Kanin iFokus

Kanin

Etikettom-sajten-och-ifokus
Läst 1027 ggr
Fiona
0

Avstängning av medlemmar!

Som många har märkt idag så har det publicerats 2 mycket olämpliga inlägg. Speciellt det ena där en person säger att hon har svultit ihjäl sin kanin och sedan ändara sin historia inlägg efter inlägg. För att tillsist när hon märker att hon är avslöjad säga att allt var ett skämt. Oavsett om det är sant eller är ett riktigt psykat skämt så tycker inte jag att en sådan person ska få vistas här på sajten. Här inne sammlas människor för en anledning, att dom älskar kaniner. Ska man då behöva mötas av ett sådant inlägg? Jag tycker att det är sjukt om hon inte blir avstängd! Eller vad ska en person behöva göra för att bli avstängd, som är värre än djurplågeri?  Finns ju liksom inget värre att göra! Och sedan har den här personen skapat en väldig upprördhet här på sajten idag, är det vad vi vill ha?  //Jenny

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

[Niike]
0

Personen är avstängd.
Självklart vill vi inte ha något sånt folk på sidan.

Fiona
0

#1 bra tack!

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

matilds
0

Ni får faktist ta det lite lugnt - självklart accepterar vi inte sådant här, men vi måste också få dikstera igenom hur vi ska göra med personen ifråga. Nu är personer, som Maja redan skrivit, avstängd.

"Var dig själv - det finns redan så många andra"

Fiona
0

#3 i det här fallet tyckte inte jag i alla fall att det fanns så mycket att diskutera.. Men men strunt samma nu när hon är avstängd :)

Jenny

Tina-A
0

#4: Det finns alltid saker att disskutera, och ibland måste det få ta sin lilla tid. De personerna som under tiden tyvärr blir indragna och tyvärr läser dom där olämpliga inläggen, ja det är väldigt tråkigt men det kan vi inte göra något åt.

Personer som bara är här för att publicera olämpliga saker har inget här att göra. De tillför ingenting till sidan utan som du (fiona) skriver i #0 skapar de bara oro och gör folk upprörda och irriterade. Det är inte första medlemmen som blir avstängd utan tyvärr finns det många troll och andra personer som bara vill förstöra för de som tar det seriöst. Men som ni alla medlemmar vet kan vi alltså ta bort skrivrättigheter för personer så att de inte längre kan skriva här och det är ibland nödvändigt för att medlemmar ska trivas här på sidan.

Hoppas att vi kan lägga detta bakom oss nu och gå vidare :)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Fiona
0

#5 jag förstår, skönt att det är löst nu! Men några påstår att hon inte är avstängd ? :S

Jenny

pepsi-v-emmelie
0

men jag har läst att hon har typ messat några.. (vet inte vad messa

är?)

Tina-A
0

Användaren kan inte skriva på kif. Hon kan skriva på andra sajter.

Om hon ställer till besvär på andra sajter kommer hon att stängas av där. Om hon är avstängd på flera sajter, eller kommer tillbaka till kif flera gånger och ställer till besvär, så finns det antagligen anledning att spärra personen från hela iFokus.

pepsi-v-emmelie
0

eller så kanske det var pm:a eller något?

Fiona
0

Hon har pm:at mig men de funkar ju även om hon är avstängd från kif så ..

Jenny

pepsi-v-emmelie
0

men vad är pm:a?

tantnett
0

Har visst missat den eller dom trådarna. Nog tur det.  Skrikandes

Har inte hunnit vara inne så mycket här dessa dagar.

Men jag tycker att sådana personer skall omedelbart avstängas.

Vi varken vill eller har tid med att tjafsa med dessa personer. Jag anser att ni gjort helt rätt när ni stängt av henne/dom.

Marsvin 4-ever Tungan ute.

Rafflan
0

Privat medelande, klickar du så du kommer in på personens sida kan du ta kontackata och där skriver du ett privat medelande ;)

pepsi-v-emmelie
0

okej :)

thexclub
0

Känns lite, vet inte riktigt vad jag ska kalla det.. respektlöst (?) att disskutera såhär om en medlem (eller fd medlem) på kif. Säger absolut inte att crew gjorde fel när dem stängde av henne eller något sådant, men själva grejen kunde väl ändå tas via pm?

the vanity, it becomes insanity

Fiona
0

Ursäkta men respektlöst? Har du läst hennes trådar? Jag anser det inte respektlöst, men jag lär ju inte göra om det om du nu tycker så ;P

Jenny

Elina.
0

Håller med emmy. Ni får vara skadeglada, men håll det inom er!

thexclub
0

#16: Det handlar inte om vad hon gjort, det handlar om att det överhuvudtaget inte är vidare schysst att öppet prata illa om någon, som inte kan försvara sig, på ett forum. Det är inte så att jag försvarar vad hon gjort, absolut inte.

