Kanin-Julklappar!
Finns ju en jultråd här tror jag ..
men jag tänkte skapa en med bara julklappar till kaninerna,
Tipsa varanda lite om vad man kan ge
& kanske berätta lite om vad man gjorde till sina kaniner förra året eller vad man tänkt göra detta året.
_Förra året så hade vi bara marsvin & då klädde vi in deras burar med glitter & massa plastkulor (på utsidan av buren då),
Dem fick även en lite mini-gran utanför deras burar som jag ska använda detta året till våra kaniner också, Under den lägger jag deras inpackade julklappar ..
då gav jag dem lite nyttiga vitamin saker som såg ut som glassar, hjärtan & andra söta saker.
Men det är ju inte bra att ge till kaniner ..
_
**Så tips? på bra kanin-julklappar & gärna bilder också!
**Lägger in en bild på Gaby som antagligen
ska få lite nya rosetter bland annat ..

om man lägger glitter på buren får man se till att dom inte käkar upp det ;D
men jag har oxå en såndär minigran dom är söta. ;D sen brukar jag klä den och ha en julmatta under såå mysigt jag älskar julen hah ;D
men jag har inget bra förslag till julklapp åt dina kaniner. Kolla i djuraffären och använd fantasin :D
/Elvira :D
Man kan köpa aktiveringsboll och godis^^.
Eller om man har långhåriga kaniner (a) kan man alltid köpa rosetter (;
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!

eller så kan man köpa nånsåndär säng som någon gjorde här inne! Jag kommer inte ihåg vem det var men dom var fina.. Eller ett rör som kaninerna kan springa igenom hihi :P
Jag brukar köpa ett paket typ som ineholler en leksak, gnagar motiv, godis, nötter m.m och det kostar från 50 - 100 kr och finns i djur affärerna:) Och det paketet är redan inslaget, första gången jag köpte var det en stor rosett på utsidan, väldigt lockande att köpa XD Och andra gången jag köpte var det ett paket som var som en fin kartong låda där allting var i :) Ska kolla vad det finsn i år för paket till ninerna :D Köper ett sådan paket till dom så får dom dela det men köper även "mjölkisar" som jag kallar det ett varsin påse av "mjölkisar" det älskar mina niner :)
Har haft ljus slingor i rummet där Bambi var och glitter på utsidan av buren och en gran där hans paketer var :) Men nu har jag flera niner så får se hur det blir i år:D

#5 va roligt haha :D

#5, Det lät roligt, Kanske ska ta & göra något sånt till dem,
Mascot gillar sånt & Gaby är matgalen ..
Gaby är otroligt bortskämd och jag har
redan köpt massa saker till henne,
Bland annat en rosa fleece häng-tunnel
med små röda valar på & lite hjärtan, Väldigt gullig ..
Har även gjort lite rosetter till henne.
Fast hon har inte fått det än, Bara fått prova tunneln.
Mascot har fått en leksak än sålänge,
Får se vad det blir för något mer till dem .. ^^
#6, #7 Väldigt uppskattat ^^
Jag har gjort precis som #4 (Veero) :P men iår vill jag göra något nytt.
Tänker nog pynta stallet lite, Niike's idé (#5) var ju bra, har fullt med små granar här i skogen :D Det kommer jag nog göra :D
Förra året pyntade jag i ladan med glitter, små lampor och en minijulgran med små pynt i. Totte fick en toalettlåda och en annan leksak, Channie och Cassie fick några leksaker, trägrejs att kasta runt på.. ^^
I år ska Bebbe få nycklar att leka med (A) och sen har jag inte kommit på något mer…
jags ka köpa massa gott till Zlatan så ska han få jul sallad =) <3 om det blir som det jag har planerat så få rju han en kompis i jul =) en liten tjej kompis =) men får åka till djuraffären och köpa nå fint till honom eller kanske något gott =)
www.lottaoleia.hundbenet.se Amstaffpower
På måndag fyller Biggles 1 år, så då ska jag ge honom hans sithylla tillbaka, efter att jag höjt den :) (han använde den inte när den va lägre, därför tog jag bort den)
Till julen ska Biggles få ett nytt sele, hade jag tänkt :) Rufsan vet jag inte riktigt.. Men dom får nog varsitt halvt urgröpt äpple med nåt annat gott i (typ morot, banan, mm) + att Biggles nog får en halvt urgröpt potatis med fullkornsris och knäckebröd, eller nåt :)
Gillade det där med granen, men jag orkar nog inte ta nån här, vet inte om man får heller^^
Kanske sätter ihop lite äppelgrenar eller nåt och trär på grönsaker ;)
Har också haft en liten äkta gran varje år i kaninhuset (inte vågat låta kaninerna smaka på den dock ;P), sen så brukar jag hänga en krans på dörren. Deras julklappar brukar mest bestå av massa godsaker, vilket verkar vara det enda mina uppskattar, selen och sånt är överskattat enligt dem.

