Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 2546 ggr
DreamerOf
0

"Rävbur"

Hejhej!
Jag har två kaniner och mina ena kanin, som är en hona rymmer ibland. Detta har blivit ett problem eftersom hon springer himla fort och det är svårt att få in henne.

Jag har nu tänkt att köpa en "rävbur", alltså en bur som har galler runt om hela hagen, eftersom det är inprincip omöjligt att rymma då.

Så, till frågan: Vet ni något ställe som säljer stora sånna här burar eller måste man göra själv?
Jag har sett att fäboden gör, men dom är tyvärr för små.

Achatina
0

Minkburar? Finns ibland sådana till salu på blocket men vet inte var man köper dem sådär direkt.. Går kanske att tillverka själv om man får tag på rätt typ av galler och använder någon tjockare ståltråd att linda om hela skiten

DreamerOf
0

Så heter det kanske ja.

Clariiz
0

Annars du lätt bygga en bur av kompostgaller. Använd dock inte de där "skurvade sakerna" som följer med, utan använd något annat starkare, att fästa gallerna med.

Då kan du lätt välja storlek själv, och den blir faktiskt riktigt stadig! :)

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Elina.
0

#1: Minkburar är ju jättesmå, hon menar nog rävburar.

Achatina
0

#4 De minkburar som vi har är skitstora i alla fall.

Fnyan
0

jag har rävburar till kaninerna på sommaren :]  det finns att hämta i Vittangi, men då måste man ringa och höra med dom som äger dom först, jag fick mina gratis därifrån iallafall, för dom vill ändå inte ha kvar dom :]

Vittangi är 7,3mil från Kiruna :p

Elina.
0

#5: Är de skitstora så är det rävburar du har. Minkburar är runt 40x50cm + bodel..

repekka94
0

Mink burar - små minkar är ju små man hade minkar fångn i dom förut

Rävburar- när jag föddes bodde vi på rävfarmen i vittangi där hade dom rävar i burarna ibland men nu är det förbjudet men dom är iaf 180 x 80 x 72 vanligast då är det med ett litet fack och ett stort men jag har klippt upp så det är 1 fack till min belgiska jätte