Kanin iFokus

Kanin

Etikettköpes-säljes-transport
Läst 2005 ggr
Katti
0

Dvärgvädurslöwen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu sitter jag här (som vanligt den här årstiden…) med för många kaniner så några måste bort tyvärr.

Skullebo Eldorado (bild bifogas!) är en dvärgvädurslöwen med inslag av lejonhuvad (därav hans öron som inte bestämt sig för om de ska vara uppåt eller neråt . Helsyskon födda när det varit varmare har dock fina hängöron!). Madagaskar wienertecknad född 2008-03-01. Har varit uthyrd, trevlig! Eldorado har dubbelt lejoanlag. 200:-

Karl-Gustav (Kalle) Renrasig dvärgvädurslöwen i en färg som jag inte riktigt kan svära på vad det är… Svart-vit japan manteltecknad, men med gula inslag på öronen och nosen född 2007-12-31 Trevlig kille som har varit uthyrd. 100:-

Skullebo X-Sotis, Yoda och Yesper Tre svarta dvärgvädurslöwenkillar födda i maj och juni. Osålda. Gratis om någon vill ha dem. De två yngre går faktiskt fortfarande ihop utan problem i en Hage på ca 2 kvm. Man kan dock inte räkna med att det fungerar så länge till…

X-man Viltgul lejonhuvad kanin född 2006. Omplacering. Tyvärr inte så tam (jag är van vid vädurar!). Gratis!

Ariel Chinchilla dvärgvädurslöwen. En av mina avelshonor, en mycket bra sådan som jag säljer endast på grund av ändrad inriktning färgmässigt. Har haft en kull med 6 ungar som nu är 7 veckor. 200:-

Skullebo Irma Också en avelshona, viltzobel. Dvärgvädurslöwen (dubbelmanad) med ett litet inslag av lejonhuvad. Även hon har en kull som nu är 7 veckor (5 stycken).

Alla ovanstående finns på bild på Skullebo kaniner till salu. Putte Dvärgvädurskille på 5 år, omplacering. Lägger in bild på honom under kvällen på samma sida! Väldigt trevlig kille! Skänkes.

Ungar Det finns också jättefina ungar i olika färger (även manteltecknade!) kvar ur Ariels och Irmas kullar. Bilder på dem finns på www.skullebo.se/aretskullar.html

Inga av kaninerna har stamtavla, men jag har full koll på härstamningen, färganlag mm på de jag har fött upp själv!

Kaninerna finns i Rimforsa 3,5 mil söder om Linköping. Kan levereras till Gotland via Vimmerby - Oskarshamn på tisdag (25/11) och till utställningen i Mantorp nästa helg. I slutet av januari ska jag även till Stockholm, men jag kan tyvärr inte hålla på kaniner så länge om någon annan vill ha dem eftersom jag har akut burbrist. Leverans till Kalmar kring jul (och ev tidigare) kan också ordnas. Vid köp av flera kaniner är det möjligt att jag kan möta upp någonstans så skicka ett mail och kolla om det är någon kanin ni är intresserade av!

Kontaktuppgifter finns på hemsidan!

[Niike]
0

putt

moonsi
0

får inte länkarna att funka ?

Katti
0

Hm, nej, inte jag heller! Såhär ska det vara www.skullebo.se Där klickar man på kaniner och sedan på Årets kullar respektive Kaniner till salu!

moonsi
0

vilka sötnosar

gullenos
0

ååh ariel ser jättefiin ut :D hoppas dom kmr till bra hem

Katti
0

Eldorado och Kalle är preliminärt tingade!

Katti
0

Det finns fortfarande kaniner kvar! Både vuxna (hanar och honor) och ungar. Hemsidan är alltid uppdaterad! www.skullebo.se/kaninertillsalu.html

Katti
0

Hej igen!

Flera av ungarna är sålda, men de vuxna utom Eldorado och Kalle har jag fortfarande kvar!

De kan troligen levereras längs med vägen till Kalmar den 17/12 eller efter jul och till Norrköping 14/12.

Katti
0

Jag är ganska säker på att Yesper och Yoda åker imorgon. Av ungarna är det bara tre kvar. Men omplaceringskaniner kommer det nya hela tiden… Bifogar en bild på en hona, knappt ett år gammal, som kom hit i förrgår. Och imorgon kommer det en dvärgvädurshane till!

Katti
0

Jo, en supertrevlig dvärgvädurshane, Putte, på 5 år har jag också här!