Dvärgvärdur fuchs <3
Hej!
Jag sökte runt lite på nätet och kom till en uppfödare som föder upp rasen Dvärgvärdur fuchs och blev kär <3
Har försökt att söka på rasen men det kommer inte upp nåt! å nu undrar jag om ni som har en D-väder fuchs kunde berätta lite om rasen :D hur tempra -mentet är o.s.v
Att det inte kom upp någonting kan bero på att det inte är en egen ras, utan en pälsvariant.
Det är helt enkelt en dvärgvädur med fuchs-päls på. =)
Jag har en fuchs :) han är livlig med mkt energi och får aldrig nog av att vara utanför buren ;). Han kommer att flytta in i mitt rum (med bur men den ska alltid va öppen) så att han får mer plats att röra sig på :). Han är överaktiv och vill ha mycket upmärksamhet :D han är även mysig när han vill det ;). Det går inte lägga in bild just nu :/ det kanske kommer senare :)
Emma
okej :D så roligt:D emms vart har du köpt din fuchs? :D
Jag har köpt honom i skåne. Från Skanörs kaniner lägger in hemsidan med: http://www.freewebs.com/skanorskaniner/
Emma
okej tack :D

Det är jag som har fött upp emms dvv fuchs. 
okej ddu har jätte fina kaniner! <3

#7: Tack!
Dvärgvädur fuchs är helt underbara!
Min lilla Tosca (Emma Malmqvist) är jätte snäll i buren och även ute när hon är i rastgården. Hon ställer sig upp på bakbenen och försöker bli så lång som möjligt när man kommer för att klappa henne. Sedan springen hon nöjt där ifrån. Nu väntar hon sin första kull som kommer födas om ca. en vecka spännande!!
Hennes päls är lätt att sköta men när hon skulle fälla av bebispälsen så var den ganska knutig, men det blir nog alla fuchsas päls.
Denna damen är bra på att hoppa hemma, men när det är folk som kollar på och man har en viss tid på sig att hinna med 10 hinder så blir hon stressad och gör inte sitt bästa.
så rekomenderar denna ras väldigt starkt!
Det är ju päls vård som jäller, men inte alls som teddysar, uatn detta kan vara en nybörjrar kanin bara man gör sitt jobb =)
Vi behöver fler uppfödare i skåne och även i resten av landet. Förstår inte vad folk ser så negativt på denna underbara ras=)
Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

Åååh jag älskar fluffiga kaniner ;D
/Elvira :D