Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 361 ggr
Tappsveden
0

Vilken ska jag välja?

Behöver eran hjälp ifokusar! Är så att jag letar efter en hane till min lejonhuvade flicka och har nu kontaktat uppfödaren Hedvig bolmgren i uppsala som födde upp min holländska kanin Zorro. Är nu så att hon har två kastrerade hanar. Båda är feltecknade men väldigt fina. Den ena hanen blir 5 i vår och den andra blir 3. har blivit jätteförtjust i den som är 5 år för han är verkligen jättefin men är lite osäker på åldern, vill ju inte ta en kanin som dör nått år senare. men som sagt han är superfin och tydligen väldigt social och trevlig. Hur stor är chansen att han försvinner om 1-2 år.

Har två gamlisar hemme på 6 år dock har dom itne haft det lätt i livet men dom mår bra, ända tecknet är väl att dom har svårt att hålla sin vikt.

Hjälp mig att bestämma!!!!

Mammsie
0

Jag skulle säga att det viktigaste är att kaninerna trivs ihop, personkemi där precis som med oss. Testa och se vilken av kastraterna som din hona vill ha och ta den! Du kanske kan ta hem på prov till att börja med eftersom "bondningen" kan ta ett tag…

Olofsberg
0

Jag tycker att du ska välja den som är 5 år, kaniner blir ofta runt 10 år. Så den har säkert många år kvar att leva, men det är en fördel om de kommer överens (din hona och den kastrerade hanen).