Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 887 ggr
Ciccikaninen
0

Vinter :/

Hej!

Nu är det ju vinter. Och jag har min kanin ute, eller tja, i ett litet minihus i en box i trädgården… Och då fryser ju vattnet ganska lätt, så jag vill ha lite tips? om hur jag ska förhindra det, tack! Skrattande

Svara, please?? :)

Fiona
0

Sätt på en socka eller vante på flaskan, funkar så länge det inte blir allt för kallt. Annars finns det inte så mycket att göra, men om du har så att du kan byta vattenflaska morgon & kväll så underlättar ju det. Om man häller i ljummet vatten (uppvärmt) så fryser det ju inte heller lika lätt.

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Mascot
0

Använd en skål istället? (:
Plastskål är nog bäst isåfall.

Fiona
0

#2 vattnet fryser ganska snabbt i skålar också ..Tungan ute

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Ciccikaninen
0

Svaren kommer nu :P

Svar till 1:an. 'Har prövat att sätta på en socka :P Men de funkade ju inte xD

Svar till 2:an. Har det just nu :P Men vill ha flaskan :)

Svar till 3:an. Veet ;P

[Niike]
0

Det bästa ska vara plastskål, då tar det längst tid för vattnet att frysa.

Mascot
0

Desutom så är det absolut inte bra att ha flaska
när det är så kallt, Tungan kan fastna på pipen,
Alltså ni vet vad som händer när man
slickar på en lyktstolpe när det är vinter?
Därför tycker jag att man ska ha en skål,
bästa är en plastskål.

juliamaria
0

Jag har speciella "flaskvärmare" De är sydda för att isolera vattnet så att det inte fryser, funkar jättebra! De går att köpa i välsorterade zoo butiker och kostar 30-50 kr.

Moonstrike
0

Om du ska ha flaska tycker jag som #7, om du ska ha skål så ha en så stor skål som möjligt :)

ciss
0

Använd aldrig flaska på vintern! Kaninernas tungor kan fastna när de slickar på pipen (det är ungefär som att slicka på en lyktstolpe på vintern).

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se