Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 824 ggr
Dinata
0

Undrar?

Jag har lite undringar över priser på kaniner!

Det är så att en kompis till mig tar:

Wienertecknad = 250:-
Vit Blåögd = 200:-
Lejonhuvad Vädur = 150:-
Härstamningsbevis = 200:-

Hon föder INTE upp med stamtavla. Utan har kaninen papper så är det H-bevis. Annars inget.
Vad tycker ni om denna prisklass??
Är den för dyr?

Tacksam för svar!

Zekina
0

Jag tycker att det är lite dyrt, men jag är ingen uppfödare

[Wera]
0

Jag tycker denna prisklass är för "billig" nästan?
Vad är det för ras?
Minst 250-300-350kr oavsett färg & ras.

Tarkie
0

#1 Dyrt? Det är det verkligen inte, det där är nästan för billigt tycker jag

Taci
0

Vad är det för ras det gäller, då du skriver bara wienertecknad o vit bö?

Är det korsningar tycker jag det är helt ok, annars för billigt, absolut inte för dyrt!

Rent allmänt tycker jag kaniner säljs på tok för billigt.

gullenos
0

det är verkligen INTE dyrt!

[Wera]
0

Tycker också priset är OK om det gäller korsningar.

Dinata
0

Hon föder upp Lejonhuvad Dvärg vädur och Dvärg Vädur.
Finns ju en prisklass för Lejonhuvad vädur: 150kr

Som sakt, hon föder INTE upp med Stamtavla utan har kaninen nån form av papper så är det H-bevis den har.

Hon tycker nämligen det verkar lite dyrt då hon sett annonser där kaninerna kostar 20-50kr.

Denna kommentar har tagits bort.
[Wera]
0

Tycker hon det är dyrt? Bara för vissa säljer kaniner för 25-50kr? Men den prisklassen är billig och är nästan som att skänka bort, kaninen kan bli ormmat eller en "leksak" till ett litet barn som snabbt tröttnar! Ofta säljer man oönskade kullar eller kaniner akut för 25-50kr.

Tycker hon kan ha 250-350kr på sina kaniner. Jag har enbart H-bevis till mina kaniner och säljer dom för 600kr, vissa 450kr.

Taci
0

#8, förstår inte hur man kan tycka att 150-250 kr är för dyrt för en kanin. Det är ett liv vi pratar om. Tänk på teddysar kan säljas för många hundralappar, o även dom har bara härstamningsbevis :)

20-50 kr? Nej herregud, jag skulle faktiskt inte kunna se en uppfödare som seriös om den tog såna underpriser. Det är skillnad om man har en sällskapskanin som man måste bli av med eller så. Men en uppfödare, näe..

Rorosjons
0

#10 Hon vet att det är akut priser. Men hon har vart lite osäker på sista tiden och inbillat sig att saker är billiga och saker är dyra.
Därför är hon osäker.

#9Är det Teddy kaniner du säljer då? Eller några jätteras kaniner?

Taci
0

#11, förstår inte vad du menar..? "Inbillat sig att saker är billiga och saker är dyra"..?

Rorosjons
0

#12 Hon kanske menar att den här kompisen har mått dåligt och vet inte riktigt vad hon tycker. Därför har hon blivit osäker och fått för sig att det är för dyrt för de och de och för billigt för de och de.
Jag vet inte riktigt, bara en ren chansning.

Clariiz
0

På tok för billigt!
Jag säljer mina renrasiga (men utav stam) för 300kr /st. Lejonhuvade. Dock säljes jag vissa billigare nu (200kr /st) då de blivit rätt "gamla".

Hade det vart korsningar så visst, men för renrasiga kaniner. Nej, det är inte det minsta dyrt snarare tvärtom!

Jag skulle inte ta en uppfödare seriöst om den tog så låga priser.

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Kiwanu
0

_FÖR BILLIGT ! _

jag skulle föredra 400-500, det är ju endå djur vi snacckar om ! :)

Dinata
0

#14 Hon har hållt på med kaninuppfödning i 2år och är jätte noga med att kaninerna kommer till rätt hem.
Det är en uppfödare här som har stamtavlor på sina kaniner, hon har ungefär samma prisklass. (300kr för dem med stamtavla).

Jag tar henne absolut som seriös uppfödare, hon är extremt noga med hur kaninen kommer att få det.

Sashhi
0

Alldeles för billigt! Det är inte leksaker vi pratar om här. Dessutom är inte wienereteckande önskvärda, därför enligt min åsikt ska de ha minsta priset.

Not your mom, not your milk.

[Niike]
0

#17 Det är ju ofta wienertecknade som går åt först pga fina färgen och/eller blå ögon.

Sashhi
0

#18 - Joo, men man borde ju egentligen börja tänka på det. :/

Clariiz
0

#19; Håller med..
Nog för att det är vackert, men eftersom de är så lätta att sälja kommer nog fler och fler börja ta kullar. Och då kanske man bara köper in en vit blåögd/wiener och parar med en fin stamtavle kanin.
Då kommer flera stamtavle kaniner vara bärare på wiener, vilket inte är önskvärt..

Fast är ju otroligt fint.. :)

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

[Niike]
0

Men det känns ju som fler kommer köpa wiener om dom blir billigare?

Sashhi
0

#21 - Men då vet man åtminstonde vad det är man köper..

RabbitLower
0

ganska perfekt pris vissa kaniner kostar ju bha 20 konor

thexclub
0

Tycker att kaniner borde kosta mer övh. , minst 400-500kr oavsett ras/färg imo.

the vanity, it becomes insanity

Rafflan
0

tyvärr är det efterfrågan som styr…