OT- skräckfilmer !
Här kan ni ge tips? på riktigt läskiga skräckfilmer. Skriv vad dom heter och någon rad om vad dom handlar och vad du själv tycker om den/dem. Skulle vara lite roligt tkr jag när jag själv ska välja ngn skräckis att se snart ;)
putt :)

Typ The Grudge (min favoritfilm ;) och The Ring (1 och 2) är riktigt bra :)
Jag ser typ aldrig skräckfilmer (A) är för rädd x)
Kollar rätt ofta på skräck. men har inte sett någon jag tycker är läskig ännu..
Dock klarar jag inte av när de klipper av typ kroppsdelar mm för då får jag ont i min egen kroppsdel ^^
- Mvh Emma
- Saw (1,2 och 3)
- Stephen Kings filmer
- Instängd
- The roads have eyes
- 1408
Och en massa fler jättebra filmer!

Saw. (Har aldrig sett men låter superbra)
The grudge.
Instängd.
I am legend. (Vet inte om det är skräck, den går på bio)
Orkar inte skriva fakta men sök på internet.
the grudge :p usch vad jag hatar den filmen xD tycker den är as hemsk vågar inte se på fortsättningen/fortsättningarna (vet inte riktigt hur många de är är de 2 eller 3?)
Emma
- Saw
- The hills have eyes
- The Ring
- The grunge
- The amityville horror
Lite som andra har skrivit redan, men iaf.:
Saw I, 2 & 3!
Stephen Kings filmer - så bra!
28 weeks later - ska man inte titta på om man är känslig… blodig film.
1408
Ser mest på thrillers så har inte så många egentliga skräckfilmer att tipsa om, menmen ^^
Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson
Besök gärna min blogg :)
haha på mitt inlägg menar jag "the Hills have eyes", inte "roads" XD
Trött ikväll. Råkade till och med hälla finnmedel på min tandborste…
#10 var det gott? xD
Emma
Samma som #3. ;)
Scary movie.. Nej, jag bara skämtar, kanske Saw 1,2 &3.

Säger som dig #4, jag avskyr när de gör illa kroppsdelar.. fy fan, jag mår så hemskt dåligt av det… Som i House of wax…

#13 ahah a walk to remember är väl ingen skräckis ? x)
Jag säger bara Disturbia och Dead Silece. Sjukt bra filmer ;) sök på google orkar inte erätta ::
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg
#13 a walk to remember?! xD
- Mvh Emma
#15 316 oh, jag tänkte fel… Sorry.. det är allt annat än en skräckfilm!
hasha ack alla jag har sett alla Saw och the grudge filmerna redan :) det finns 4 saw filmer iallafall :)

Jag gillar instäng och finaldestination filmerna 1, 2, 3
Jag kommer inte på någon sådär på rak arm men de värsta är de med många överraskningsmoment! Så man sitter och hoppar till och skriker hela tiden.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

De läskigaste skräckfilmerna är när det är barn med. Typ barnspöken och sånt :P
#21 håller med :o Judritkyrkogården (stavning?) är också löäskig den handlar om att om man begraver djur/människor där så lever dom igen men då går dom runt och mördar andra :/ måste ses tk jag ;D
One missed call 1,2,3 och the reaping… har dom alla på datan :P på japanska med eng text hehe
Jag kollar filmer varje dag .. mest skräck
Jag kollar alltid på www.Watch-movies.net
det finns typ alla filmer där..även dm som går på bio nu som Juno.Har sett den,så tråkig.d e gratis att kolla :D
#23 - måste man ladda ner filmen för att kunna se på den ?
Usch, har nog aldrig sett någon skräckfilm och kommer inte att göra det heller. Ser inte vitsen med det, man blir ju bara rädd..? ;P Nejtack, jag gillar filmer man blir glad av.

