Raketer/smällare?
Hur brukar kaniner reagera på raketer och smällare? Brukar det finnas någon rädsla som tex hos hundar?
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
Mina kaniner har aldrig brytt sig, men hunden däremot..

Det tror jag helt och hållet beror på kaninen, om han vid vanliga fall reagerar starkt på höga, plötsliga ljud så ska du nog vara på din vakt.
Hade mina kaniner ute i sele tidigare denna vecka och då var det några som smällde reketer en bit bort och mina kaniner reagerade inte ens (första nyårs afton i min ägo)
Som #2 skriver, är nog väldigt individuellt
Drottningen av kaninerna, den coola lugna dvärgväduren Irma kan sova när raketer smälls. Dock hålls alla kaniner i sina transportburar i källaren/uterummet de värsta timmarna, eftersom de även kan flyga in en massa rakter runt burarna. :)
Beror nog helt på kaninen, vissa kaniner är ju redan säkert vana vid höga ljud, och tycker inte att raketer är något märkvärdigt, dock kan vissa nog reagera starkt.
Not your mom, not your milk.
Ok. Thea är rätt skraj av sig i vissa situationer, räcker med en hund i lägenheten så rusar hon runt vettskrämd… Så det blir nog att stoppa henne i transportbur i badrummet där det hörs minst (om det ens hörs alls), iom att de brukar smälla precis utanför. Jag känner mig inte så sugen på att sitta och försöka lugna henne när hon lika gärna kan slippa bli rädd från första början och jag kan gå ut och fota raketerna :P
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
Har ju inne kanin och han bryr sig inte ens om hårfönen längre ^^. Sen bor jag på ett ställe där jag inte tror att någon kommer att smälla. Finns massa små barn så de flesta som ska smälla går nog iväg en liten bit. Typ alla familjer har små barn så. :)
Emma