över dagen så jag kommer inte hinna ta några bilder men på tisdag morgon ska jag försöka få till det. Det är mycket nu under julen och födelsedagar osv.

moonsi
0

97 ok, får vänta lite till då .

men det som väntar på något gott väntar ju aldrig förlänge säger man ju :-)

gissar att du fyllde 30 i år roligt , min kille fyllde också 30 i början av dec  så stort grattis

Mammsie
0

Ny bild på Diezelgossen kommer här. Inte på fotohumör…

[Stampelina]
0

F-n vilken snygging han är! Tungan ute ME LOVE!!

Mammsie
0

#100 Tack! Fast jag tycker han ser lite grumpy ut där… Tungan ute

[Stampelina]
0

Ok, nu vill Glenn säga God Jul till alla sina frassevänner!

Baralisah
0

£99 Älskar chinchillafärgen på frassar!

#102, Haha vilken goding!

Baralisah
0

En fråga till er som har Frassar, Hur mycket foder äter en frasse dagligen? Alltså nu pratar jag pellets :)
Vill kolla lite hur mycket det kostar och så, eftersom jag också är väldigt intresserad över att skaffa en frasse! Blir antagligen en viltgul hona! :)
Tacksam för svar :)

[Niike]
0

#104 Min fick ca ½ dl, knappt. Vissa får flera dl, så det är svårt att avgöra :)

Mammsie
0

#104 Texas och Diezel får ungeffär 3 dl i var, Rocky lite mindre.

moonsi
0

99 men va butter han ser ut Glad gulligt.

102 tack de samma , vilket fint kort

myhombrero
0

När de var små fick det 2 dl var men nu får de bara 1 dl. Vi har fått tag i väldigt bra hö så dom behöver inte så mycket pellets.

Baralisah
0

Okej, tack för era svar! =D

moonsi
0

jaha ja jag väntar på nya kort på lill prinsen harry så jag kan visa er , hoppas jessica har tid att ordna de snart ..

en vecka kvar till jul Glad

Jessica78
0

#104 Mina ungdjur får mellan 2-3 dl och mina vuxna får 1½ dl.

#110 Jag ska ut nu på morgonen och ta lite kort. Det blev julhandel igår så jag var borta hela dagen och i måndags var äldsta sonen magsjuk så det var lite rörigt här.

moonsi
0

111 de är ingen fara :-)

hoppas ni andra klarar er så här nära jul  och alllt .

julklapparna ska vi ordna i helgen lite stressit har många kvar att handla till och idé torka  så tips? mottages gärna :-D

Jessica78
0

#112 Nu har jag mailat massa bilder till dig.

moonsi
0

113 ja såg de på morgonen tack å tack så söt Glad

så nu ska ju ni självklart få något vackert att vila ögonen på en stund

moonsi
0

gullet igen

moonsi
0

så söt

moonsi
0

113  i vilken vecka ca lägger sig öronen helt ??

men va söta dom är när dom håller på  små flygplan Glad

[Stampelina]
0

Guuud så söt han är!!

Men "hjärtat" han hade i pannan tidigare har ändrat form lite va? Ser mer ut som ett litet kors nu va?

Han är helt bedårande!Tungan ute

Mammsie
0

Jättefina bilder Moonsi! Håller med Tessan, helt bedårande.

[Niike]
0

Underbar!

moonsi
0

tack å tack Glad

118 han har väl gått å blivit frälst så här i jultid å allt Flört

[Stampelina]
0

Ja vad gulligt! Tungan ute

moonsi
0

122SkrattandeFlört

Äntligen sista dan sen julledigt Kyss

moonsi
0

är inne nästan varje dag å tittar på hubert också han är så fin .

de suger i köptarmen men tror kille skulle få spunk Skrattande

Mammsie
0

#124 Har du funderat mer på hur du ska göra med bur/ar och Hage till jätten och frassen där hemma nu då? Skulle vara kul med nya bilder på Ruben också, han kanske kan få en ny bildtråd…?! Glad

moonsi
0

125 japp ska försöka ta lite nya kort när det är julledigt Glad

nja har kollat efter en 2 fackare men har inte hittat någon ännu så de får vi nog bygga i sommar sen två stora ute burar till , vi har rätt mycket tomt på ena sidan av huset som vi ialf inte andvänder så där ska kaninerna få.

moonsi
0

HO HO vart är alla ?

