Kanin iFokus

Kanin

Etikettköpes-säljes-transport
Läst 558 ggr
Flisans
0

Söker hermeliner

Undrar vart man bäst kan hitta uppfödare i min egen region?? Bor i Trollhättan och ska till våren köpa mig 2-3 kaniner.

Har sökt lite på nätet men hittar bara några i min trakt.

Tänkte kolla här om de finns någon som bor i närheten eller om ni vet någon??

Mvh Emma

Kristall
0

Svenska kaninavelsföreningens (vad den nu heter) hemsida har en lista på uppfödare, har jag för mig. :)

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

Flisans
0

#1 Tack. Har redan kollat där tror jagSkäms men jag ska kika igenSkrattande

Zvintos
0

Transport brukar ju alltid gå att lösa till olika utställningar runtom i landet, så häng inte upp dig på ditt eget län eller angränsande. =)

Någon som jag tycker har ruskigt fina hermeliner, är Blåvikens Kaningård.

Emelie-E
0

Jag söker också efter hermelinuppfödare här i västra götaland. Men det finns inte vidare många. Iaf inte som har hemsida, och det är det jag är ute efter. Kunna kolla på djuren.

Så jag har kommit fram till att det är bättre att åka på utställningar och kolla om det finns någon som säljer hermeliner där. Då kan man kolla på dem och man har oftast flera stycken uppfödare att välja mellan.
Så var det iaf sist jag köpe kanin från utställning:P

Flisans
0

#3 Helt klart superfina kaniner=)=) Tack för de tipset

#4 Ja har oxå fått den uppfattningen om att antingen så finns de inte många i krokarna här eller så har dom inte någon hemsida.

Ska på min första utställning nu på lördag på Nuntorp. Ska bli himla kul=)=)

Bexander
0

I vilka färger söker du och i vilket syfte ? Avel ?

Mvh Jessica

skanorskaniner
0

Trasselsudds utanför Trollhättan har väldigt fina Zobelsiames Hermeliner.. Både i fuchs och normalpälsade.. Även rasen Dvärgvädur fuchs:)
www.trasselsudds.webs.com

Flisans
0

#6 Vet inte riktig vilka färger jag vill ha. De beror lite på hur man kan para osv. Har dock fastnat för Blå zobel, Brun zobelsiames och dom som är gul/svarta i färgen. Men som sagt de beror helt på om de funkar med parningar. Som du förstår så har jag tänkt att dom ska va fina så man kan ställa och även ta någon kull om jag vill. Men först e de tänkt som gosekaniner.

#7 Har varit i kontakt med Malin på Trasselsudds, där jag blev störtförälskad i Lilla My=) Så vi får se om de kanske blir någon ifrån henne.

Flisans
0

Har nu bestämt mig för att jag vill köpa mig 2 blå zobel till en början och kanske en brun zobel senare.

Om ni vet någon uppfödare så tar jag gärna emot tips?.

Sashhi
0

#9 - Blåvikens har ju jättefina blå zoblar! Två vuxna blå zobel-hanar till salu just nu, om hemsidan blivit upppdaterad på länge?

Not your mom, not your milk.