Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 715 ggr
[fluffbollen]
0

gnagarträ?

hej! min pappa har köpt något som kallas för gnagartrå i en djuraffär till min kanin, det ser ut som små morötter fast är gjorda av trä+att dom é oranga:P är det verkligen bra för kaninen för  det ser ut som det är färg på det o det kan väll inte vara bra för dom.. det står att det är bra  och att det håller kaninen i sysselsättning. men är bara lite osäker om det :S hoppas att ni inte anser att det här är en onödig tråd.

ps. jag vet att jag är lite orolig av migSkäms

Sashhi
0

Mycket bättre med vanliga grenar istället. Det finns artiklar om vilka grenar som är ätliga för kaninerna här! :)

Not your mom, not your milk.

gullenos
0

såklart kan du ge dom till kaninen men billigare och bättre och säkert godare att ta från naturen. (;

[fluffbollen]
0

ok tack så mycket, men tror du att jag kan ge han det ändå?(för att min pappa har redan har köpt det:S)

[fluffbollen]
0

#2 tack!! brukar ge han grenar från vårat äppleträd, men nu hade ju fått det o blev lite ``fundersam´´ XD..

Sashhi
0

Kaniner ska helst ha pinnar minst en ggr/veckan, oavsett årstid. :)

[fluffbollen]
0

#brukar ge han det så fort jag städar buren:)

CuteJessika
0

jo, du kan nog ge det :) min kanin har haft såna å hon älskade dem, de e ingen farlig färg :)

[Wera]
0

Jag har haft en sådan morot, även två som föreställer jordgubbar och en grön grej också och kaniner har gangit sönder dom utan att blivit sjuka. Du kan nog ge det men till nästa gång är det bättre med färska pinnar från naturen :)

gullenos
0

jag tror faktiskt inte dom skulle sälja det i DJURaffären om det va farligt för djuren. Säkert testat på andra innan :P

Sashhi
0

#9 - Man vet ju aldrig, djruäffärer är inte alltid så kunniga.

[fluffbollen]
0

tack så JÄTTE mycket för alla svar<3:)