Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1075 ggr
utekaninen
0

nyårsafton?

Min kanin Pelle är ganska rädd för höga ljud och därför undrar jag hur han kommer klara raketerna på nyårsafton.Han är ute kanin så jag kan inte ta in honom för han komemr tappa päls då och kanske få värme slag? eller?

vad tycker du att jag ska göra?

(kanske inte passar i den här gruppen)

[Niike]
0

Vet att vissa sätter in kaninen i en transportbur i bilen och ställer den ute, så kan det vara ungefär samma temperatur men ljudet hörs inte så högt. Finns även dom som ett tag innan vänjer kaninen vid att bo t ex i en källare där man kan ha det lite svalare. =)

[Stampelina]
0

Hmm… Det där har jag också funderat på. Tror mina kaniner får flytta in i förrådet just under den värsta timmen i alla fall.

Clariiz
0

Jag brukar ha mina kaniner i transportburar som jag ställer i ett uthus (lika kallt som i kaninhuset).

Dock vet jag inte hur det blir i år.. Har ju betydligt fler kaniner, förhoppningsvis får jag transportburar i jul, sen får jag väll fixa komposhagar där inne :)

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

[Wera]
0

Jag har låtit mina kaniner bara vara i burarna, men vissa som är mkt rädda för ljud (har inga nu men förut) har jag tagit in i huset just den lilla stund vi har raketer. Efter som man knappt hör andra som skjuter raketer hos mig (bor på landet) så behöver jag inte ha in dom mer än när vi skjuter.

Fast iår är alla kaniner vara inne i stallet så dom lär inte höra för mkt.

CuteJessika
0

Jag brukar sätta Emmi i garaget i en liten bur (typ 1 kvadratmeter). Där gör jag mysigt åt henne med stubbar, kvistar, pafflådor osv. Hon brukar tillochmed uppskatta att vara där :) Hon brukar vara där hela natten..

Kristall
0

Vi ska inte fira nyårsafton här tror jag, eftersom grannarna inte bor här ännu (deras nya hus är inte klart) och vi brukar fira med dem. Åker väl in till byn och kollar på showen istället. =P Så det är lugnt. :)
Iofs finns det ju andra grannar som ev. firar, men isf tar vi nog in kaninerna i tvättrummet eller nåt under tiden i inneburar (ingen av dem är vana vid nyårsraketer vad jag vet….). :P

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

myhombrero
0

våra kaniner är tack o lov inte ljudkänsliga. Här smälls det av och till så dom får mycket träning vilket är bra tycker jag. Sen har vi tåget som går utanför våran tomt så dom utsätts dagligen för onormala ljud.

Så för våran del tror jag att det kommer att gå bra, dom får sitta i sina burar. Vi har burarna i uthuset så det hörs nog inte lika högt där inne som det gör ute.

Noa-Nisse
0

#0, va smart det där med bilen :)

innan när skalman hade mindre bur så kunde jag ta in buren i förrådet där det var bara några grader varmare än ute på nyårsaftonsmorgon. men nu har han ju en mkt större bur. så får kanske sätta upp kompostgaller där med pressenning under.

Medarbetare på Hundar.ifokus

utekaninen
0

tack så jätte mycket för alla bra råd

juliamaria
0

Mina kaniner ät definitivt inte ljudkänsliga… Tåget går 20 meter från huset, så lite raketer far de inte illa av :)

thexclub
0

Brukar alltid flytta in alla mina kaniner till källaren under nyårsafton, det brukar smälla ganska ordentligt här så jag vill inte ha dem ute.

the vanity, it becomes insanity