Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 1091 ggr
Fnyan
0

Hermelin Snack ! :D

Nu finns det ju en massa olika trådar om olika raser som ni säkert har märkt :p
Så nu bestämmde jag mig för att göra en hermelin-tråd! :D

Alltså: lägg upp bild på din hermelin/er och skriv några rader om dom! :D

Det går även bra med Blandraser som har hermelin i sig! :)
Och det går bra att lägga upp bild och skriva om sin förra hermelin kanin (:

Fnyan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer lite om min blandras hermelin hona! :D

Black White Star

Gosig och snäll tjej, men kan vara rent ut sagt FÖR J*VLIG när hon är surig! xp  Gillar att mysa, ÄTA, springa omkring ute, leka med Warszawa min andra kanin, och massa anna (: Jag har haft henne sen hon föddes den 11mars 2008 ^^ <3
Hon är av raserna: Hermelin, löwen och ytterst lite tan, då pappan hade de i sej (:

inte så bra bild men hittade ingen annan :/ :p

Fnyan
0

Snobben        (r.i.p)

Snobben var en go och glad kille, han har aldrig varit elak förutom dom typ 2 första dagarna när jag precis köpt han (: 
Väldigt glad av sej helatiden, gillar att skutta omkring lös ute helst men även innomhus :)

Snobben är av bara rasen Hermelin :) <3

Saknaden är stor gubben :'( <3

Papaya
0

Nybyggets Bombo, han kallas för Pompe.

Han var väl typ ett impulsköp på en utställning för ett par år sedan. Jag köpte honom när han var 8 månader har jag för mig. :) Han lyckades bra på utställning (fick med bedömningssedlar där han fått mestadels 94-94,5 och någon 25:a), dock fortsatte jag inte att ställa ut honom, då jag inte är så intresserad av sånt.

Han är den raraste lilla kanin man kan tänka sig! Han har bra temperament, lämnar fina bebbar och är bra på att hoppa. Väldigt snäll mot honorna vid PARNING. :) Han är min lilla gulleplutt<3

Ni får han på en bild från i sommras där han är solblekt och fin! xP

//Emma
Hartassens Kaniner - uppfödning av hartypade hoppkaniner

Papaya
0

Mareld, kallas för Maran.

Maran är en unge efter Pompe som jag sparat. Hon väntar nu sin första kull, tillsammans med en supersöt dvärgvädur (verkligen dvärg, inte någon stor klump på 4kg). Hon är den perfekta avkomman efter sin far och mor, hon har ärft de bra egenskaperna från båda. Hon är betydligt mindre rastypisk än Pompe då, pga sin mors utseende.

Maran är väldigt söt och snäll, lite nervigt temperament. Hon bor tillsammans med mina andra 2 honor, och de trivs jättebra tillsammans. Maran är väldigt lättlärd, hon fattade med en gång vad hindren var till för. ;)

Maran gillar att rota i rabatter. ^^

//Emma
Hartassens Kaniner - uppfödning av hartypade hoppkaniner

Rafflan
0

Kan slänge in min korsning, tror hon är hermelin/dvv korsning.

Snäll som ett lam, min underbara svarta ängel ^^,

Fick henne som en omplacering pga vanskötsel, krävdes ganska mycket men nu är hon sitt fina gamla jag (och lite fett)

Jolene in Darkness<3

Fnyan
0

putt (: orkar inte skriva om min lilla Warzsawa just nu, men en annan dagh:P

Emelie-E
0

Här har vi Bobo.. Han dog den 21 mars 2008, så han har varit borta ifrån mig i snart ett år.

Han var den gladaste kanin som jag någonsin har träffat. Varje gång man kom till buren så sprang han fram till gallret och skulle trycka ut nosen. Sen skulle han springa några varv för att visa upp sig=)

Vi hittade på mycket skoj han och jag. Var på några kaninträffar och gick på långa promenader. Jag hoppade även en hel del med honom, och jag kunde även ha löshoppning med honom. Han rymde aldrig någonstans. Hamnade han utanför buren, så satt han där och väntade på att bli ilyft igen=)

Bobo skulle bli 7 år den 27 maj 2008, men nästan 2 månader innan så flög han iväg.

Drömmen är att skaffa en ny hermelin. En liten blå zobel=)

Emelie-E
0

Bobo igen=)

ciss
0

Ytterstforsens Engla Escada
"Engla"

Hermelin fuchs, blå brokad

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

ciss
0

**Blåvikens Take me to Heaven
**"Truls"

Hermelin fuchs, beige

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Kristall
0

Har haft en hermelinhona, Ada, men har ingen bild på henne på denhär datorn. (: Hon var iaf brun zobel och världens finaste! Kyss 

Kan skriva lite om mina dvärgvädurkorsningar dock, Tingan och Tuffan. (; De har 25% hermelin i sig, så jag hoppas att det räknas! :)
Pantouffe "Tuffan":
Korsning (25% hermelin, 25% lejonhuvad, 50% dvärgvädur). (:
"Tuffan" är en verkligt tuff liten tjej som är ganska bossig men mycket snäll. :) Hon är född i juli 2008 och alltså ganska ung, ~6 månader gammal. (:
Hon bor tsm med sin kullsyster Tingan, och trots deras olikheter trivs de bra tillsammans. (: Hon är av färgen viltzobel brun. =)

Tingeling "Tingan":
Hon är som sagt Tuffans kullsyster. Tingan är troligtvis viltzobelsiames brun (om jag minns rätt ;P). (:
Hon liknar mer på en dvärgvädur än syrran sin, större och så. :)
Sprallig och nyfiken till temperamentet, mycket pigg och hoppar på egna villkor. ;)

(Tuffan på bilden) :)

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

Kristall
0

Och så en bild på Tingan. :D

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)