Matvrak!
Hej!
Min dvärgvädur på 5 månader älskar all slags mat känns det som! Jag är ute med honom ca. 15 minuter varje dag i selen, och när jag har mer tid kan det bli flera gånger under dagen som vi går ut. Men han äter typ bara gräs när vi är ute. Det känns som att han inte tar tillvara tiden i selen, utan bara äter!
Han är en utekanin, så hans bur står utomhus, just nu på altanen där det är skyddat mot både kyla och djur. Där får han inte tillgång till färskt gräs utan bara hö, pellets grönsaker och frukter, så är det därför han äter så mycket??
Jag brukar "putta på" honom lite så att han alltid rör på sig ett tag, men om jag inte skulle gjort det vet jag inte om det skulle blivit mycket till Motion..
Jag brukar gå ut på vägen brevid huset ibland, där han inte har tillgång till gräs m.m.. Men det är ju inte så kul att gå där :P
Några tips? på vad man kan göra?
Mina kaniner äter också jätte mkt xD Men när de är ute brukar de faktiskt inte äta :P de "hugger" mer efter pelletsen & hö'et.
Tycker att du kan använda altanen eller köpa kompostgaller att ha ut han i ;) Lycka till!