Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 1095 ggr
repekka94
0

Tingat kanin :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har tingat Stjärnans Quantas =)

Han är så söt ska pröva om han går att använda i hoppning annars är tanken Avel :P Men får se hur temperament är mm.

Jag har lov att använda bilden Här på kanin.ifokus ej på andra ställen!

Snart kan jag ta hem han åxå :) just nu bor han i vanvika men ska fixa transport hit upp :)

Trasdockaa
0

Vart är det du bor? :) Jag åker den 6 från hlm (där Lina bor) upp mot sthlm och kan släppa av på vägen om det nu hjälper dig :)

Är sällan här så kontakt finns på http://tussilagons.blogg.se/ :)

repekka94
0

#1 hehe då får du ta en omväg förbi kiruna :) men det vore jätte bra om jag hittade ett ställe den kunde vara på i stockholm tills jag får den hit upp :)

Trasdockaa
0

Oj oj oj! Nej men jag vet däremot hästtransporter som kör från hlm till skellefteå, Grens heter dem :) hör med dem vettja!

repekka94
0

#3 jag vet uppfödaren skulle ringa dom imårrn dom svarade inte idag :/

Rafflan
0

Du avlivar stampe pga plast brist men tingar en ny kanin?!

repekka94
0

#5 jag avlivar inte skänker bort. och inte bara därför utan Jag gillar inte stampe vi passar inte ihop och jaf har redan sålt han 2 ggr och är less på att få tillbaka han! Men ja jag har plats brist men nu har jag köpare på 2 kaniner till och då har jag bara 4 kvar det vill säga 3 burar över!!!

Trasdockaa
0

Tänk på att Grens tar 1000 kronor för att transportera från skåne till skellefteå :)

Clariiz
0

#6; Är det då inte bättre att se till att du får de andra sålt innan du köper ny? För tänk om du skulle få hem den här, men inte få sålt någon av de andra?

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

repekka94
0

#8 en kanin hämtas idag och stampe åker med fnyans kompis :) den här kmmr inte hem förän om ett tag.

Taci
0

Om jag inte minns fel så skulle du sälja Hera för att hon äter för mkt? Hur kan du då skaffa fler kaniner..? Bara en undran..

repekka94
0

#10 Kan du tänka själv eller? det sa jag när jag matade 9 kaniner + hera när jag tingat denna och sålt dom jag ska sälja Matar jag 4 kaniner och ev hera ,

Och sluta tjata om att jag gör allt fel och att jag inte vet vad jag gör !! Det ser så himla kaxigt ut när man skriver efter varje mening "bara en undran" om det desutom är lögn!

Om ni inte gillar mig lägg er för f.n inte i , skit i det istället då jag är less på att alla är så falska här inne! Och nu behöver ni inte skriva " varför är du medlem här då? " Det kan jag svara redan nu på ! därför att det finns ärliga och snälla personer här inne som kan saker inte låtsas som om dom kan!

På andra trådar där vars det står att man har tingat en kanin står det kanske " å vad söt " DÅ komenter ni kaninen Men när det gäller mig kritiserar ni Mej !

ElinLi
0

#11 kan bero på att du köper ,. säljer , köper säljer , köper säljer.

repekka94
0

#12 Jaha jag köper säljer köper säljer köper säljer!

Jag har sålt ungar men vem vet ni kanske behåller alla era ungar då borde ni ha en hel hög med ungar sen har jag ju sålt stampe åxå eftersom jag inte passar ihop med han och nu har jag till salu hera för att min tid och mat inte räcker till , och skriv inte "det kunde du ju tänkt på förut!" För det gjorde jag Men jag kanske inte känner att on får all det tid och kärlek hon behöver eftersom hon är såpas stor . Oj sen hade jag visst inte sålt nå mer är det att köpa sälja köpa sälja köpa sälja ??? då har ni nog missupp fattat vad köpa sälja är för något! Det är när man köper en kanin och sen säljer den efter nån vecka utan anledning så det var ett dåligt svar och ingen förklaring!!

