Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 850 ggr
karin71a
0

Kallasfalt

Jag håller på för fullt med att bygga burar till mina jättar & tyska scheckar & har kikat runt lite på olika alt till botten. Dom flesta av mina djur går tack o lov i låda men jag har någon som inte gör det. Jag har anv formplyfa i någon bur men jag tycker att det blir för halkigt. Har läst runt lite & sett att andra anv kall asfalt. Är det verkligen bra??? En varm sommar dag tex, vad händer med asfalten då??? Blir den inte klibbig eller att det ev börjar lukta i buren. Kanske ingen hit precis & är det verkligen hälsosamt för kaninen att gå i det??

Har någon erfarenhet av kallasfalt i kaninbur eller har ni andra bättre tips? på bra botten i egensnickrad bur…..

Mammsie
0

Jag har kallasfalt i min bur och tycker det är bra. Har inte märkt av någon smältning ens när det varit jättevarmt. Fast jag skulle ha målat flera lager än vad jag gjorde och använt någon slags fog i kanterna för där sipprar det igenom om det kommer kiss eller vatten.

Vill man så kan man ju maåla över kallasfalten med en annan färg sedan.

[Niike]
0

Jag har bara vanlig svart målarfärg i golvet på mina burar och det funkar bra! hittills i alla fall :)

PrinzeZz
0

jag målade min fyrfackare med kallasfalt i somras så jag har väl inte någon vidare erfarenhet. Luktar gör det ganska mycket i början men när det väl har torkat så luktar det inte mer än vanlig målarfärg.

Lättast är det att måla flera tunna lager men eftersom det torkar långsamt så tar det lite tid att göra så.

Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010 Måne 
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |