Kommer det funka?
Om jag nu ska kunna övertala mamma att skaffa en kanin som jag har drömt om i åratal nu måste jag se till att det kommer funka. Jusst nu går jag i skolan borta och har inte fått djurboende men tänkte att jag kanske får låna plats hos min kompis i stallet tills jag får ett djurboende alternativt att jag tar ett djurboende på skolan (inte stort) men då är det bara sommaren kvar. Vill att kaninen ska kunna gå ute då, men så här är det:
Vi har 4 katter var av 3 är ute katter och en av dom (nog för att han är gammal) har jagat harar och kommit hem med :/ Och dom andra 2 vet jag inte hur duktiga dom är xD Kommer katterna kunna låta bli kaninen? + att vi har en hund som skulle älska att få leka med en kanin. Någon som har katter OCH kaniner tillsammans? :/ Eller har någon några tipps?
Mvh Simone

Jag har en katt som är snart 15 år gammal. Han är fd utekatt.
Det funkar att ha mina två kaniner lösa men då en av mina kaniner är väldigt påträngande (hoppar rakt mot katten) så upplever min katt det som obehagligt och springer iväg.
Min katt har klippta klor och jag har hela tiden uppsikt så det funkar bra.
Men jag föredrar att stänga in katten i ett rum eller ha honom ute när kaninerna är lösa då han inte är överförtjust i mina kaniner. Han är lite sotis..
Jag skulle försöka ha kaninen och katterna åtskilda. Det kan funka att ha dem lösa ihop men det är svårt att förutsäga hur katterna kommer bete sig mot kaninen. Hunden skulle jag inte låta vara lös med kaninen.
Inomhus kan man ha kaninen i ett rum, där katterna inte får vara.
Det beror lite på hur katten är också, om kaninen kan bo ute, om katten låter den vara ifred eller om katten sitter utanför buren hela tiden.