Ny bur/kompostgaller
Jag ska bygga en snyggare bur i framtiden, men tills dess tyckte jag att mina kaniner ska få bättre utrymme. Speciellt eftersom jag snart ska testa sätta ihop dom.
Så då var jag och köpte kompostgaller och satte ihop dom med buren :) Det blev verkligen inte snyggt, men Gizmo som bor i buren just nu är helnöjd :)
tips? på mer inredning ute i hagen eller vad man ska kalla den delen? Jag ska sätta dit ett till hus senare i alla fall. Jag har slängt dit toarullar som de kan leka med. Och en aktiveringsboll.
Tunnlar brukar vara mycket uppskattade! Några stora grenar kanske, saker att hoppa upp på, pallar, stubbar kartonger. :)
Emma
Jo en tunnel hade jag funderat på :) Yes. Tack för tipsen
Finns kattunnlar på ÖB för 49kr, superpris! Pallar, transportburar, grenar, tält för husdjur från Ikea, matta och bollar, toarullar mm.
Tack för tipsen :)

Va fin Hage! Lådor och annat som man kan hoppa upp på brukar också gillas :)
Tänk bara på att om katten verkligen vill så kommer den nog egenom kompostgallren.

Kanske ett litet hinder?
#7: antar att du menar kaninen.Tror inte han tar sig genom gallret, för då hade det nog redan hänt då han är en väldigt rastlös kanin som säkert gärna hade haft hela lägenheten att springa runt på.

#9 naae, jag menar katten ;) Jag ser ju inte precis på bilden hur stor katten är, men katter kan ju verkligen överraska när det gäller att tränga sig igenom små utrymmen!
Katten tar sig nog inte igenom, men däremot så har de långa tassar som de kan sticka in och kaniner är nyfikna av sig…
Den ena katten som är mest nyfiken på kaninerna är ca 4 kg tung och tar sig absolut inte in.
Men de har aldrig varit elaka med kaninerna, de är rädda för dom egentligen. Klipper alltid deras klor korta, så de kan inte direkt skada dom ifall de skulle vara där och sticka in tassarna.
Så just det är jag inte orolig över. Det jag har varit mest orolig över med katterna är när kaninerna är ute och springer på golvet. Katterna kanske är rädda nu, men man vet aldrig eftersom alla katter har nån slags jaktinstinkt.
Jag tycker det blev jättesnyggt! :) Som dom andra säger så brukar lådor och tunnlar vara roligt:D