Salladshataren
0

Men det står i reglerna att man inte får vara otrevlig mot folk :)

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

Fiona
0

Näe jag förstår hur du menar, och jag får väl vara så god och be om ursäkt eller nått sånt då. Men skitsamma ja orkar inte bry mig mer just nu.

Jenny

Fiona
0

Men å andra sidan så vet hon redan att jag tycker så här om henne och hon har fått chansen att försvara sig, vilket hon gjorde genom att skratta så..

Jenny

tantnett
0

#15 Respektlöst var det rätta ordet för hur sådana personer som skriver "spökinlägg" beter sig mot forumen.

Varför skall vi seriösa behöva lägga ner tid och energi på sådana inlägg? dom tillför ju inte ett smack.

Eller tycker ni som försvarar dessa människor att deras inlägg är roliga? En kul grej?

Ofta går ju dessa inlägg ut på att uppröra samt skapa intriger och det kan vi väl vara förutan?

Tycker ni verkligen på fullaste allvar att sajtvärdarna gör fel som har denna tråd öppet? Att dessa troll eller vad dom kan kallas behandlas illa?

Men då kan jag svara för att vi som går på det vilket jag gjort vid ett tillfälle, om än på ett annat forum känner oss väldigt illa behandlade då det uppdagas hur saker verkligen ligger till. I en tråd kan oerhört många personer "utpekas".

Ofta är det ju missförhållande av djur som ju tas upp i dessa "spökinlägg". Svältande kaniner eller hästar som inte fodras ja listan kan göras lång.

Sådana ämnen upprör och självfallet blir svaren därefter. Innan jag lärde mig så föll mig aldrig tanken att tråden skulle vara en bluff?

En normalt funtad människa skriver väl inte ett sådant inlägg om det saknar substans?

Vad är roligt med djur som svälter m.m. Hur fungerar hjärnorna på dessa människor som finner nöje i dessa inlägg?

Nej jag tycker sajtvärdarna gör helt rätt i att avstänga dessa samt ha denna tråd öppen. Förhoppningsvis avskräcker det trollen.

Fiona
0

#22 bra skrivit, du är himla bra på att uttrycka dig!

Jenny

moonsi
0

om jag har fatta de rätt om vem den är så starta hon ju faktiskt en tråd om att hon har bytit namn men är hon fortfarande avstängd då ?

Fiona
0

#24 jag vet inte om dom har stängt av båda hennes användare Obestämd Medarbetare?

Jenny

Tina-A
0

De användare vi vet att personen haft är i vilket fall inte kvar.

Jag tycker faktiskt det är dags att sluta diskutera detta nu. Personen är borta, punkt slut.

thexclub
0

#22: "Troll" är, imo, folk som enbart vill förstöra. Personen vi snackar om har så vitt jag vet inte endast skrivit oseriösa inlägg här utan är/har varit en seriös medlem.
Sen förstår jag inte vad min åsikt om personen ifråga har med detta att göra? Det är själva grejen att disskutera en person öppet där denne inte kan försvara sig som jag syftar på, sen spelar det ingen roll vem det skulle handla om.

Men somsagt, inte så mycket att disskutera direkt. Ville bara framföra vad jag menade.

tantnett
0

#27 Ja det är ju TROLL  jag skriver om i mitt inlägg #22.

Om du LÄSER mitt inlägg #22 ordentligt så ser du att jag inte har någon eller några specifika personer i tankarna. Jag skriver om troll.

Jag tog enbart ditt ord respektlöst från ditt inlägg för att påvisa att det är lika respektlöst mot dom seriösa på forumen att skriva oseriösa inlägg.

Tycker också att detta är färdigdiskuterat.

Fiona
0

Färdigdiskuterat nu när "missförstånd" i denna tråd har löst!

Jenny

matilds
0

#28: Jag tror att alla håller med dig om att det är respektlöst att skriva oseriösa inlägg. Men det är minst lika respektlöst att diskutera helt öppet kring en person som antagligen fortfarande läser på forumet. :)

"Var dig själv - det finns redan så många andra"

tantnett
0

#30 Då är min åsikt att beter sig "trollen" MEDVETET dumt. Då får dom också ta den smällen.

kaninsnobben78
0

Vad bra att dom borta från sajden man få inte säga så om djuren heller