Kull planering 2009
Här är min tråd om vilka kullar som dyker upp i år ännu har jag bara planerat 1 kull till våren…
Namn: Steels Eiyra
Hane: EJ bestämmt
Datum för parning: Juni
Datum för födsel:Juli
Ska para hon med en hopp hane gjärna i nån speciell färg , är lite sugen på att para hon med en svart vit blåögd då blir det himla många och intressanta färger.=) Men det beror ju på vilka hanar jag hittar i närheten.
Ska försöka fixa en bild på när hon hoppar.
Kan åxå medela att jag har fått sålt 2 kaniner nu eller 1, steels isuzu + att stampe ska iväg åxå.=)
Så snart har jag 2 burar lediga om jag får sålt alla (när dom nya burarna är klara)
Svart/vit blåögd? Finns ingen sådan färg, du menar svart wienertecknad? Finns nog inga hopphanar som är så högt klassade som är det. Tänk på att färgen absolut inte är det viktigaste, utan om du vill få fram bra hoppkaniner, ta dn som verkar mest lovande i temprament och i meriter, stor chans för att det blir en viltgrå hane då.
Du har inte fött upp kaninen (?), då kan den väl inte ha ditt "gårdsnamn"?
Not your mom, not your milk.
#1 nope men det gör ingenting tycker dom som fött upp hon :) Nej men det skulle vara kul att hitta en wienertecknad hane :) men hoppningen går först :)

Hur ser hennes stam ut? Har för mig att du skrivit tidigare att du inte vet vem som fött upp henne?
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

Eftersom hon är brokad tycker jag inte att du ska para henne med en brokad, då blir ungarna… vad heter det? Dubbeltecknade? Dubbelbrokade? Iallafall, det är något med generna som blir fel då, och dessa kaniner blir lätt sjuka och dör ofta i unga år.