#23 Oh fyfaen, den har jag hört talas om av min kompis. Hennes syrra har sett den. Den handlar väl om att man får ett meddelande på sin mobil , och man ser sej själv dö i ett mms(?). Usch.. Förlåt om jag avslöjade lite :S
Jag är vekligen en fegis och tycker det är jätteläskigt att titta på skräckfilmer :S
vad handlar SAw om ? :S

jag är ingen person men jag kan titta på den om jag måste, men nån jag inte kunde se hela dt va House of wax den är äcklig:P
jag såg the grudge 2 och istängd igår :) kan rekomendera dom :)
men sen har jag satt the ring 1 o 2 innan med. och dom är också bra..

spöketlaban (A)
saw handlar om att någon gör en fälla sen ska de som är i den försöka komma ut :p om de inte gör det så dör de.
Emma

#27 Ja, visst var den otroligt vidrig?! Gud, jag avskyr den där filmen… Sen jag såg den har jag fått fobi för att skada hälsenan… *ryser*

#31 Jaa, den va jätte läskig. Jag klara att se halva filmen sen kunde jag inte se mer. :P Jag undrar hur man kan tycka den är bra:P Ser bara äckligt i denXD
Jag kan tipsa om några som jag har sett och tycker är hyfsat bra.
• Dawn of the dead - Zombiefilm
• The Haunting - Spökfilm
• The Amityville horror - Phsykopatfilm, med Jesse James ! :D <3
• Resident evil - Zombiefilm
Kan även tipsa om en annan underbar phsykopatfilm. The butterfly effect. Detta är ingen skräckfilm men den är hur bra som helst, skådespelare som b.la Ashton Kutcher, Amy Smart och även Jesse James ;D Värd att se !

Ingen som har tittat på Black Sheep? xD
Jag ska nog ladda ner den och kolla, fniss xD

Hide and Seek! Riktigt läskig enligt mig, fast jag är ju såå lättskrämd (AA) Handlar om en schitzo ^^
The number 23
The grudge 2
<3

PUTT
Vill också veta mera :D

saw är läbbig
The ring 1 har jag sett.. tycker inte den var ricktigt läskig;)
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

Hostel är fett äcklig och sen ´var det nån som ja inte kommer ihåg vad den heter :

Mitt skräckfilmsval…
* The ring (1 och 2)
* Final Destination (1, 2 och 3)
* One missed call
*Resident evil
Det är blod i nästan alla, har jag för mig… >:)
Aj löv skräckfilms ;D

jag ser typ inte sånna filmer.. jag är för rädd XD

#3 & #12: Kom & se med mig ;-)
Jag älskar skräckfilmer. Har sett en hel del men ingen som jag tycker är riktigt läskig.
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

#4: Håller med! Som när en kille får hälsenan avklippt i House of Wax. Haha :-)
www.frihetenskaniner.se
Titta på filmen Decent (instängd) och du kommer granterat skit på dig. Den är svinläskig.

PUTT :D

Hihi :D Kommer aldrig ihåg vad den där filmen hette som jag kallar för Rosa kaninen :D haha, det är typ en rosa kanin som går omkring och håller på, t o m PAPPA tyckte den var läskig, men jag vill se den igeeen :)
Sedan är också Mist en skräckfilm.. Brorsan laddar ner alla filmer, får typ inte se på några men den fick jag se på.. Den var inte så läskig, bara när typ folk hängde uppe i taket helt.. tjaa.. :D Sedan brukar jag inte kolla på skräckfilmer.. brukar inte kolla på så mkt film alls ;)
Mvh Sigrid
The ring är typ läskig.
Saw - alla delar, dom äger.
rec - man måste hänga med om man ska se den, den är läskig.
#43 det ända äckliga i filmen xD
- Mvh Emma
åhh.. Jag såg på någon skräckfilm som gick på tv för någon vecka sen… Ååhh… typiskt att jag inte kommer ihåg vad den heter. Men det handlar iaf om en klass som dör om dom inte skickar vidare ett sms x) ååhh.. Att jag inte kommer ihåg vad den heter. >.<
// Michis
kollade skin walkers för ett tag sen gillar inte vampyr filmer den var inge läskig tycker inte the ring är nå läskig the gruge är väll så där
The Blair Witch Projekt är bra. Det är tre studentfilmare som ska ut i Blair-skogen och göra en dokumentär. Det går en myt om att det finns en såkallad Blair-häxa där. Hon dödar barn o.s.v.
Det sägs att de hittade de här tre stundetfilmarna döda i oktober 1994, och att själva filmen är deras egna inspelade band som de hittat i skogen.
Jag tycker den är hemskt i alla fall, men bra är den. :-)

