Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 667 ggr
Clariiz
0

Sälja och köpa ny?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har ett litet problem..
Efter Vilgots död står jag nu med en avelshane (som jag ska behålla).
Problemet är att den här killen är pappa till 2 av mina flickor samt morfar till en av dem. Alltså kommer jag endast kunna para honom med 2 av mina tjejer.

Det betyder att när jag vill para någon av av de 3 flickorna kommer jag vid varje PARNING få leta reda på en hane som inte bor för långt bort (svårt, då det knappt finns några här omkring) och åka med kaninerna dit. Vilket betyder stress.

Så jag tänkte då sälja honom och köpa in en obesläktad hane. Men jag älskar honom så otroligt mycket, han ger helt fantastiska barn och han är perfekt i utseende och storlek.
Så jag vet inte vad jag ska ta mig till.. Ska aveln få gå före min kärlek till honom?

Jag kan inte köpa ytterligare en hane då jag endast får ha 7st, nu har jag 10..

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Rafflan
0

PM:ar dig ang en hane i Kungsör ;)

Clariiz
0

#1; åh.. Det är ju inte långt alls..
Väldigt intressant! :) Fast inte förren i juni (alt. mars) :P
Bibbi vill inte ha ryssar, bara Missy och Bobban.

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

kaninsnobben78
0

Jag har en hane han har inga betfel  en korsining  lejonhuvade,hermelin

han finns västra götaland på tjörn  ca 7mil om göteborg

tantnett
0

Kärleken går före allt. Behåll du din gosse, han är ju så fin.

Det verkar ju finnas avelshanar i dina trakter.

Varför skall tjejerna åka iväg vid PARNING? Är det inte bättre att du lånar hem hanen?

Marsvin 4-ever Tungan ute.

myhombrero
0

Jag tycker du ska behålla honom. Varför göra sig av men något man älskar när man har möjlighet att ha kvar?

Vi har inte uppfödning på kaniner, men däremot hundar. Vi gör oss inte av med hundarna bara för att dom inte duger i aveln.

Det finns fodervädrar om man inte kan ha dom hemma. Varför inte försöka hitta en sån och köp en ny hane. Du behöver ju inte ha honom hemma hos dig ;).

thexclub
0

Jag skulle aldrig kunna göra mig av med en kanin jag verkligen älskar "bara" pga Avel.

the vanity, it becomes insanity

Kristall
0

Jag håller med #5, du kan ju låna ut honom på foder och kanske ta hem honom sen när du har plats. :)

Jag skulle då inte sälja en kanin bara för aveln, om jag verkligen trivdes med den.

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)