Kanin iFokus

Kanin

Etikettmat-och-utfodring
Läst 1030 ggr
Zvintos
0

Hur många kilo?

Har ev hittat någon jag kan köpa hö utav, som packar balar i olika storleka efter beställning.
Men har ingen aning om hur stor bal jag behöver.
Har ju hela tiden köpt påsar, så vet inte hur mycket det blir i kg.
Ni som har 7 kaniner, hur många kg hö går det åt för er/månad?
Behöver hö som räcker till mina 4 (Järnsaxa kan man nog nästan räkna som 2 =P), familjens 2 och lillsyrrans ena.

[Wera]
0

Vi har 7 kaniner hemma och vi hämtar hö ibland, inte så ofta. Då hämtar vi runt 5-10 balar och det är runt 3-5kg i varje. Det räcker i kanske 2-3 månader men beror på hur mkt dina kaniner äter?

Sashhi
0

För mig som har tre kaniner räcker ca 10 kg i tre veckor.

Not your mom, not your milk.

Jetaime
0

Jag har just nu 9 kaniner, och för mig går det lite mer än 1 småbal hö, vet inte hur mycket den kan väga 10-15kg kanske?

Denna kommentar har tagits bort.
MajaaR
0

Jag har bara två kaniner, och jag köpte en småbal hö i somras som fortfarande inte är slut ^^

Zvintos
0

Funderar på att beställa en på antingen 15 eller 20kg.
Undrar hur stor en sådan är.
Vi har inga vinterdäck på släpkärran, vilket gör att vi blir tvungna att lasta i bilen.
Kan ta bort baksätena helt, så det finns iaf lite plats.
(Har en Toyota Rav-4)

Sashhi
0

#6 - 10-kg's balar får lätt plats i vår bil. Får säkert plats ca 4 stycken. (Citroän Berlingo Family (stavas?)

Not your mom, not your milk.

Zvintos
0

#7: Ja, då borde vi iaf få in åtminstone 1 bal.

[Niike]
0

Tänk på att om du köper mycket hö och det inte går åt, så kan det bli dammigt och så.

PrinzeZz
0

jag har ju iof 10 här hemma men det går åt ungefär 20-25 kg i månaden tror jag, väger inte balarna eftersom jag tar dom direkt från stallet.

Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010 Måne 
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |

barabys
0

Jag har 4 dv.v och det går åt ungefär 10 kilo i månaden!

Clariiz
0

Mina 14 (4 barn) äter 3-4 (10-15kgs) balar i månaden.

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Agda
0

Storleken på balen beror ju också på om det är lös eller hård pressat. Vet ej hur tunga balarna jag har är, men jag tror att dom är ca 20 kg, och en sådan räcker i en vecka åt mig till ungefär 25 kaniner.
Dock är 10 kg balarna mycket lättare att hantera.

[Wera]
0

#13 Precis :) Han jag hämtar hö hos hade årtpressat förut och dom var mindre än de lös packade, men vägde dubbelt så mkt mer än vad de lös pressade gjorde :P

aliciia
0

Tjenare xD för mej går det år kanske 2kg i veckan, på 3 kaniner, + marsvinen [ som äter massa hö :O