Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 910 ggr
ElinLi
0

vad tycker ni ?

Jag funderar på att kastrera hubbe och köpa en kommpis till han , För jag känner att jag inte har så mkt tid med honom och hinner sällan kela varje dag .. Men endå så känns det som att jag inte kommer klara av en till kanin .. vad tycker ni jag ska göra ?

[Niike]
0

Om du känner att du inte kommer klara av en till ska du självklart inte skaffa en till. Låter ju rätt logiskt om man tänker efter :) Och har du inte tid för en kanin, har du nog knappast tid för två. De behöver fortfarande kärlek och omvårdad från människor om du vill ha dem hanterbara.

Anis
0

Skaffa en till så kan de kela med varandra! Det tar ju inte mycket längre tid att sköta två kaniner som bor ihop än att sköta en och du slipper det dåliga samvetet när du inte hinner gosa. Det finns massor av äldre kaniner som behöver nya hem, så du behöver ju inte binda upp dig för längre tid (än vad du kan räkna med för din nuvarande alltså) genom att skaffa en unge.

Zvintos
0

Fast det är ju inte säkert att kaninerna faktiskt tycker om varandra.
Så då har ju hela syftet "förstörts", om du förstår hur jag menar?. =)
Jag tycker som Niike.
Skaffa bara en till kanin om du anser att du har tid för det.

thexclub
0

Om du inte har tid för den kaninen du har nu ska du absolut inte skaffa en till. Även om kaninerna skulle bo ihop kräver dem hursomhelst mer tid och jag tror faktiskt du fortfarande kommer må dåligt när du inte hinner kela med dem.

the vanity, it becomes insanity

ElinLi
0

okej tack för svar! Jag tycker bara så synd om hubbe .. men jag får väll helt enkelt försöka få mer tid med honom .

[Niike]
0

Ge honom mer tid, eller ge honom till någon som kan ge honom den tid han förtjänar och behöver =)

ElinLi
0

mm har länge funderat på att sälja han men jag kan inte ! han betyder mycket för mig Gråter han fick iaf i morse komma ut å springa å kela lite. men han vill ju inte! När han väl e i famnen så hoppar han bara ner såfort man tar i honom.

Anis
0

#1,3,4 - jag håller inte med. Det kan ta lite mer tid att sköta två kaniner än en, men en ensam kanin kräver ju egentligen mycket mycket mer tid om du verkligen vill att han ska må bra och inte känna sig ensam… Ge honom en kompis om du inte hinner kela som du borde!

Djurskyddsmyndighetens föreskrifter säger att kaniner bör hållas i par eller grupp, när så är möjligt.

Det finns ju också så många oönskade kaniner som behöver ett hem.

ElinLi
0

#8 ja men om jag helt tappar intresse då ? då har jag två kaniner som måste omplaceras .. men sen e ju kaniner kolonidjur så den lagen borde inte stämma.

Anis
0

Varför tror du att kaninen behöver kela med dig om du tror att den trivs med att vara ensam?