Mammsie
0

Härligt med mycket tomt Moonsi, de kommer säkert få jättefint!

moonsi
0

128, joa de är skönt Glad

kunde ha blivit en ruben mindre i dag han hade hoppat äver komposgallret den rackarn.

hur går det för dig då fått iväg någon av kaninerna ännu ?

[Stampelina]
0

Bus-Ruben!Glad Vilka talanger dock, det är ju ändå rätt högt!

moonsi
0

130 jo de är klart hopptalang Skrattande

får bygga nått som är högre

klar in för jul nu ?

[Stampelina]
0

Nja… Nej inte riktigt, jag ska göra smörkola åt syrran för hon är reumatiker och har lite svårt för sånt pillergöra, och sen ska jag göra Janssons Frestelse och sen ska jag göra spenaten och revbenen, resten fixar mamma. Hade inte tyckt det var så tungt om det inte varit för att jag är lite sjuk…

Men tack och lov så är alla klappar köpta och inslagna! Granen är huggen och klädd också!Glad

Själv då?

Mammsie
0

Låter som Diezel, han hoppar lätt över kompostgaller han med!

Det går bra med Texas nu när Robban sköter Rocky och Diezel som fortfarande bor hos oss. Tycker lite synd om dom dock eftersom de inte får lika mycket uppmärksamhet och kärlek som de brukar få och så gärna vill ha.

Fått svar från ett ungt par som verkade ha ett toppenhem till Rocky, men inget bestämt ännu. Har sagt nej till en tjej som visat intresse för Diezel eftersom hon inte känns som rätt person för honom.

Nej, nu ska jag mysa med min dotter. Hoppas ni får en bra dag!

moonsi
0

132, jaha ok, har ni spenat på julbordet ?

själv så ska jag bara göra en laddning till med knäck och revbenen sen är de klart  el nästan vi har granen kvar men de går ju fort.

vi kör med knytis i år , vi blir ca 17 st i vårat lilla hus  de kommer att bli en upplevelse Glad

å stora tjejen har ju självklart blivit sjuk , fick åka till akuten i natt hon hade vist falsk krupp. så vi håller tummarna till ons att hon ska vara pigg å kry.

133 jaha diiezel är också en rakarkaninGlad

hoppas han bara inte gör om de .

får kasnke börja sätta pån ett katthalsband när han är ute med nr å så ialf han hoppar över igen.

ok hoppas de löser sig ialf, tessan är ju så sugen på diezzel hon får ta fram arga ögat så killen bygger en bur till han Flört

-----------------------------------------------------------------------

har lagt in nya kort på ruben i jätte/frasse skutttråden

-------------------------------------------------------------------------

denna gång vara han ju bara på gården men man vet ju aldrig

Jessica78
0

Jag vill gärna ha alla uppgifterna till nya ägaren sen Therese. Jag vill ha det i mina papper utifall.

myhombrero
0

#129 du är inte ensam Smultron hoppar över kompostgallret med. Vi hade ställt den på högkant men han hoppade över ändå. Han är expert på att rymma. Det går inte att hålla den rackaren i bur.

Vi har skruv och mutter som lås på hans bur men det har han lyckas klura ut hur man får av muttrarna från skruvarna. Men än så länge har han inte klurat ut hur man får bort skruvarna. Men det är väl bara en tidsfråga innan han kommer på det.

