Vad ska man göra?
Gud, jag vet inte vad jag ska göra med Hugo o Bianca.. Förut så åt dom upp tapeterna massor, så nu har vi flyttat in dom i ett annat rum. Nu har dom ätit upp mattan, alltså golvmattan, ingen matta man flyttar runt, utan själva golvet.. Det är ett jättestort hål i den. Alltså vad ska jag ta mig till? Jag kan verkligen inte ha kvar dom om dom fortsätter såhär, det blir totalt svindyrt för mig, o jag lär inte få bo kvar, eftersom jag har hyresrätt, o ser dom allt dom förstör så är jag ingen attraktiv hyresgäst precis..
Dom har en massa grejer att gnaga på, en massa plankor o vanliga grenar, o hö i mängder. Även leksaker, tunnel, o allt möjligt, o så har de ju varandra. Fattar inte varför dom håller på..
Vad ska jag göra egentligen?
Har du alltid dem lösa i rummet? Skulle du ha möjlighet att köpa någon stor träskiva och inhägna den så slipper dom inte till att förstöra å bara ha dem lösa under uppsikt?! De låter inte speciellt kul
Hoppas du hittar någon fungerande lösning!
Det är ganska svårt att hålla koll på dom hela tiden, då dom bor i ett rum där vi inte gör något särskilt sådär. Det ligger intill vardagsrummet så vi hör dom o så, men kan inte se dom heeela tiden. Ska vi ha koll på dom så blir det bara nån timma om dagen dom får vara ute, o det tycker jag är för lite. Att ha en mindre inhägnad känns inte heller shyst eftersom dom då aldrig får en större yta att verkligen springa av sig på. Jag tycker ändå dom ska få så mkt frihet som möjligt..
Går det inte att täcka för vissa ställen? Eller mattan är väl över hela rummet, men det kanske bara är i kanterna dom får tag i den? Förstår att det inte kan vara kul alls och det är ju inte snällt att ha dom instängda heller..
Flytta dom till ett annat rum kanske inte heller är möjligt? Eftersom dom har andra saker att gnaga på verkar det inte vara att det är brist på det iaf..
Det kanske inte luktar så gott men ättika ska ju tydligen funka.. Värt ett försök kanske.
Ättika har inte haft så bra effekt tidigare då dom gnagat på sladdar, så det lär nog inte hjälpa.. O något annat rum går inte heller, har slut på rum ^^

Stampe var så där i början också väldigt mycket, speciellt med tapeterna.
Angående grenar, han brydde sig inte om sina så mycket förr än vi tog hem Rönn grenar som var väldigt poppis, då la han ner att gnaga på t.ex möbler…
Med tapeterna så hade jag på en krydda…som jag totalt glömt namnet på nu o.o Men kan ta reda på det för gjorde susen (:
Skulle det vara så att dom inte ger sig så tillrättvisa dom så dom förstår att dom inte får. Som Stampe puttar jag bort och säger ett bestämt nej. Dock räcker det med att säga hans namn lite bestämt nu för tiden om han är "olydig".
Försök att "hänga" upp sladdarna eller gömma dom.
#7, jag har inga problem med tapeter eller sladdar, det är golvet jag vill ha hjälp med, men tack ändå :P
Du kanske borde ha bättre koll på dina kaniner d¨kanske dom inte äter upp allt ?!
Går det inte att täcka över golvet med någonting annat då? Träskivor, gamla mattor..?
En kompis till mig använde stora trasmattor till sin innekanin, så det funkar säkert.
Tycker inte att det borde vara så attraktivt att käka mattor, men du får väl prova, dina kaniner verkar ju tycka om udda saker ;)
#12, haha dom tycker det mesta är attraktivt;D
Kan man köpa trasmattor på typ second hand-affärer?

Köp plastdukar eller mattor som skydd - finns billigt typ på rusta!
Har själv haft vandaliserande papegojor i en hyresrätt, så jag vet hur jobbigt det kan vara. Det gäller att ha fantasi! 
#14, haha det är ju fantasi jag har så ont om tyvärr, det är därför jag behöver eran här;D
Plastdukar? Hur ser dom ut? :)
kan man inte använda typ gummimattor att täcka golvet med?