Aktivera
Ni kanske har som jag. Skitväder.
Hur gör ni för att hålla kaninerna kondition och "form" i samma skick som i sommras?
Nu när det regnar tar jag inte ut kaninerna lika mycket och lika länge som förrut. Är det bara vänta på snön eller ska jag vara ute lika mycket som förrut trots regnet och den blöta marken?
Japp, här är det också dåligt väder…
Jag släpper ut dem även fast det regnar (de har regnskydd). Det svåraste för mig är att när jag kommer hem så är det kolsvart. Nu för tiden så får de bara komma ut på helgerna "/
Kastanjegårdens Kaniner
För mig blir det mest små rundor längst vägen (som är upplyst) det är mörkt en meter in i skogen/ängen.. Och blött blött >__<
men jag har sovmorgon imorgon(som varje torsdag) så ska jag ta ut kaninerna då :'D ;) det brukar ajg göra på torsdagarna så det är ju bra.. typ ;)
Mina korthåriga kaniner får komma ut i spöregn. De tål väta, men såklart får de ha ett regnskydd, gärna flera, av något slag som skydd ifall de tröttnar. :)
Curry blir dock helskitig och hatar regnet annars också, så han får skutta av sig i källaren eller något ist. :P (Han är teddypälsad..)
Ingen fara ifall de hinner bli torra innan det t.ex. blir minusgrader, så de inte blir förkylda då (ifall det växlar snabbt mellan plus- och minusgrader). :P
Dock blir det mörkt väldigt fort här nere så det blir ändå inte mkt utevistelse för kaninerna i hagarna, jämfört med när snön kmr. Men den är påväg. ;D
Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson
Besök gärna min blogg :)
Jag brukar ta ut kaninerna på vintern under samma "villkor" som på sommaren.
Dvs de bestämmer själva om de vill ut eller ej.
Så länge det inte regnar, brukar de vara nöjda och vilja vara ute.
Regn gillar de inte, och får då sitta kvar i sina burar.