Hade det inte varit för min förbaskade allergi så hade han fått bo inne med oss som lös kanin.

moonsi
0

136, ja helt otroliga djur :-)

GOD JUL önskar RUBEN och HARRY  med familj

moonsi
0

harry få stå med fast jag inte har fått hem han ännu Glad

men inte många dagar kvar

moonsi
0

puffar

moonsi
0

hallå hallå…

vart har ni tagit vägen ?GråterFlört

borde få nya kort på harry snart längtar hjäl mig snart men snart är de jan..

har ni haft en bra jul alla ?

hur går det med allergin tessan

moonsi
0

å hon har lagt upp nya på hemsidan bara så söt :-)

ni måste gå å titta Glad

Mammsie
0

Hej här är jag! Mycket släktmiddagar och grejer så här i juletider så vi har inte varit hemma mycket. Ska iväg snart igen, kikade in en snabbis bara.

Nu har jag precis svarat på Tinas frågor till en artikel om att äga fransk vädur och skickat några bilder på våran Texas.

Inte inne här så mycket nu under jul och nyår, om jag inte kikar in mer i år så får jag önska er alla ETT GOTT NYTT ÅR 2009!

Kramar från Tessan

[Stampelina]
0

Gott Nytt År från mig med! Kram till Er alla!!Glad

moonsi
0

tack de samma .

hur gör ni med  kaninerna ni som har dom ute ?

Mammsie
0

Mår så dåligt av tanken på att skiljas från Diezel så nu har jag tagit bort annonserna om honom…

moonsi
0

förstår att det är jobbit men hur ska du göra då ?

ska han få börja vara ute till våren då eller ?

Mammsie
0

Texas och Diezel bor inne båda två nu och då känner jag ingenting.

Så fort jag går ut till Rocky däremot så kliar det något extremt. Kände ju inte av Texas och Diezel tidigare heller, blir inte riktigt klok på det här. Så himla konstigt tycker jag!

Tog för givet att jag har samma sorts allergi mot mina kaniner som mot råttor, möss, hamstrar och katter eftersom jag reagerade likadant med nässelutslag och extrem klåda, men då borde jag väl inte bara reagera på en enda individ? Blir inte riktigt klok på det här…

Testar att inte gosa med Rocky och hoppas på det bästa nu!

moonsi
0

kanske har att göra med att han har vinterpäls ?

eller också så kanske han har något vist i pälsen. ne inte en aning jag heller , men konstigt att du inte blir mot alla tre .

[Stampelina]
0

Kan det ha något med att göra att han är madagaskar??

[Niike]
0

Tror inte det har med färgen att göra.

Måste bero på om du är ute eller inne, eftersom det kliar när du gosar med utekaninerna med inte när dom är inne.

Haft Texas ute någon gång?
- I såna fall, reagerade du något då?

[Stampelina]
0

Bra fundering det där med Texas!

Mammsie
0

#150 Har ju haft Texas ute i sele och så, men han har alltid bott inne med oss. Och nu gör ju Diezel det också och det går hur bra som helst. Kan gosa hur mycket som helst. Inte minsta lilla antydan till kli.

Tror snarare att det är något med Rocky då… Men vad?

[Stampelina]
0

Funderar ändå på om madagaskar kan ha någon annan slags pälstyp som skiljer sig från andra färger…

Har Du provat att ställa frågan på kanin-net? Du har jättemycket kunnigt folk där som har många års erfarenhet av allt med kaniner…

Gott nytt år förresten!!Skrattande

[Stampelina]
0

Eller inte en "annan pälstyp" för det är det ju naturligtvis inte, men något i pälsen kanske…

myhombrero
0

Luktar han mer än dom andra?

Våran smultron kan jag hålla på med hur mycket som helst (luktar inte) Medans dotterns dvärgvädur och angoran (som luktar mer) känner jag av nästan med en gång.

Jag funderar på om det har något med deras urin att göra. 

Likadant med hundar, vissa tål jag inte vissa går jätte bra (samma ras).

Deco
0

Med katter är det ju i alla fall så att man kan tåla vissa individer av samma ras men inte andra. Så det borde väl vara samma sak med kaniner också och i så fall är det ju inte alls omöjligt att det är så att du tål Texas och Diezel men inte Rocky.

moonsi
0

gott nytt år på er Glad

Ladymon
0

Våran heter August :) Även kallad Stampe .