Mina brukar få gröt på och få komma ut och springa i snön, ifall det finns. Annars är det nog en ganska vanlig dag för dem, köper väl ibland nya skålar eller liknande men tror inte dem märker så stor skillnad :> Brukar ibland "gömma" grönsaker i toarullar och sen stoppa igen sidorna med hö, det brukar kunna underhålla dem ganska länge.
the vanity, it becomes insanity
ska nog beställa rosetter till julen ^^
Typ någon grankvist var åt dem (får de iofs alltid på vintern), lite extra goda frukter kanske och morötter, persilja mm. Lingonris och granris som pynt på uteburen & hagen, kanske? (=
Ah, just det, selar till alla kaninerna blir det också. :)
Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson
Besök gärna min blogg :)
Hero får nog nåt extra gott, typ ett urgröpt äpple fyllt av kaningodis. Han älskar sånt, godis är det bästa han vet. Kan hända att Busfrö får en sele, han har ingen ännu. Får se med Vitlök, han önskar sig antagligen bara ungar tillsammans med Pizza, och det måste jag tyvärr säga nej till…
Jag ska nog köpa lite fler rosetter.
Man kan aldrig få för många när man afrohoppare ;)
Sen ska Molle, Missy och Bibbi få varsin vattenflaska. Och sen ska jag köpa 1-3 i reserv.
Sen tänkte jag köpa lite nya skålar och sånt.
Något de allti får vid högtider är en väldigt onyttig godisstång som de bara älskar <3
Jag köpte 4 paket förut ska köpa 4 till (kostade typ 20-30 kr om man köpte 4).
Jag måste också köpa en massa(!) selen till alla Lejonen.
Sen brukar de få ljummen gröt med morot, gurka, äpple och banan i.
Sedan brukar jag pynta hela kaninhuset, och i år tänkte jag ställa in en liten gran också.
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
jag vill också köpa rosetter, men Zlatan kan inte ha rosetter xD
#19 du kan ha dem på selen :D
Emma

14# och 18# haha gillar dom gröten ?? :D menar ni tomtegröt dåå?

Vår kanin Neo ska få ett katt klätterträd, eller klösträd heter det kanske, fast den vi har tittat ut är en med först ett litet hus man kan krypa in i, och sitta ovanpå, och snett upp är det lite högre upp till nästa våning där man kan sitta. Han är tokig i att hoppa upp på saker, han ligger alltid och väntar på mig på min kontorsstol när jag kommer hem från jobbet så att han kan spana bättre. :)
Vi smyckar inte ut något särkilt till honom, men han tycker att julgranskulor som hängt långt ner från vår stora gran har varit roligt tidigare. Annars gillar han inslagna paket bäst. När vi var på släktjulfesten så gjorde han ett "stage dive" rätt ner bland alla julklappar under granen och var världens lyckligaste ^^ Sen har han en stor hårsnodd som ser ut som en tomteluva men som bara sitter runt öronen som han gillar, han har kommit underfund med att han får folk att gosa med honom mer då, så hoppar han upp i alla släktingars knä och testar vem som är bäst på att klia honom på nosen. (han följer alltid med oss överallt på släktkalas och sånt och älskar allas uppmärksamhet)
#20 har har ingen sele :P får köpa nån fin sel till honom, han trivs inte i sele =/
#23 jaha då blir det inte lika lätt :/ :)
Emma
#24 ja men får lära honom tycka om det, det går men han e inte förtjust i det. =) ett bogsele kanske??

förra året när jag å repeka94 bara hade Stampe och Snobben så köpte jag äppelträd-gnag-minimorötter åt dom, asså dom va gjorda av äppel trä å formade som mini morötter :D
54kr/st på "Islandshästar i Norr" i Kiruna :)

#21: jag ger vanlig havregrynsgröt :) Jättelätt att fixa och även mina kräsnaste kaniner tycker det är gott
the vanity, it becomes insanity
Jag säljer rosetter med två kompisar!:)
www.freewebs.com/kaninrosetter
Gå gjärna in och kolla om ni ser någon bra julklapp!:p

#27 det ska jagpröva haha (:

Visserligen är det lite sent att skriva nu vad jag gav för julklapp till Vanesso (min kanin) men bättre sent än aldrig!
Jag begav mig ut i skogen och hittade pinnar (ungefär 1,5 cm i diameter) och kapade av de alla så att de var ungefär 25 cm långa. Sen borrade jag hål i dem, på samma ställe på alla och trädde igenom en ståltråd! Däregter gjorde jag en knut i kanterna så att de hålls kvar.
Man kan forma dem som en tunnel, en bro, eller bara som en matta på marken!
Det finns precis likadanna att köpa i djuraffären har jag sett… men själv tycker jag att de var Väldigt dyra med tanke på att det var några pinnar med ståltråd bara. Obs! Det tog endast 2 h att göra, (och då blev den jättebra! :D)

Iår gav jag mina kaniner sådana "pinnar" med en massa frön och annat gott på, vilket jag inte kan rekomendera! Idag när jag gick ut till kaninerna hade alla svullna och spända magar… ajajaj, tillverkarna borde ta hänsyn till känsliga kaninmagar!