Kanin iFokus

Kanin

Etikettköpes-säljes-transport
Läst 597 ggr
Rorosjons
0

Sökes!

Då jag eventuellt kommer att sälja min Wienertecknade Dvv hona nästa år, så söker jag en ny hona.

Det jag söker är, en Teddy Dvv, hona, den skall vara Wienertecknad (ej i mörkfärg) och ha blå ögon.

Har kollat runt lite och sett att dem flesta uppfödare finns i dem nedre delarna av landet. Nu undrar jag om det finns någon Teddy Dvv uppfödare närmare Jämtland, som vet att dem ska ha en ljus teddy dvv kombination nästa år, dock ej för tidigt.

Är det någon som vet att han/hon ska ha en kull med Teddy dvv i ljus wiener kombination så maila gärna mig.

Om det är en unge, som sagt, den ska ej va så tidigt född.
Om det är en vuxen kanin, 1-2år så ska den ha haft kull tidigare.

Om du vet någon som passar in på mina önskemål,  eller det kanske är du själv som känner dig träffad, Maila mig.

Om ni är intresserade av min Dvv hona så kan ni kolla på: www.rorosjons.web.com och under "honor" hon heter Hotspot.
Jag är osäker på om hon är Dvv då hon har lite spetsigt men ändå rund huvud och hon har ett "flack"öra, hon hade hängöron innan jag köpte henne men sen har hon haft ett flacköra. Hon kmr ursprungligen från en djuraffär och dem säger att det var Dvv, hon har haft 2st ägare, ink mig, efter djuraffären. Hon kommer att ha fått en kull innan hon säljes så hon kan bli en "mammakanin" hos sin nya ägare. För mer info, maila.

ElinLi
0

Varför säljer du en kanin för att köpa en ny ?

Rorosjons
0

#1 Som sagt, jag ska ev sälja henne och köpa ny. Det är inte säkert. Det är just nu bara en tanke, då jag blivit stört förtjust i Teddy dvv. Och då ska jag ha en hona, och måste då sälja en hona för att få plats med den nya.

Såg att länken till min hemsida inte är rätt.
Här kommer den rätta: www.rorosjons.webs.com

Mammsie
0

Fy vad fin din Cingen var, viltgrå wiener med blå ögon -underbar!

Rorosjons
0

#3 Visst är han =D. Helt osannolikt underbar :'D

[Wera]
0

Ska du avla wiener då också? Eller mot vit, blåögd? Efter som det inte är spec. önskevärt med wiener tänkte jag bara :) Vet att Granmors kaningård har flera teddy dvv honor till salu, vit, blåögda & wienertecknade. Hon finns i Dalarna, Rättvik.

Håller med "Mammsie" (#3) gud så fin :D

Rorosjons
0

#5 Ja, Wiener och vit blåögd.
Då jag har börjat hitta "favvofärger" så är Havanna, Viltgrått + mantlat och Wiener högst på listan att föda upp i.  Det är dessa färger och teckningar jag framförallt vill få fram. Sen kommer även färger som Madagaskar, blått och svart in.