Kommer från Fyrby´s kaningård.Skrattande Och väger 6.5 kilo

se bilden..

Gott nytt år på er !

myhombrero
0

#158 ååå vilka härliga öron han har :)

[Stampelina]
0

Kul med ännu en Fyrbykanin, verkar som att Jessica sålt många kaniner till oss här på kif!Glad

Han var urfin!

moonsi
0

158 super fin.

kan någon hjälpa mig , jag hittar inte frasse och bj  bildtråden har letat som bara den.

plz

hoppas ni alla fick ett gott nytt år

Mammsie
0

Jag tror också att det är allergener i urinet som jag reagerar så starkt på och ja, Rocky luktar mer än både Texas och Diezel har jag märkt.

#158 Han är verkligen superfin din frasse!

moonsi
0

putt ingen som vet bildtråden ?

Mammsie
0

#163 Hej hej, också inne på morgonkvisten? Vet inte vart den där bildtråden är tyvär.

Inte en enda person som är intresserad av Rocky, tycker det är jättekonstigt. Han är så himla snäll och go och mysig och jättesöt ju!

Mammsie
0

Tycker Rocky är så söt på den här bilden…

moonsi
0

164,ja jag är morgonpigg som bara den Glad

du då morgonpigg eller dottern som är piggelin:-)?

ja han är onekligen jätte fin, hade jag inte tingat harry så hade han vart jätte välkommen här men tycker att de räcker med två Rynkar på näsan

de kommer säkert fram förr eller senare ligger ialf nya kort på ruben i jätte trådenGlad

myhombrero
0

# 164 det är nog lite fel tid på året att sälja kaniner just nu, säkert därför.

Evvekm
0

hej det här är mina ögonstenar dom vinner varje tävling

Mammsie
0

#168 Är de verkligen franska? Ser så kortörade ut tycker jag men söta ändå!

moonsi
0

sötnosen 6 v

moonsi
0

prinsen

moonsi
0

man är ju helt såld

Mammsie
0

Den sista bilden där var ju bara för söt på lillgrabben!

#166 Och nej, våran dotter måste vi väcka på morgonen för att hon ska gå pch lägga innan modnatt sedan. Så går jag upp tidigt får jag egentid. Hon är väldigt glad i sovmorgon våran lilla älskling! Glad

[Stampelina]
0

Ja jösses så fin han är!!Glad

moonsi
0

173 jaha lyxit , här tror jag båda har ärvet min morgonpigghet :-)

men jag tar igen egentiden på kvällen istället :-)

ja vist är han så söt, borde vara olagligt att vara så gullig Skrattande /tack till er båda

174 börjar väl snart bli dax för lite nya bilder på glenn han måste ju ha blivit jätte stor nu ??

[Stampelina]
0

Ja, nog är det dags för lite nya bilder, men har inte fått till några bra på sistonde, men jag kan lägga ut de jag har. De gör honom dock ej rättvisa, för han ser fortfarande ut som en liten plutt fastän han vuxit massor!

Aja, se och njut ändå!

[Stampelina]
0

Jag masade mig ut till honom idag för en liten klapp, trots min ihärdiga influensa, då passade gubben på att ta denna bilden. Den är inge bra, men ändå.

[Stampelina]
0

Ha, ha! Han ser så liten ut lilla gubben! Han är större i verkligheten!Glad

[Stampelina]
0

Är det bara jag som tycker denna tråd blivit lite för lång? Tycker Ni som jag att det är dags att starta en ny Frasse-tråd?

[Stampelina]
0

Putteliputt!

Mammsie
0

Du får jättegärna starta en ny frassetråd Tessan, stackars dig som är sjuk btw!

[Stampelina]
0

Thanx! Lite jobbigt är det faktiskt!

Då startar vi upp en ny tråd nu då! Hoppas alla hakar på dit nu!Skrattande

moonsi
0

vad heter den då :-)?

Mammsie
0

Den heter "Nya" frassesnack och är startad av Stampelina

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.