en till kanin!!
hej, hej! igår, så tog mitt godis/chips m.m löfte slut!! För att jag har varit så duktig och inte ätit något utav det, så låter mamma och pappa mig få en till kanin!! Ni kan väl gissa att jag är suuper glad eller?:) men nu har jag lite frågor!!
jag vill helst att lipton och den andra kaninen ska vara tillsamans (i samma bur) och vill helst inte kastrera lipton, men om det är tvunget gör jag det:/
fråga 1: kan man ha 2 hankaniner tillsamans om man kastrerar en av dom?
fråga2:kan man fortfarande ställa ut en kanin som är kastrerad??
//chloe Gott nytt år!!
Nu är jag inte säker, men tror detta stämmer…
1. Nej, kanske går för vissa men finns risk att dom slåss
2. Ja, det ska man kunna
Kastrera hanen och köp en hona. :)
//Emma
Hartassens Kaniner - uppfödning av hartypade hoppkaniner
#ok tack så mycket!!:)
#2 har funderar på det.. men vill helst inte kastrera han!!

Villken ras ska du skaffa ?
vet inte riktigt.. men blir antagligen teddydvv eller en dvärgvädur i färgen viltgrå:)
1. Jag skulle absolut kastrera båda hanarna.
2. Nej man får inte ställa kastrater.
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
#tack så jätte mycket!!

Jag håller med martina om du inte kastrerar kommer dom typ slå ihjäl varandra (inte helt säkert men typ 99%).
Och man får inte ställa ut kastrater i riktig utställning men i PET får man det tror jag.
/Elvira :D

#5 i så fal om du vill ha en vilt grå kanin gå in på dena uppfödares hemsida www.kaninhem.se
#10 tack men det blir nog lite svårt när jag bor i göteborg!:P

Det finns typ många uppfödare i södra Sverige. Teddyvädurar är jättemysiga ;D Men varför vill du inte kastrera din hane??
/Elvira :D

#11 i försig men jag tror hon levererar kaninel men de är långt sorry =) 
#12 har nämligen hört att dom kan bli helt annorlunda och inte lika ``roliga´´och jag gillar han väldigt mycket som han é(vet låter lite knäppt) och så kan man ju inte ställa ut han.. det var lite av mina planer när jag köpte han!!men det verkar som om jag kommer att få kastrera han ändå..
#13 det är luugnt du försökte ju bara hjälpa ju:)
#5: Jag bor visserligen inte i Göteborg (transport brukar kunna ordnas om det är så), men jag har en viltgrå dvärgvädurshona.
Världens goaste dam, som älskar folk och trivs bra med andra kaniner.
Bodde fram till för några veckor sedan ihop med sin dotter, men fick säras på då dottern ej gick upp i vikt som hon skulle.
Hon skulle säkerligen trivas bra ihop med en kastrat. =)
Kolla min annons "Damerna söker hem" för bilder och info.
Att kastrera innebär en ganska liten risk, om man har en veterinär som vet någonting om kaniner.
Har själv kastrerat 2 kaniner (varav 1 min egen) och det gick superbra.
Så vore jag du skulle jag definitivt kastrera hanen och köpa en hona.
Chansen är större att dessa kommer överens, än 2 kastrerade hanar.

#14.Ja,tack du gör mig generad =)
#15 alma är jätte söt, men tyvärr kan jag inte köpa henne för att inget är fixat än!!alltså han är inte kastrerad, och hoppas på att kunna gå på en utställning innan om han ska bli det!! m.m 
#16 hahaXD
#15 alma är jätte söt, men tyvärr kan jag inte köpa henne för att inget är fixat än!!alltså han är inte kastrerad, och hoppas på att kunna gå på en utställning innan om han ska bli det!! m.m 
#16 hahaXD

#18.XD Om du hitar en kanin läg gjärna in en bild på den =)