scary movie.. okej, de e ingen skräckfilm men dom e tillräckligt läskiga tkr jag xD
Saw - alla, typ läskiga
A Tale Of Two Sisters - ohfyfan, asläskig.
The Ring - båda delarna <3
House Of Wax - äklickt när en kille från hälsenan avklippt och sedan "in vaxad" av hett vax.
The Blair Witch Projekt - längesen men endå (Y)
The Grudge - båda, skitbra.

#51 Hahaha, vissa tror att den är sann. Men det är den inte ^^
Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?
Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

#53 House of vax - då behöver ju inte killen oroa sig för att raka sig ju xD
Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?
Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet
#55: Haha, det är sant. XD
- Silent Hill
- The hills have eyes
- 1408
Jag tycker inte "The hills have eyes" var en skräckfilm x) Den var mest slita sönder kroppar, och saker som inte kan hända i verkliga livet. Man satt och asgarvade åt den istället för att vara rädd… xD

Dt enda jag tycker är bra är final destanation filmerna… Grymt bra… Annasr tittar jga inte på skräck XD
Jag har nog sett det mesta, om inte allt, vad alla tagit upp i den här tråden, och ingen av dom har skrämt mig tyvärr. Typ Blair witch project… mest patetiska filmerna jag nånsin sett haha.;)
"Jurtjyrkogården" minns jag dock som rätt läskig, men så var jag rätt liten när jag såg den.. ska se om den nån dag, se om jag fortfarande tycker det.;)
#60 Den där "Jurtjyrjigården" låter som en film jag också såg när jag var liten, kanske nio år jag vet inte. Jag har trott att den hettte "djurkyrkogården" :) om den handlar om en styvfar som är tokig och att han försöker skjuta en hund osv så är det den jag pratar om :)
The amityville horror. Wrong turn 1 och 2. Hostel 1 och 2. The happening som går på bio nu med Mark Wahlberg den måste ni verkligen se sen.
den där filmen som CoNo sa som hette Hide and Seek den filmen e riktigt bra! ni måste se den (;
åh nu kom jag ju på att jag har house of wax på datorn men jag hade inte sett den…har sett drygt halva nu, har ca 30min kvar men nu vågar jag inte se mer, är helt slut nu :P gillar skräckisar och så men man blir u så himla spänd av ljudet och det så man blir ju helt trött! sen tycker jag att den ä ganska läskig också faktist, men det är ju det som är meningen.

AAH!
the ring får på 5:an just nu.
jag vet att jag är för rädd för att kolla, men när jag väl börjat så kan jag inte sluta. UÄÄH!
kollar också the ring nu :) tycker dock inte att den är läskig men. Börjar en amerikansk thriller efter den fast på 3an också som jag tänkte se, hoppas den är bra :)
#65 #66 kollade också på den, men jag tycker den är O-läskig xD
#67 hahaha :P håller med ;)

Kanske inte världens läskigaste men går iaf XD
Stay Alive heter den iaf :P

saw är inte läskig , den e faktiskt trååkig. Jag brukar se varje dag på skräck jag älskar skräck
Här har jag några jätte läskiga filmer ;
1. Them
2. den filmen som går nu på 3:an

