Fodervärd/inackordering sökes
Jag söker fodervärd eller billig inackordering till mina 2 kaniner i ett år eller så eftersom vi eventuellt kommer att flytta till lägenhet på andra våningen och vi har alldeles för många djur!
det ska gärna vara i Tomelilla/Skurup/Ystad/Malmö trakten så att vi kan komma och hälsa på dem och se så att de sköts om bra!
antingen om någon är intresserad av att vara fodervärd och kanske hoppträna/tävla lite eller om någon har plats i sin trädgård/ på sin gård/stall att hyra ut gärna då någon med möjlighet att åtminstonde mata dem eftersom vi inte har bil och troligen inte kan vara där ute varje dag..
det mest perfekta hade varit att hyra en liten box på en hästgård och kunna köpa hö & halm på samma gård.. men det beror ju på vad det skulle kosta..
men om någon vill vara fodervärd så kommer infon här: det är två okastrerade hanar som är kära i varandra.. planerar kastering av dem så snart min sambo fått sin första lön.
det är inga barn kaniner utan kräver kaninvana, jättesnälla att klappa men mkt bestämda och lite besvärliga att lyfta och ibland även att klä på koppel, kan sparkas men brukar ej bitas.
den vita heter Dexter och har Mr X till pappa, Dexter gillar att hoppa och hoppar högt!
Den bruna är Lilo en omplacerings kanin som inte bott här i så många månader, han var bitig när han kom men inte nu, har ej provat att hoppa honom
*putt*
*puttar igen*
jag hade kunat hjälpa men jag bor nog lite för långt bort.. Bor i växjö
#3 ja det är tyvärr för långt bort… har inte möjlighet att frakta iväg dem så långt.. men tack iallafall
söker än!
just nu börjar läget för kaninerna här hemma att bli lite jobbigt.. jag orkar iknte ge dem den tid de behöver så finns det någon riktigt bra kanin matte/husse som kan tänka sig att adoptera dem så ger jag bort dem, bara de får det bra..
fodervärd är aktuellt med.. bara jag får hjälp med dem..
putt
Du har väl inte missat djurhem.ifokus? :)
Hoppas dom får bra hem, superfina är båda två!