Kanin iFokus

Kanin

Etikettköpes-säljes-transport
Läst 1264 ggr
Klasselover
0

Bortskänkes

Skänker nu bort min sötnos Bounty pga flytt och att jag har tröttnat. Passar nog inte in i en barnfamilj, han är rätt nervös av sig. Bor nu inomhus, har tidigare bott utomhus, inga problem. Helst kaninkompisar (han har bott tsm med en annan okastrerad hane förut, gick super, vet inte om det funkar igen). Han är en okastrerad hane, 4 år, duktig på att hoppa men inte tävlad. utan stamtavla, egen uppfödning. Rätt stor (lite överviktig just nu), medelstor ras (blandras). Vill att han ska komma till en seriöst och kaninvan person. Burar (inne + ute) ingår, samt runt 20 kompostgaller. Finns i Skänninge, Östergötland.

Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.

Klasselover
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bild från i våras..

Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.

moonsi
0

puffar upp sötnosen lite

mizze
0

naw

Klasselover
0

putt..

[Niike]
0

Han är så otroligt snygg!

Creation
0

(Putt)

Väldigt snygg måste jag säga! :) Ser ut som en japaner.
Om han bara varit till salu om fyra år istället hade jag definitivt slagit till. ;)

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Klasselover
0

#6 - Haha ja tyvärr flyttar vi i februari så jag måste tyvärr få bort honom innan dess..

Putt putt, ingen som vill ha den här underbaringen?

Klasselover
0

I sommras..

Klasselover
0

I sommras..

Klasselover
0

:)

Kiwanu
0

Åh, gud så synd att jag bor så långt booooooooooooort ! :'( han är ju ULÄCKER ! <3

elasive
0

Åh, nu blir jag lite sugen=) Men vi kan inte ha en kanin till =(

Klasselover
0

puttar :)

Sammy09
0

Putt

Klasselover
0

puttputt..

Klasselover
0

puttar igen..

Sashhi
0

puttar för den ursnygga killen!

Not your mom, not your milk.

Zessan
0

Söt, men asså jag fattar inte varför man skänker bort kaniner som om dom inte har något värde.

utekaninen
0

jag tror att om man har en hyfsat gamal kanin så vill man inte sälja för fördyrt pris och bestämmer sig då för att skänka bort.Men bara för att man skänker bort betyder ju inte det att man inte tycker att kaninen har nåt värde.

Vill inte låta konstig eller jag vad ni nu tänker och det finns ju såklart oxå anndra andledningar att mänsiksor skänker bort

Rafflan
0

Asså, jag tror inte hon låter första bästa ta honom, utan skänker bort honom till ett BRA hem. Hemmet är ju som sagt viktigast ;)

smurfan-13
0

Hur är han i temperament? Är han van vid hundar och katter?

Jag har länge sugit på att ev skaffa en kanin, men inte riktigt fått tummen ur. Jag är isf ute efter en utekanin, som helst är så pass tillfreds och lugn att den håller sig på vår inhägnade lilla lägenhetstomt. Den är inhägnade m kompostgaller, men inget grävskydd.

Jag har dessutom hundar och katter (som idag inte är kaninvana, men vana vid smågnagare), så han bör ju inte vara allt för lättstressad. Bäst är om han är cool nog att inte reagera alls på hundarna, för sticker han i panik är det lätt att de stressar upp sig med (är han lugn så lugnar sig hundarna snabbt)

Bor i linköping, så det är ju relativt nära.

smurfan-13
0

Just det hur stor är han? vikt?

Paula90
0

va sööt :)

TammyNice
0

guuuuu va söt!

tyvärr så bor du långt bort.

Klasselover
0

#21 - Han är rätt lugn med personer som han är van vid, kan vara lite stressad vid nya personer. Är man mycket med honom så hoppar han gärna fram och vill gosa. Han har hittils bott ute på sommaren och i vedboden på vintern där det är lä, så han slipper vinden och snön.. Han är van vid katter, helcool. Inte van vid hundar tyvärr. Han funkar super på kompostgaller, och han gräver inte om han har en liten sandlåda som han har haft nu.

Vet ej vad han väger, skulle gissa på runt 3-4 kilo..