Jättesjuk?
Hej. Min teddyvädur Myra var hängig i förrgår kväll. När jag kom ut morgonen därpå (igår) var hon helt slö, jag trodde nästan att hon var död. Jag lyfte upp henne men hon bara hängde, inte en muskel i kroppen och hon kändes mager, jag satt ner henne i hagen men då satte/lade hon sig jättekonstigt..
Hon var verkligen levande död. Hon brukade vara busig och springa, hoppa och allt sånt. Nu bara låg hon och det var jättehemskt att se..
Sen åkte vi iväg och firade jul. Jag tänkte ringa veterinären men en kompis till mig var där och såg till henne några gånger om dagen.
När jag sen kom hem runt 21-tiden visste jag inte ens om hon skulle vara vid liv. Jag var livrädd.
Men jag öppnade dörren så var hon piggare och kom t.om. fram! Jag blev så glad. Kände på henne och hon var inte lika mager. Det är ju helt sjukt, magerheten kan väl inte skifta så snabbt?
Nu springer hon i hagen och är jättepigg och busig.
Vet någon vad det skulle kunnat bero på? Var hon bara väldigt trött eller..?
MVH Emmy/ cikorias.blogg.se
[kaniner och gerbiler]
Min teddyvädurhane blir hängig vid dåligt väder, sitter bara och kurar ihop sig i buren. Oftast är han riktigt pigg istället, skuttar runt ganska rastlöst i buren och vill ut, ut, ut! ;P
Men att din kanin blev sådär hängig helt plötsligt är ju lite konstigt. Har du kollat igenom henne ordentligt? Kollat tänderna, ögonen osv för eventuella sjukdomstecken?
Jag skulle iaf hålla koll på henne ett tag nu om jag var du, och ringa veterinären om hon blev så igen.
Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson
Besök gärna min blogg :)
Jag tycker att det låter som när min kanin har förstoppning! Magen kan se väldigt indragen och smal ut då.. Äter kaninen? Bajsar den? Om den inte bajsar eller om den bara bajsar små torra kulor skulle jag ge den lite matolja ifall du inte slipper till en veterinär idag..

Jag har kollat igenom hela henne. Inget fel på tänder eller liknande.
Nej, hon äter inte. Jag har försökt få i henne matolja men utan resultat.. Ska ut och försöka igen nu.
MVH Emmy/ cikorias.blogg.se
[kaniner och gerbiler]

Jag hade ringt å rådfrågat med veterinären iallafall. För att kaninerna har tänder längre in också tydligen, min Lejonhuvadkorsning blev också sådär dålig, så ja åkte in, å då slipade de ner den där tanden å så blev han bra igen å började äta, de va nästan försent när ja åkte in å de va ändå 1dag efter att han blivit dålig, veterinären ja ringde samma kväll sa att ja skulle avvakta till dagen efter, men ja tyckte att han fortfarande var dålig så att ja åkte in.. Han blev som sagt opererad:(
Hoppas inte att ja skrämmer dig nu, men ring å rådfråga med veterinären. Kaninerna blir ju svårt sjuka fort tyvärr, å just att hon ej äter så är det allvarligt.
Lycka till!

(tanden som de vart fel på låg längre in… )