Kristall
0

Tänker du använda han för renrasig Avel? (:
Tkr iaf han är jättesöt! :)

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

repekka94
0

#14 tack :) Jo renrasig så klart men det beror på hur bra hoppkanin han blir om han blir nån så klart =)

[Niike]
0

#13 Det är nog många som inte förstår varför du köper en ny kanin, när du inte har tid och mat så det räcker till Hera? Hur ska du då kunna föda upp kaniner, när maten och tiden knappt räcker. En belgisk jätte och en dvärghare behöver lika mycket tid, där är det inte storleken som spelar någon roll. :) Maten kan man dock förstå, men jag förstår inte varför du ska köpa fler kaniner om maten inte räcker till dom du har.

Jättesöt kanin iaf, grattis :)

Taci
0

#11, omg .. "kan du tänka själv eller?". Jag skrev att "om jag inte minns fel..".. jag Undrade bara. Vilka påhopp du gör alltså..

Personligen tycker jag inte du verkar mogen nog att vara på ett forum överhuvutaget, men men. Lycka till med den nya kaninen!

repekka94
0

#17 Du får väll tycka vad du vill men jag gillar ändå inte falska personer , Du behöver ju inte reagera på allt heller Som om det vore världens katastrof.

spiritedaway
0

repekka94, du måste ju förstå varför folk reagerar. Och tror nog du hade reagerat likadant efter att nyss ha läst en tråd om en kanin som skulle avlivas pga platsbrist om ingen kunde hämta honom snabbt. Och att du säljer en till kanin för att hon äter för mycket. Och sen skaffar en ny direkt efter.

Då känns det som att du skaffar en ny kanin lite för snabbt. Att byta ut djur på det sättet tycker jag känns fel. Men jag vet ju inte allt bakom..

Men jag hoppas det går bra med den nya kaninen!

Taci
0

#18, jag har verkligen inte reagerat på allt som om det vore en katastrof! Du gör precis hur du vill med dina kaniner, o jag tror säkert du sköter dom bra. Jag UNDRADE bara, o eftersom detta är ett forum så trodde jag man kunde föra en diskussion utan att bli vansinnig. Lämnar detta nu :)

Tarkie
0

#19 precis! :)

repekka94: Sen så kanske du ska tänka efter lite mer innan du skriver inlägg här. Om du skrivit att du ska avliva en kanin för att du inte har tid, då kanske man inte ska skriva direkt efter att du ska köpa en ny? Det är då folk börjar reagera. Sen behöver du inte vara så otrevlig mot alla som kommenterar eller säger "kritik" mot dig. Det är då vi blir otrevliga tillbaka.T.ex. "Om jag inte minns fel så skulle du sälja Hera för att hon äter för mkt? Hur kan du då skaffa fler kaniner..? Bara en undran.." Taci skrev inget som är stötande eller otrevligt i det inlägget men du hugger direkt taci och alla oss andra och börjar använda svordommar och ord som gör hela texten otrevlig.

Sen kan jag säga att jag reagerar/reagerat på fler saker, men det är inget man ska ta upp på ett forum. Men jag ger dig bara ett råd. Tänk dig för innan du skriver inlägg här på KIF om du tror folk kommer reagera! :)

[Niike]
0

Repekka94, lugna ner dig, herregud.. På ett forum ska man kunna diskutera och klarar du inte av det har du nog kommit fel. Dina inlägg är väldigt otrevliga!

Moorooten
0

#22 jag vet blir bara så irriterad på alla som hackar hela tiden.

[Niike]
0

#23 Vad jag ser är det ingen som har hackat på dig?
Klart man undrar.. Och ställer man en enkel fråga och får ett otrevligt svar tillbaka förstår jag till 100% att man blir uppretad!

gullenos
0

Ursäkta men av vad jag har läst så har ingen hackat, bara ställt enkla frågor. Det är ju du som kallar Taci för falsk har hon gjort dej nått? Klart att man blir irriterad.

Moorooten
0

#25 jag har inte kallat hon för falsk jag har sakt att jag inte gillar falska människor

gullenos
0

#26 vilken tur då  för ingen här e falsk.

Baralisah
0

Tycker det inte är något att bråka om rebekka94, om det är det nu du heter.
Är du så oseriös så förstår jag att folk retar upp sig!
Ska jag vara ärlig så tycker jag du ska sluta med djur i huvudtaget eftersom jag läste ditt inlägg om att du inte matade kaninen för köparen inte hämtade den. :S
 Om jag hade ett djur jag inte äns tyckte om så skulle jag mata den ändå, för vem är så dum att se ett djur lida bara för att köparen eller nya ägaren inte kommer. sluta med djur, du verkar ju helt knäpp i bollen. :/
Blir bara så arg på människor som behandlar djur illa, sen föder upp sen säljer för dom har ingen plats, tid eller råd att ha djuret/djuren kvar sen köper dom nya. Oseriös kallas det.
Sen får du tycka vad du vill. Men lycka till med den nya!