Hide & Seek är inte så läskig tycker jag, inte läskig alls egentligen. Har sett massor men glömmer bort typ alla :)
Boogeyman är ganska omtalad men inte speciellt hemsk, har bara sett ettan dock. Silent Hill var inte heller någon höjdare.
Klassiker som The Grudge och The Ring är helt ok, men dom har jag sett så många gånger nu :) Även om det inte är någon skräckfilm tycker jag att Wildchild/Mockingbird don't sing (på framsidan står det Wildchild men när man startar och ska köra igång filmen står det Mockingbird don't sing, och på vissa hemsidor står det Mockingbird don't sing så den har väl 2 namn) är riktigt bra! Inte läskig men jättebra ändå, den såg jag med Matilda/matilds och vi gillade den :)
www.frihetenskaniner.se

Och The Others är inte heller en tiopoängare …
www.frihetenskaniner.se
Final Destination är dom bästa filmerna jag vet ^^ Är typ kär i dom <3
Sen har du ju House of Wax och Saw med.
Texas the Chainsaw massacre tycker jag oxå är rätt läbbig. Sann historia om en familj som dödar folk och äter dom. Pojken i familjen skär av deras ansikten och använder de på sitt egna fula missbildade.
Sen finns det en jag tycker är riktigt riktigt läbbig…den heter typ rest stop eller nått sånt. vet inte varför jag blev så tagen av den. men värd att se iaf.
har sett house of wax, omg va den var bra, riktigt spännande, och en sådan film när man får panik varje minut, älskaaa <3

uuuh, jag tycker att " the terminator " är jätteläskig. sättet han går på, hans röda ögon , allt !
ska kolla nu :D

PUTT

nu äre halloween snart :)
= skräckfilmsdags
PUTT
Tycker jyrkyrkogården är bra :D Sett både 1:an och 2:an ^^
#77 Halloween kanske? ^^
Kastanjegårdens Kaniner
Child play 3 *tror jag den heter* är bra :) men min kusin berättade typ vad som hände, så den va inte så läskig X) <3
Saw 5 kommer lagom till Halloween 
#81 WHAT? måste se :D:D:D:D
Ooo skräckisar ^^
6e sinnet är riktigt bra, och läskig då och då ;D
#83 Den är inte såå läskig ^^ mer sorglig….
One missed call är ASläskig!
Haloween tror jag en film heter :P, tror det finns flera typ 1-2-3 elr nåt.
Det handlar iaf om en pojke som mördar sin pappa och sin syster och åker in på anstalt, där mördar han en av personalen och blir sen beroende av masker typ. Så rymmer han och mördar folk hehe
nån får gärna rätta om jag skrivit fel på något i infot.
Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |
Det läskigaste jag vågar titta på är Terminator filmerna. xD Annars blir jag skiträdd. Fick panik när jag såg trailern till The Gudge 1. xD
Not your mom, not your milk.
#82 stämmer bra;) jag med.

Exoshisten
Har nog INTE stavat rätt men ajja, dom som vet vilken film de är fattar säkert vilken film ja menar XD

haha saw filmerna suger enligt mig -_- men kika alla Halloween filmerna , dom är bra D) Och jag säger bara Dead Silence , maha verkligen värd att se !
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg
saw 5 och mirrors, dom va riktigt bra !
saw 5 och mirrors, dom va riktigt bra !

Disturbia var bra, och sen finns ju också Donny(ie?) Darko :D Och såklart The Mist :D Den måste man se! :D Slutet är ju bara bäst XD
Mvh Sigrid

jag tycker saw inte är läskig bara lite smårolig xD en annan som är rolig som oxå ska vara läskig igentligen är japanska the ring altså orginalet! Där är den lilla flickan typ en robot hahahah jag höll på att garva ihjäl mej!!
/Elvira :D

Min favorit skräckis är helt klart Rec.Den bör ses ;)
Även Wolf creek är väldigt bra, fast vet inte om det är någon riktig skräckis, men bra är den! (Sann historia)
Den mest patetiska skräck film jag har sett är One missed call, helt otroligt förutsägbar.

#88 Tror du menar Exorcisten ;)

När Lammen Tystnar
The Shining
Funny Games
Dhet Tunnel
Jag ser väldigt mkt på Skräck filmer minst 2 varje da

mirrors :p