Julklappar till kaninerna?
Hej,
Snart är det ju jul och de flesta som firar jul brukar ju ge och få julklappar.
Jag brukar ge julklappar till de flesta i min släkt. Det har hänt att några år så har vi inte hunnit med att skicka till alla men..
I alla fall, jag brukar också ge någon lite julklapp till min kanin Leo - han ingår ju också i familjen och släkten!
Detta blir den tredje julen han firar med oss.
Första året gav jag honom ett julkort, en morot och en morot i lera (som kanske inte var det bästa men..)
Förra året gav jag honom: en morot, en "ananas-leksak" (liksom en "träklump" med formen av en ananas som kaninen alltså skulle tugga på) och 2 "godis-stänger" eller "godisstångar" (eller vad man nu ska kalla det).
I år hade jag tänkt att ge honom en morot (samma som alla jular), 2 godisstångar, torkade morotsflingor, johannesbröd och kanske något litet julkort.
Vad hade ni tänkt att ge till era kaniner i julklapp? (om ni då ger julklappar åt kaninerna)

min mamma ska ge morris En gnagar trä som ser ut som en morot tror jag :S och nått såntdär gnagar godis som man kan ge ibland (: och jag har köpt 6 rosetter (om jag räkna rätt)! Men dom kommer väll i januari för jag har inte kunnat bestämma mej haha :P så det e vad han får!
/Elvira :D

#1: Okej, vad kul :) Hoppas att dom blir glada av julklapparna/januariklapparna ;)
Nala och Maximus får sånna stora torkade majskolvar i julklapp. Också kommer de naturligtvis få varsin stor skål med diverse grönsaker, men det får de ju annars också så det är ju inte en julklapp :)
Mina får varsin gran pyntade med frukt och grönt.
Sen får alla varsin skål med gröt, och en godisstång :)
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
brukar ge mina extragott :) som godisstänger och extra mycket grönsaker :) göra "grillspett" med grönsaker på som jag hänger i buren så de får stå på bakbenen uppskattas :)
#4 vad är det gör gröt du ger då? havregryn? :)

havregryn tror jag för "tomtegröt" e inte så nyttigt!
Det blir havregrynsgröt med en äppelbit i mitten. :)
Not your mom, not your milk.
Muffin kommer att få: en sele, 4 rosetter, julgran (fast det har han redan fått), smällkaramell med gnagarstång i, smällkaramell med godis i, gröt och grönsaker :D. Och jag har önskat mig en transportbur för 2 och en ny vattenflaska. Till Muffin då ;D.
Emma

Dem ska varsin hemmagjord leksak och gröt
the vanity, it becomes insanity

låter som om alla kaniner kommer få en bra jul ;D