Och jag hackar INTE på dig nu, man måste kunna få säga sitt utan att det ska bli värsta grejen av allt.

Hälsningar Lisa - medarbetare på Jättekanin iFokus

Moorooten
0

Tack för att du hoppar på mig åxå :) vääldigt kul :D NOt -.- Du vet ju inte ens all fakta så lägg dig inte i !

gullenos
0

#29 ingen hoppar på dej du blir ju så upprörd när man frågar nått ta det lugnt så blir det inget tjafs.

Moorooten
0

#30 nähä så då är det ju lungt att jag tycker du är knäpp i bollen för du borde inte få ha djur!

gullenos
0

#31 men ojsan här tar man i, och du tror att jag ens tar åt mej? haha jag tänker inte svara det här e bara pinsamt.

Moorooten
0

#32 ok jag upprepade bara vad nån skrev Obestämd

Ni kan låsa denna tråd åxå eftersom det verkar vara roligare att hacka på mig än att komentera kaninen!

Rafflan
0

#33 låsa är väl onödigt?

vi ger våra komentarer och så ang vad du gör osv, om du sen ska ta det som hacka och ta åt dig är ditt val.

Du kan väl bara skit it om du vill, men det är ju bara det att du köper och säljes så mkt som upprör folk. Kanske sälja alla som ska bort först innan du går och tingar en ny som du ändå har svårt att få hem till dig? :S

Du har ju inte ens en ren rasig hona som passar honom, ska du köpa det också? har du då plats för ev 5 osåld ungar efter det? Hur var det, du hade 3 lediga platser, jag kan ju göra matten själv men hur ska du lösa det?…

Kristall
0

repekka94/Moorooten: vill bara säga att jag kan hålla med dig om att vissa här har kommenterat dig/ditt inlägg på ett elakt sätt, MEN det beror nog till 99% på missuppfattningar!
Så mitt råd är att du börjar formulera dig bättre, innan du själv börjar skriva på ett elakt sätt, och t.om. nedvärderar hela kanin-sajten i en tråd!

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

Trasdockaa
0

Kanske ska påpekas att denna kaninen inte heller är renrasig, om han nu är tänkt till "renrasig avel".

Fiona
0

Repekka94/Moorooten är avstängd nu, så nu slipper man bli anklagad för att vara dum i huvudet här i ala fall :)

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Trasdockaa
0

#37 Ja det trodde jag det. Men så fick jag precis ett MESS från henne?!

mingopingo
0

Ja moorooten är ju inte avstängd ;)

Ha en bra dag önskar Madeleine - sajtvärd för Teddykaniner

Fiona
0

Enligt medarbetre ska hon vara det ? :O men hon skickade ett PM till mig nyss ? :S

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Rafflan
0

Hon e väl bara avstängd från kanin, inte hela iFokus? :S Då kan hon ju fortsätta PM:a ;)

Trasdockaa
0

Ja till mig fortsätter hon då att pma -.- hoppas hon ger sig när hon inser att jag inte svarar.

Elina.
0

En avstängning löser väl inte problemen? Då kunde man ju gott stänga av en del påhoppare i dessa trådar med så man slipper läsa otrevliga inlägg. Blev tex jennie avstängd trots att hon ljög så näsan blev allt blå? Nej, det blev hon inte..

Att kasta problemen bakom sig löser inte saken, alla inblandade borde ju personligen ta kontakt med repekka94 och få allt utrett.

Rafflan
0

Inlägget blev ju låst när hon bad om det sen låste dom upp det, var väl onödigt. Tråden hade spårat ur, hade man låtit den vara låste hade vi sluppit det här ju :(

Fiona
0

Det var trådskapren som bad inlägget låsas, vilket betyder att hon inte vill lösa problemen eller förklara missförstånd.

Jenny

Rafflan
0

Och hade det fått vart låst och allt hade gått vi PM ist hade vi kanske sluppit detta bråk :S

Fiona
0

#46 det hade nog blivit bråk via PM ändå. Men strunt samma jag är bara glad att hon är avstängd. Så finito med de här nu tycker jag :P

Jenny